Sweden Morrum

Started by Rossie69, March 30, 2011, 22:26:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

Nou Mertens zo moet je het ook es proberen.

als je dit lukt,wha dan zal je een super vakantie hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=jTW4ORqwqtc

Gunther

Prachtig stukje water,is echt genieten.
Maar wat er helaas niet bij staat is dat een vis 60euro kost(per vis),of opnieuw betalen of wegwezen.
Hoorde dat toevallig vorig week van iemand die kort geleden daar was.
Maar super belevenins ;)

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

hendri

pfff die kerel in die dikke stroom, man ik kreeg weer meteen bibberende knieën! maar wat gaaf he, jammer dat ze na de vangst aan hun staart hangen.

Arno

ook jammer dat je je scheel betaald om daar een halve dag te mogen vissen.
maar lijkt me wel een keer gaaf om mee te maken.

Gr Arno

mertens63

Zekers weer mooi, met een paar weken zitten we er weer
en de prijs valt ook wel mee € 50,- per dag. 8)

Rossie69

oja was ik vergeten,je hebt een geldbult op je rug hahaha.

mertens63

Quote from: Rossie69 on April 01, 2011, 12:48:09
oja was ik vergeten,je hebt een geldbult op je rug hahaha.

Nee hoor we hebben de zelfde baas. :-[
En in de vakantie gaan we altijd los, dan mag het wat kosten.
en dit is echt genieten van de natuur.

Greetzz John

Rossie69

ik niet joh.

hond heeft baas ;)

gelijk hebben jullie.

kom maar op straks met het verslag.
lijkt me helemaal gaaf worden.


Patrick(WF)

Mooi hoor, en wat een bakkuh van vissen. Maar 50 Pleuro voor
een half daggie? Zou ik toch effe over moeten denken..

Maar have fun daar John
Groet Patrick

nico

Mijn zalm ervaring in zweden was een stuk slechter. Eerst in Ängelholm een paar jaar geleden, ik heb 1 iemand een zalm zien vangen maar mij lukte het helaas niet. En in 2009 heb ik denk ik 6-7 uur onafgebroken gevist bij een waterval in het noorden, ik weet de naam van de rivier niet meer. Het was een paar 100 kilometer van kiruna en je zag de zalm telkens springen, maar bijten deden ze nooit.

Een soort drang om te blijven vissen omdat je zalm ziet springen (en ik heb ze gezien die over de meter waren) maar ze bijten nooit.

sjo

6-9 juni sta ik ook in de Mörrum, kost €60 per dag voor een vergunning en je mag zo veel vangen als je wil, maar als je er eentje mee neemt moet je stoppen met vissen. Ik heb al vaket op zalm gevist in Amerika en daar was het zo dat springende zalm niet te vangen is, maar wel de zalm die op een rustplek ligt voor hij een volgende hindernis neemt. Ik heb ze aan eenhandige hengels gevangen op relatief klei8ne vliegjes en dunnen lijnen. Op de Mörrum ga ik met de tweehander voor een #9 lijn aan de slag. En vissen met grote tubflies.
Sjo
Let the fly be with you....

Rossie69

 :P
kijk dat is de spirit Bert :)

daar heb ik het er dan ook wel voor over.
en dat vergeet je dan nooit weer.


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

vliegvisgek

echt heel mooi en wat martens al zegt wat maakt het uit die 50 euro op zulk gaaf water ook al vang je niks alleen de ervaring al gaaf man met je 3# tje  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

DMeijer

Ten eerste weet je vaak dat dat soort dingen geld kosten. Daar kan je rekening mee houden, sparen ...
Ten tweede als je dan een superdag krijgt dan maakt het ook niet uit dat het geld kost.

Vorig jaar heb ben ik met de NNVV een vistrip gemaakt naar de Yellowstone NP. We hebben al groep een floattrip op de Madison River in Montana gereserveerd. Met een bootje met gids vis je de rivier af, de hele dag.
Per bootje 2 man kostte dat 450€ + tipgeld voor de Gids. Ondanks de kou hebben we allemaal een superdag gehad. Zelf heb ik iets van 20 vissen gevangen en evenzoveel gemist. Een paar jongens van de NNVV, oa Bert "Ego" hebben zelfs nog een halve meter forel gevangen.
Dit allemaal kostte wat, maar de ervaring is groots.

Zelf wil ik nog wel een keer naar de Yellowstone NP en nog zo'n floatmaken. Misschien wel 2 trips, op de Snake River in de Grand Tetons NP (Wyoming) en nogmaals Madison River in Montana.