ijslands haar - is dit wat?

Started by Scaramouche, May 28, 2020, 12:21:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Ik zag dit op de iBood, is dit bruikbaar bindmateriaal denken jullie? Het klinkt als goedkoper dan Veniard in kleine zakjes  ;D

https://www.ibood.com/nl/nl/product-specs/61591/293832/stoelpad-van-ijslandse-vacht.html
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

henkverhaar

Het lijken wel toupetjes... ;-)

Maar er is denk ik maar 1 manier om er achter te komen - uitproberen...

Scaramouche

Ik heb er eentje besteld. 37x37cm, dat worden een boel streamers. Zal wel iets plaatsen als het resultaat toonbaar is  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Scaramouche

#3
Nou, het haar is binnen.



Het is mooi haar, goed schoon en het leer is mooi soepel. Waarom iemand zo'n gedrocht op een stoel zou willen leggen is me een raadsel maar dat hindert mij verder niet.

De vacht heeft veel verschillende lengtes haar, van heel steil tot bijna kroezig haar. Wel erg veel onderhaar/wol, denkelijk een wintervacht, maar de wol laat zich uitstekend dubben en is dus ook nog bruikbaar.

Even een snelle streamer in elkaar gezet, beetje slordig maar ik ben blij met het resultaat.

Nat houdt ie zich ook goed, als hij in het water ligt zwelt hij mooi op en pulseert als een malle bij een klein rukje, en uit het water is hij denk ik prima te werpen maar dat moet ik nog testen. Ik zal em dit weekend bij gelegenheid eens aan een snoek proberen te voeren.


Dusssss... geslaagde aankoop. Het zou nu heel mooi zijn als er nog drie anderen een stuk in een andere kleur kunnen kopen, dan knippen we het allemaal in vieren en hebben we voor een leven lang genoeg haar ;-)

En Henk, je zat er niet ver naast met je opmerking over een toupetje. Ik ben een Bon Jovi tribute band begonnen!  ;D





Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

gijsie20

Haha mooi die laatste foto, lekker 80's  ;D
Maar prima streamers van te binden zo te zien!