Voorkeur schouder sling pack

Started by fly only, September 11, 2021, 15:44:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fly only

Beste strijders,
Sinds kort in het bezit van de slingpack die over de linker schouder gedragen wordt.

Dit is mijn eerste slingback. Ik kom er nu pas achter dat de linker schouder wordt belast tijdens het strippen.
Hierdoor is het minder comfortabel te dragen aan de linkerzijde.

Zo kom ik er pas na aanschaf achter, dat mijn voorkeur schouder rechts lijkt te zijn. De passieve zijde.

Hebben jullie hier ervaring mee?
Bestaat er een voorkeurszijde?
Of zit het tussen mijn oren?

Ps. Ik hou rekening met niet te zwaar vullen van de tas. Alles zo licht mogelijk.

Ik hoor het graag.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

PdH

Ik heb al een tijdje een sling back en heb niet het " gevoel" dat jij beschrijft.
Mijn tas hangt ook over mijn linkerschouder. Het zal dus een persoonlijk ding kunnen zijn.
Ik vind het een handig ding op mijn spullen in op te bergen en naar voren te halen als het nodig is.
Enige nadeel is dat je geen schepnet op je rug kunt hangen.
grtn, Peter.

fly only

Ik merkte met Willem dat (ik ben rechts) mijn step arm in beweging is. Het lijkt erop dat je belast beter aan de passieve zijde kan hangen. De meeste Slings hangen over je rechter schouder. Deze nieuwe sling van mijn heen ze links gemaakt. En gaat in de markt. Blijkbaar dus niet voor iedereen. Hierin kun je wel een schepnet steken. Die moet je niet los willen hebben bungelen.

Het vliegvissen, wil ik niet missen.