Compilatie video Cuba trip 2017

Started by FSCHAMP, November 19, 2018, 22:22:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Eindelijk de tijd gehad om een filmpje te maken van mijn opnames van mijn vakantie in Cuba in 2017.

https://www.youtube.com/watch?v=xfsvskEkwLo&t=22s
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Ochi

Leuke film Gino en goed om te zien dat alles toch weer opgebouwd is na de orkaan.
Het is daar even een tijdje slecht geweest voor de locals.
Heb je daar nog wat van gemerkt?

Dit jaar veel geruchten over Russen die de boel over zouden nemen en een paar bekende gidsen die al vertrokken zouden zijn. Heb je nog contact gehad dit jaar wie er nog wel als gids is?

Greetz Ochi

Bert J.

Prachtig! Wat een mooie bones! Geweldig!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Ochi ik heb geen contact meer gehad met de gidsen waarbij ik geboekt heb gehad. En toen ik er geweest ben, waren de local guides goed geboekt, daar ik maar twee visdagen heb kunnen vastleggen.


@Bert : bedankt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Mike

Hoi Gino,

Leuk filmpje man, mooie bones !!

Die gids, was dat toevallig Alex ?, en heb je die toevallig geboekt via Duniesky?

Ik ben daar begin vorig jaar voor t laatst geweest en heb niks vernomen van Russen die het zaakje over willen nemen, hoop van niet.
We willen daar misschien volgend jaar nog een x met een groepje heen gaan en doe liever geen zaken met russen.
Ik zit nu in Australië maar het weer is erg slecht. Elke dag windkracht 5 en vissen is nagenoeg onmogelijk.
3 goeie dagen gehad en toen was t over met de pret  :(
Donderdag vlieg ik weer naar huis.
Het is hier nu 38 °C , zal ff wennen worden denk  :o

Had je trouwens oon nog andere vissen gespot zoals triggers, baracudda, tarpon of Permit ?

Gr, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

FSCHAMP

Mike,

neen, de gids was Orelbis of zoiets en was geboekt via Orlando. Eerste dag was zeer goed en ik had een goeie fooi gegeven, maar de tweede dag was er wel veel meer wind, maar heb ik hard moeten werken om een bone te kunnen aangooien. Ik heb er wel enkele kunnen gevangen terwijl Canadazen en de Noor, die die dag ook  gevist hebben, wisten geen bones te vangen. De Canadezen hadden wel enkele Jacks kunnen vangen.  Tarpon was er nog niet volgens de gidsen, ik was nl. begin maart geweest.
Ik heb op de twee dagen alleen Bones kunnen vangen, verder wel één box fish of cowfish (was een ronde vis zoals een kogelvis) en één snapper gezien, maar deze wilde de shrimps niet nemen.  Verder enkele barracuda's gezien, maar niet echt kunnen aanwerpen. Ook één Tarpon in de channel gezien de tweede dag toen we terug vaarden op het einde van de visdag, dus ook niet kunnen aanwerpen.
Ik had Duniesky gemaild gehad, maar helemaal geen respons gekregen. Van Russen heb ik niets gehoord gehad, wel dat de Fransen bezig waren om rechten te krijgen voor het vissen.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Mike

Oh ja, Orelvis noemde we hem.
Hij viste met onze maten, aardige vent maar zn engels is nogal matig.
Er gaan telkens geruchten dat mensen daar de rechten over willen nemen. Gaat denk ik niet gebeuren. Je komt als buitenstaander er maar moeilijk tussen. Dat is echt een weg van de hele lange adem en een hele diepe beurs.
Tergende bureaucratie en ze leggen je er gewoon in. Elke x verzinnen ze weer wat waar je voor moet dokken todat je het opgeeft.
In maart is aan die kant van Cuba idd bijna geen tarpon, alleen hier en daar een verdwaalde. Soms zitten er een paar in dat gat, kort varen vanaf dat haventje maar ik heb ze daar ook nog nooit gevangen. Dan moet je in juli augustus daar zijn.
Maar je hebt in elk geval je eerste bones gevangen. 9 stuks zelfs, zag ik in je filmpje. Dan heb je t echt prima gedaan. Netjes op de ondiepe flats. Dat is nooit makkelijk maar wel het allerleukste. Wind is in deze gebieden bijna altijd een probleem en kan t echt super moeilijk maken. Maar weer een verslaving erbij denk ik  8)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER