super karper weer

Started by team nootdorp, March 11, 2012, 23:14:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Hilco

Heb je weer in de tuin staan vissen  :P

Carry

Dat is wel een verrassing als je zo een koi vangt
Je heb ook een mooie karper gevangen
Volgens mij is dat een geweldig gevoel zo een karper op je vlieg hengel

vliegvisserdorian

jep mooie vissen gast! (had ze eigenlijk gister al van je gezien maar nog een keer  ;D)

team nootdorp

Quote from: Carry on March 11, 2012, 23:56:42
Dat is wel een verrassing als je zo een koi vangt
Je heb ook een mooie karper gevangen
Volgens mij is dat een geweldig gevoel zo een karper op je vlieg hengel
natuurlijk is dat heerlijk, ik gooide steeds voor hem en stripte iets binnen, en als je denkt dat hij hem heeft gepakt geeft je een tik als je niets voelt gooi je opnieuw.
tot ik opeens een tik gaf en in een masieve weerstand voel, jes! ik heb hem gehaakt

Bert J.

Netjes hoor, petje af!
Maar waarom staat er: ''aas broodkorst'' onder je foto's?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

A{b}r{a}xa{s}

op wat voor hengel had je die 12 ponder ? flinke dril geweest ? :)

vil de vliegvisser

super!!
de eersten was een beetje raar
maar de 2e was prachtig!

gefeliciteerd!

team nootdorp

Quote from: Bert J. on March 12, 2012, 16:07:20
Netjes hoor, petje af!
Maar waarom staat er: ''aas broodkorst'' onder je foto's?
natte vlieg deed het niet

team nootdorp

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on March 12, 2012, 17:12:01
op wat voor hengel had je die 12 ponder ? flinke dril geweest ? :)
was op een #7 hengel, tot nu toe hebben de karpers die ik op de vlieg heb gevangen nog geen super dril gegeven ze waren allemaal een beetje sloom.
op de visma ga ik even backing kopen voor het geval ik in de lente er  een beet krijg die heel druk is en 30 meter lijn neemt

vliegvisserdorian

ligt erook aan waar je vist he ray, nu kon je waarschijnlijk met ze mee lopen over de dijk dus dan heb je minder minder snel backing nodig als dat het een grote plas is

Rossie69


Hilco

ik heb nog nooit zo veel karpers kant en klaar zien liggen ......................ja, in de dierentuin of in het park met een bordje erbij  verboden te vissen.

ik wil dat buiktasje wel hebben van hem!

team nootdorp

in amerika zitten op somige plekken zo veel karpers, een soort plaag

SSMOOTHY

Mooi filmpje Henk!
Die kende ik nog niet.

Rossie69

kwam hem laatst is tegen,maar was hem vergeten op te slaan.
zag ik gister toevalig op een site deze weer voorbij komen.


Gerrit72


MOOIE VISSEN! Goed te zien dat je een onthaakmat gebruikt!

Zouden we (ook ik ;)) eigenlijk allemaal moeten doen, als we vissen op de grond willen leggen om te fotograferen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jur606

karper vangen op een 4tje lijkt em niet verstandig he :)
zie genoeg karpers ibj ons in de singles some letterlijk voor mijn neus op 1.5 meter liggen.

zomers savonds op de kort vang ik ze vaak genoeg vliegvissen nog geen poging gedam omdat ik bang ben dat 4tje dat niet gaat trekken :)


maurice

op een #4 wil het ook goed hoor, als je je verstand goed gebruikt geen probleem zelfs.







en ook deze is op een #4 gevangen.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

sjoerd

Maurice,

leuk hé die karpers op de vlieg! Toch even een paar kritische opmerkingen als je het niet erg vindt.
Op die laatste foto houd je de vis niet erg visvriendelijk vast. Zoals je ziet maakt de huis en dus de belangrijke slijmlaag van de vis behoorlijk veel contact met je droge kleding. Dat is niet echt goed voor de vis, beter is het om de vis op het natte schepnet te houden en even kort voor de foto omhoog te houden . Hou de vis daarbij dicht boven de grond want zoals je de vis nu vasthoudt kan hij onverwachts uit je handen springt echt een "doodsmak" maken. En dat willen we toch niet hé?
Zie dit als enkele tips en dus als opbouwende kritiek. Veel succes nog Maurice!

Sjoerd

maurice

#20
Hallo meneer Sjoerd.

inmiddels ben ik al weer een paar jaartjes ouder en heb ik al veel bij geleerd.
maar toch zo een foto met zo een vis waar je trots op bent is mooi en ik ben er blij mee.
waarschijnlijk zal ik het nu anders doen, maar heb nog geen 90+ cm meer gevangen.
ik was al blij dat ik als 10 jarige een vis van 26 pond kon tillen en zonder beschadiging terug heb kunnen zetten.
en ik kan u met zekerheid vertellen dat mijn kleding echt niet meer droog was.
deze was nat van het zweten den het spetterende water tijdens de landing van de vis.
de dril heeft ruim 40 min geduurd en het landen onthaken en het maken van de foto nog geen 3 min.
het terug zetten van de vis nam daar in tegen wel weer veel tijd in beslag aangezien de vis op eigen kracht weg moest zwemmen en we hem zeker
een minuut of 10 heen en weer door het water hebben bewogen.
net als de vis was ook ik op en ik moest nog 9 km op de fiets naar huis, waar ik koud maar voldaan aankwam.

was een super vangst en ben er nog steeds blij mee, ook met de foto en dan blijft je het een en ander wel bij. 


maar zal Uw tips opslaan en hopelijk de volgende mega vangst gebruiken.


met vriendelijke groet,

Maurice
::bbq:: ::proost:: ::proost::


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

ben

Tjonge Jonge jongens, fantastisch en jah de tactiek, heb je dat van mij geleerd???,...................PERFECT!!!!!!!!!!!

jur606

ok mooie vangsten man super,

toch maar wat vliegjes voor karper regelen zodat ik ook die karpers die ik bij ons ind e singles zo vaak zie belagen (iemand tips?)