Mp verkoper aadarjush ?

Started by Mike, May 24, 2020, 16:40:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

#25
Quote from: henkverhaar on May 26, 2020, 08:55:48
Ach, het heeft ook historische waarde. Er zijn ook mensen die een vermogen uitgeven aan ouwe reeltjes...

Das waar, maar een mooi oud reeltje is toch wel iets anders dan een stukje touw vind ik.

Ik vond dit net tussen m'n bindzooi.

[attachment id=1 msg=181584]

Maar dit is zeker nep of ben ik nu ook spekkoper?  :)

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER


Gert

Het lijkt me duidelijk dat er tegenwoordig meer gevangen wordt voor dan op die wol  ;D

henkverhaar

Quote from: Mike on May 26, 2020, 11:02:48
Ik vond dit net tussen m'n bindzooi.

Maar dit is zeker nep of ben ik nu ook spekkoper?  :)
Idd 'nep' - maar dat staat er ook op he: substitute ;-) Overigens is die Sub van poseidon helemaal niet slecht, qua samenstelling en kleur. Veel beter dan die van Veniard. De substitutes varieren van puur grijs tot fancy knalroze, en de meesten komen niet in de buurt. Maar de mijne zijn bijna niet van echt te onderscheiden. Kom op een eerstvolgende Fly Fair maar eens langs ;-)

En killer bugs met dit soort wol gebonden zijn absoluut vangers - zeker in bijvoorbeeld Noorwegen.

Sawyer beschrijft letterlijk, in Nymphs and the Trout, dat hij deze vlieg gebruikte om de Avon 'van vlagzalm te ontdoen' - en dat de vlieg daarom (door een 'Amerikaanse vriend' - ik meen dat dat Lee Wulff was) 'Killer bug' is gedoopt.

vdKaa

Dat zijn beste bedragen voor een beetje desert camo kleurige wol. Voor dat geld koop je 4 schapen en hou je nog geld over voor de wolverf...... ;D
Fouten zijn kansen om iets te leren

Menno_siemensma

Quote from: sarca2 on May 26, 2020, 11:47:14
als dat niet vangt kun je altijd nog deze aanschaffen: https://www.ebay.nl/itm/Chadwicks-477-Wool-and-Nylon-Frank-Sawyer-Killer-Bug-Fly-Tying/324156005012?hash=item4b79341a94:g:sd8AAOSwd7VdERu~  ;D ;D
Jezus wat een mafkezerij... welk persoon met meer dan 2 hersencellen gaat er 500+ euro voor een paar meter wol betalen?? ::wtf::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

henkverhaar

Quote from: Menno_siemensma on May 26, 2020, 16:01:45
Jezus wat een mafkezerij... welk persoon met meer dan 2 hersencellen gaat er 500+ euro voor een paar meter wol betalen?? ::wtf::

Ik niet. Ik heb drie lifetimes supply aan meer dan adequate subs...

Gert

Quote from: Scaramouche on May 25, 2020, 22:43:43
Als ie slim is, verkoopt hij het via het UK forum, dan krijgt ie er nog veel meer voor. gekkenhuis, die wol!

Maar goed, ondertussen is een (mee)lezer van het forum dus wel slim om er de vraagprijs voor te bieden. Gaat het ongetwijfeld voor een veelvoud, maar net onder die 477 GBP te koop zetten op eBay.  ::goodjob::
https://link.marktplaats.nl/m1555634352

henkverhaar

Nou, dat weet ik niet hoor. 75 euri voor een vol kaartje 477 kan ik me nog iets bij voorstellen (dat ligt ongeveer in de range van prijzen die werkelijk betaald werden, voor zover ik ze in mijn hoofd heb). 500 euri - ik betwijfel of dat betaald wordt. Wat je op ebay aan vraagprijs ziet heeft vaak geen enkele relatie tussen wat er werkelijk betaald wordt. Dat zie je namelijk nooit, en als een advertentie weg is weet je ook niet of het ook idd verkocht is...

