Voorstelling.

Started by greengarden, September 15, 2020, 09:41:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

greengarden

 ::new::
Hallo.
Ik ben Johan uit Duffel ,België. 56 jaar.
Van jongs af aan ben ik geïnteresseerd in hengelen, gewoon hengelen heb ik al een hele tijd niet meer beoefend.
Maar toen ik ongeveer 13 jaar was gingen we veel naar Bourscheid Luxemburg. Ik ging natuurlijk vissen, maar ik zag de plaatselijke  vliegvissers en dat heeft altijd tot de verbeelding gesproken. Ik had toen die kans niet vermits te jong enz..
Ik werd ook dikwijls weggejaagd jaren erna toen dat stuk verpacht werd.
Verleden week ben ik aan de Semois geweest in Poupehan, Frahan.. prachtig daar. Welke vissen daar vertoeven weet ik niet. Zeker al kopvoorn. Het meest schrikt me af de privé stukken, te weten hoe het allemaal in elkaar zit. Maar waar ik ben geweest is het staatswater vermoed ik. Ook hoop ik hier goed info te krijgen.

guidogast

Welkom! Lees wat rond op dit forum en je leert een hoop.
::agree::

henkverhaar

Stroomafwaarts vanaf Herbeumont is de Semois openbaar water - de Waalse staatvergunning volstaat. Als je de waadvergunning hebt kun je dus ook overal komen. Ik meen begrepen te hebben dat je bij 'staatswater' ook de oever mag belopen als die officieel niet openbaar (prive grondgebied) is - maar daar durf ik geen definitieve uitspraak over te doen - met je voeten in het water mag iig wel.

Vissoorten: bij Poupehan vooral vis uit de barbeel (vlagzalm) zone - kopvoorn, snoek, baars. Stroomopwaarts van Bouillon vind je ook wel stukken waar je forel en vlagzalm kunt vinden.