Komende donderdag op herhaling

Started by Useless, January 16, 2012, 11:37:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Useless

Afgelopen donderdag heb ik, samen met mijn broer, een poging gedaan om wat snoeken te sleuren en zelden hebben we zo slecht gevangen. Plaats van handeling: de Ankeveense plassen.
Helaas, het weer zat volstrekt tegen. De temperatuur daalde die dag behoorlijk en er stond een gigantisch harde wind, kracht 7. Het was voor ons dan ook niet mogelijk om met de boot op de open stukken tegen de wind in te komen waardoor we de plekken die we graag wilden bevissen niet konden bereiken.
Vliegvissen was door de harde wind al helemaal onmogelijk en we waren dus veroordeeld om ons te beperken tot de petgaten die zich in de directe nabijheid van aanlegsteiger bevonden waar je nog en beetje luwte kon vinden.
Toch nog steeds een mooie dag gehad want de omgeving blijft schitterend en komende donderdag gaan we gewoon een nieuwe poging doen. Kan ik misschien eindelijk mijn vers gebonden EP-streamers proberen.
Hieronder nog wat plaatjes van één van de mooise snoekstekken van Nederland:

Het onthaken van 1 van de weinige snoeken van deze dag!


Pas tegen de avond ging de wind een beetje liggen.


Als het niet met de vlieg kan dan maar de pluggen inzetten

renew

Ja maar Marco jullie hebben gevangen. Ik vang met snoeken vaak niets maar ja dat is niet zo'n exclusief water als dit.
Dit keer niemand een duik gemaakt?
Rene

Useless

#2
Nee, heb ik 'm verboden anders moet ik terug roeien en dat kan nooit de bedoeling zijn  :)
Mijn lijfspreuk is: "Draag jij de spullen dan draag ik de verantwoordelijkheid" en dat wilde ik graag zo houden.

En je hebt wel een beetje gelijk René; we hebben in ieder geval iets gevangen maar ik geef toe dat we een beetje of beter gezegd, erg verwend zijn. Normale dagen betekent hier doorgaans tussen de 8 en de 20 snoeken dus afgelopen donderdag was niet helemaal wat we gewend zijn.
Maar uiteindelijk misschien wel weer eens goed. Het zet je weer even met beide benen op de grond en leert je dat niets vanzelfsprekend is. Soms moet je een beetje op je bek gaan om de dingen in het juiste perspectief te zien.

Hilco


renew

ja zo denk ik er ook over, over dat soms op je bek gaan.
Heel verfrissend. Alleen jammer dat ik dat een beetje te vaak doe en niet alleen met vissen. :P
Ook heel verfrissend zo'n duik en gelukkig zijn jullie beide al opgeweest voor je zwemdiplma.
Maar tot 20 snoeken........WOW! Tja ik wist niet dat het zooo goed was.
Succes donderdag (gaat wel waaien...pluggen!) we horen wel hoe het was.
Cu
rene