Cabela's

Started by Wiel Slovenië, October 19, 2013, 17:36:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wiel Slovenië

Heeft niets met vliegvissen te maken hoor, maar wisten jullie dat Cabela's genoteerd is op de beurs van Wall street en dat de koers op 5 jaar tijd bijna 6 keer over de kop is gegaan  ::)

Heintje Davids

Blijkbaar zijn er dus toch enkelen die geld kunnen verdienen met hengelsportartikelen.

Team

Quote from: Heintje Davids on October 19, 2013, 17:46:18
Blijkbaar zijn er dus toch enkelen die geld kunnen verdienen met hengelsportartikelen.

Geld wordt met andere zaken verdient.    geweren voor de jacht  tussen de 5  tot  40.000  euro   . en paarden sport.

alles op gebied van outdoor. jagers hebben net als vliegvissers vaak 5 tot 10 geweren
NUNC  AUT  NUNQUAM

Jan Bruins

Marten,

hoe hebben jullie dat gedaan met de invoerrechten?

Heb ooit een chestpack besteld in Amerika, maar ik moest ongeveer de helft van het aankoopbedrag aan invoerrechten betalen.

Groet,   Jan
I don't drink water, fish f*ck in it...

BV

Jan,

Ik heb er vorig jaar een hengeltje besteld van  +- 50 € en nog eens voor 49€ verzendkosten , maar helemaal niks van invoerrechten of dergelijke.
De prijs verzonden op hun website is alles wat het was.

Jaspero

Douane website staat info over aankopen en onder wel bedrag je moet zitten om dergelijke kosten te ontwijken.
Dacht iets van 150€.

Gert

Jasper, dat is niet helemaal correct.
En Marten, misschien dat je dit touwtje er wel aan vast kunt knopen ;)

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen_zo_ja_hoe_bereken_ik_dat

Boven de 22 Euro moet je wel omzetbelasting betalen maar geen douanebelasting.
Boven de 150 Euro moet je allebei betalen.
Meest verneukeatieve is dat je OOK over de verzendkosten die belastingen moet betalen....

Groet,
Gert

Jan Bruins

Volgens horen zeggen slipte er eerder nog wel eens iets tussendoor, maar de laatste tijd schijnt dat bijna niet meer voor te komen.   :(
I don't drink water, fish f*ck in it...

Gert

Quote from: Cornico on October 20, 2013, 12:54:40
Die regeltjes kende ik al Gert, maar omdat ik vaker niks hoefde te betalen dan wel, ook bij orders van meer dan $300, snap ik het niet helemaal.
Of er slipt regelmatig iets tussendoor, óf onze douaniers zijn luie donders, óf ik ben een enorme mazzelkont, jij mag het zeggen . . . .  ;)

Ik hoef het niet te zeggen - je zei het zelf al: je bent een enorme mazzelkont ;D

Of er tegenwoordig nog veel tussendoor slipt weet ik niet, maar het schijnt/scheen ook een beetje afhankelijk te zijn met wie het pakketje wordt verstuurd, want ik heb wel eens gehoord dat die het moeten melden bij de douane. En als die bij controle door de mand valen hebben zij een probleem.