Gert

Quote from: henkverhaar on May 26, 2020, 19:15:42
Nou, dat weet ik niet hoor. 75 euri voor een vol kaartje 477 kan ik me nog iets bij voorstellen (dat ligt ongeveer in de range van prijzen die werkelijk betaald werden, voor zover ik ze in mijn hoofd heb). 500 euri - ik betwijfel of dat betaald wordt. Wat je op ebay aan vraagprijs ziet heeft vaak geen enkele relatie tussen wat er werkelijk betaald wordt. Dat zie je namelijk nooit, en als een advertentie weg is weet je ook niet of het ook idd verkocht is...
Nee joh, dat gaat niemand betalen. Op eBay kom je ook veel lagere prijzen tegen. Maar Henk, je kunt wel terugvinden of iets verkocht is en wat het opgebracht heeft hoor. Als je inlogt en een advanced search doet op completed en sold listings.

Scaramouche

Quote from: Gert on May 26, 2020, 16:57:43
Maar goed, ondertussen is een (mee)lezer van het forum dus wel slim om er de vraagprijs voor te bieden. Gaat het ongetwijfeld voor een veelvoud, maar net onder die 477 GBP te koop zetten op eBay.  ::goodjob::
https://link.marktplaats.nl/m1555634352

De verkoper is "P". De bieder is "Petrus".

Kan heel goed zijn dat hij via een eigen tweede account biedingen op gang wil brengen. Dat wordt vaak genoeg gedaan.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Mike

Quote from: henkverhaar on May 26, 2020, 13:03:17
Idd 'nep' - maar dat staat er ook op he: substitute ;-) Overigens
Sawyer beschrijft letterlijk, in Nymphs and the Trout, dat hij deze vlieg gebruikte om de Avon 'van vlagzalm te ontdoen' - en dat de vlieg daarom (door een 'Amerikaanse vriend' - ik meen dat dat Lee Wulff was) 'Killer bug' is gedoopt.

Dat zijn leuke weetjes  :)

Ik zou t wel leuk vinden om dit soort dingen eens aan een praktijk testje te onderwerpen.
Paar vissers met die wol en een paar vissers met dezelfde soort vliegjes maar dan met een of ander zakje Hends Spectra van €3,-

Ik vreet echt m'n waadschoenen op met studs en al als daar een significant verschil in vangsten uit voort komt.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Scaramouche

Quote from: Mike on May 27, 2020, 16:24:52
Dat zijn leuke weetjes  :)

Ik zou t wel leuk vinden om dit soort dingen eens aan een praktijk testje te onderwerpen.
Paar vissers met die wol en een paar vissers met dezelfde soort vliegjes maar dan met een of ander zakje Hends Spectra van €3,-

Ik vreet echt m'n waadschoenen op met studs en al als daar een significant verschil in vangsten uit voort komt.

Oeh, dat klinkt als een geweldig thema voor een forumdag :-)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Mike

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

vdKaa

Ik lees dat er zojuist een nieuwe forumdag met thema geboren is!! ::bravoo::
Fouten zijn kansen om iets te leren

Scaramouche

"De 10 lekkerste recepten voor Waadschoenen met knapperige studs"

;D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

HappyFisherman

Quote from: Scaramouche on May 28, 2020, 11:52:25
"De 10 lekkerste recepten voor Waadschoenen met knapperige studs"

;D

Studs lopen altijd wel knapperig op harde ondergrond dus receptje maken van Asfalt en Studs?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Mike

#42
Quote from: Scaramouche on May 28, 2020, 11:52:25
"De 10 lekkerste recepten voor Waadschoenen met knapperige studs"

;D

Heel erg lang stoven  ::bbq::  ;D

Maar werd er ook een bepaalde vissoort belaagd met die superwol of heeft het magische aantrekkingskracht op meedere vissen ?

Je zou zoiets bv leuk kunnen testen op in duitse riviertjes.

Ik sprak eergister trouwens een Duitser op De Ronde Bleek. Ik vroeg of hij nog moeite had om de grens over te komen ivm de noodverordening. Hij gaf aan dat ie zonder problemen heen en weer reisde. Dus er kan gewoon gevist worden daar.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

feragen

#43
De meeste materialen hebben de meeste vangkracht op de visser, niet de vissen.
---
The fly is the limit!

jo flyfishing

Quote from: Mike on May 29, 2020, 09:16:39
Ik vroeg of hij nog moeite had om de grens over te komen ivm de noodverordening. Hij gaf aan dat ie zonder problemen heen en weer reisde. Dus er kan gewoon gevist worden daar.

