winters vissen

Started by kingfischer, November 19, 2014, 12:46:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stevo

Quote from: jur606 on December 04, 2014, 15:02:44
kleine aantekening dit geld alleen vanaf de kant/stijgers (vanaf een bootje BB of kajak mag je in de gehele haven vliegvissen :P)

Andere aantekening  ;D.  Helaas mag je in de haven van brielle niet vissen met een bootje kajak of belly, staat in de aanvullende voorwaarden van de vereniging.

GJ

Quote from: Hilco de Visser on December 02, 2014, 21:52:38
het wordt ook pas leuk als je het door krijgt...................maar snap je hoe moeilijk dat voor "ons" is om uit te leggen?
het is niet uit te leggen... dat begrijp ik nu. Pas als je het gezien hebt en door hebt dat je constant moet aanpassen dan begin je het een klein beetje te leren.

jur606

#27
Quote from: Stevo on December 04, 2014, 15:47:27
Andere aantekening  ;D.  Helaas mag je in de haven van brielle niet vissen met een bootje kajak of belly, staat in de aanvullende voorwaarden van de vereniging.

Oh dat wist ik nog niet, Ik heb altijd in Brielle gevist in de haven met mijn kajak Omdat het een gemeente haven is was is die vrij toegankelijk voor bootjes visserijen e.d.? (wanneer is dit veranderd) En helaas hebben die witvissers het in Brielle na jaren zeuren toch voor elkaar, hebben ze nog 1 stap te gaan.(wat ze ook graag zouden willen weet ik van de laatste jaren) roofvissers helemaal uitsluiten.

heb het even opgezocht:
Mooiste is ze praten over kleine varende of afgemeerde bootjes
(officieel is een BB een drijfmiddel en dus zeker geen boot, en een kajak ook niet :))
is er toch een hiaatje in de wet/regels (maar of ik het risico zou nemen, dat weet ik nog niet)



sjoerd

Ik zou niet zo zeker zijn dat een kajak niet onder de defenitie boot valt!!
Dat de witvissers in Brielle balen van de boten komt o.a. door de kunstaas en doodaasvissers
die aan beide zijden van de boot een of meerdere hengels uitzetten en daarmee
door de lijnen van de witvissers varen.
Elke maatregel vloeit meestal voort uit klachten. Helaas wordt daardoor vaak wel een hele groep
gedupeerd terwijl  enkele rotte appels de zaak verpesten.
Zo hoorde ik gisteren dat er plannen waren om een haventje met heken af te zetten omdat er....
stenen waren gegooid op schepen door baldadige jeugd. Dus geen vissers!!!!
zie hieronder de opsomming van een aantalboten.
Sjoerd

Verschillende boten  (Wikipedia)
Motorboot
Draagvleugelboot
Duwboot
Fluisterboot
Kajak
Kano

Motorboot
Onderzeeboot
Opblaasboot

Stevo

@jur606,
Je had het inderdaad al gevonden... Het staat onder het regelement op de website van "de watergeus"
Buiten de reguliere vissers, is er ook een winterhaven competitie, en dan zijn er veel vaste stok vissers aanwezig.

Gtz

jur606

JA ik had het al gevonden,

Mag ik het nog steeds onzin vinden dat het niet zou mogen?
(met de kajak sleep 1 hooguit 2 kunstaasjes mee ,meestal in havens maar 1 en hengel in de hand)
Zie ik vissers zitten ga ik er omheen en als ik twijfel haal ik mijn lijnen binnen, dus helaas de goede weer onder de minder goede, ik weet en heb ook genoeg aso's gezien, dus snap wel gedeeltelijk waar het vandaan komt.

(ook van de winter compentitie e.d. ben ik op de hoogte, ik plande mijn vistripjes kant/kajak hier altijd omheen) ik ben niet van plan om dit soort wedstrijden te kruisen of iets dergelijks.
hield altijd de website in de gaten, om juist erna of op een andere dag te gaan.

Iedereen heeft wat ruimte nodig, en die gun ik hun ook.

Jammer want s winters is het (normaal gesproken) best redelijk vissen daar zowel met de vaste als vliegvis als roofvis.