In Belgie nog stevige controle.
Er wordt wel degelijk gecontroleerd, én geverifieerd (opdracht werkgever/klant, ophalen gekochte goederen : faktuur nodig (datums!)).
Geen al te grote afwijkingen van kortste route  toegestaan
Nog steeds alleen essentiele verplaatsingen...
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

henkverhaar

Quote from: Mike on May 29, 2020, 09:16:39Maar werd er ook een bepaalde vissoort belaagd met die superwol of heeft het magische aantrekkingskracht op meedere vissen ?

Vliegvissende Engelsen in 1950 visten op niet zoveel anders dan forel en vlagzalm (en zalm, maar dat valt hier helegaar buiten). Zoals gezegd, de vlieg was oorspronkelijk bedacht voor vlagzalm ('beheersmaatregel' ;-) ), maar bleek het ook goed te doen op forel.

Je kunt rustig concluderen dat een killer bug (ongeacht welke wol je nou precies gebruikt) genomen wordt door alles wat vlokreeftjes en 'ongedefinieerde' larven eet. Het imiteert officieel een vlokreeft, en moet daarom traditioneel ook op een rechte haak gebonden worden - zwemmende vlokreeftjes zijn recht, pas als ze verstoord worden nemen ze die bekende gekromde houding aan - een soort foetushouding dus. Ik heb het vorige week weer mooi mogen aanschouwen in de Geul - op een bepaalde plek lag de oeverzone (zeg maar 2 cm diep water) helemaal vol met vlokreeftjes.

sarca2

[quote author=Mike link=topic=12203.msg181611#msg181611 date=1590736599
Ik sprak eergister trouwens een Duitser op De Ronde Bleek. Ik vroeg of hij nog moeite had om de grens over te komen ivm de noodverordening. Hij gaf aan dat ie zonder problemen heen en weer reisde. Dus er kan gewoon gevist worden daar.
[/quote]

ik las dat bv in rijnland pfalz toeristen mogen vissen maar dat er nog niet toeristisch gereisd mag worden, beetje wonderlijke combi, klinkt alsof je daar onderweg nog wel gedoe/boete zou kunnen krijgen en met NL kenteken val je wel op natuurlijk. mij in ieder geval nog te link en ook wat te aso.
::new::

Mike

[quote author=sarca2
ik las dat bv in rijnland pfalz toeristen mogen vissen maar dat er nog niet toeristisch gereisd mag worden, beetje wonderlijke combi, klinkt alsof je daar onderweg nog wel gedoe/boete zou kunnen krijgen en met NL kenteken val je wel op natuurlijk. mij in ieder geval nog te link en ook wat te aso.
[/quote]

Ja het is tamelijk verwarrend allemaal.
Het zal nog wel even duren voordat er enige duidelijkheid komt. Er is nog veel te veel onenigheid en er leven nog te veel vragen. Op zich ook niet zo gek als je ziet wat er allemaal voor tegenstrijdige berichtgeving circuleert.

Ik heb op zich goede hoop dat we snel wel weer onze hengeltjes krom kunnen trekken bij onze buren  8).
Uiteindelijk is het geduld wel op bij de meeste mensen en de draagkracht voor de maatregelen is behoorlijk aan t afnemen en dan wordt het onhoudbaar.

Ik ga in elk geval vast wat van die beessies binden met die wol sub. Ben benieuwd  ::)




EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

sarca2

15 juni lijkt me wel vrij zeker
::new::

JEVDE

#49
Heb vandaag toevallig een Winston BIIILS in 'mint condition' gekocht van marktplaatsverkoper aaderjush. Aardige vent. De communicatie verliep inderdaad iets lastiger dan bij de gemiddelde verkoper, maar verder alles prima. Hij weet wat zijn spullen waard zijn, onderhandelt standvastig, maar de hengel was er ook echt naar. Niet van nieuw te onderscheiden. Zelfs geen tekenen op de ferrules dat hij ooit überhaupt in elkaar gezet is. Supermooie hengel. Blij mee. Kun je dus prima doen.