ijzergaren

Started by merijn1982, January 17, 2014, 10:42:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Vraagje: zou ik ijzergaren kunnen gebruiken voor het binden van mijn snoekstreamers? Ik ben bijna door mijn sterke draad heen en heb nog wel bindgaren maar dat trek ik telkens stuk... ik moet dus nieuwe bestellen maar heb het vanavond nog nodog ivm voorbereiding voor morgen en heb geen hengelsportzaak in de buurt die het verkoopt. Vooral bij het strak inbinden van bucktail knapt het steeds. Super vervelend!!
Tight lines!!

Gert

Lijkt me geen probleem toch?
Belangrijkste is denk ik dat je het goed kunt knopen (afbinden) en dat het geen rare dingen gaat doen als het nat wordt, zoals sterk verzwakken, uitzetten of krimpen.

En dat het niet oplost in de bindlak natuurlijk :(

Groet,
Gert

merijn1982

Ohh en met ijzergaren bedoel ik de sterke variant van naaigaren. Geen ijzerdraad natuurlijk... vraag me alleen af of dit wel sterk genoeg is?? Gaat maar ff om 1 streamer voor morgen. Noodoplossing zeg maar!
Tight lines!!

Team

Quote from: merijn1982 on January 17, 2014, 10:51:17
Ohh en met ijzergaren bedoel ik de sterke variant van naaigaren. Geen ijzerdraad natuurlijk... vraag me alleen af of dit wel sterk genoeg is?? Gaat maar ff om 1 streamer voor morgen. Noodoplossing zeg maar!

Heb ik wel bij me morgen meld je maar
NUNC  AUT  NUNQUAM

Beertje

Ijzergaren is zo gezegd ïjzersterk, maar wel wat glad. Dus wat lastiger om af tebinden. Doe even wat secondenlijm op de knoop.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

merijn1982

Thanks team. Maar heb het vanavond nodig. En dan ga ik er morgen mee vissen.

ok beertje. Goede tip! Gladheid is iets om rekening mee te houden. Lakken doe ik bij me snoekstreamers altijd na elke inbinding dus dat zoi goed moeten komen
Tight lines!!

weerwolf

pas op met seconden lijm, sommig garen kan daar niet tegen! probeer het eerst ff uit.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

merijn1982

Ja sommige dingen gaan idd roken e.d.:-) haha! Zal oppassen. Zet het meestal gewoon in de headcement
Tight lines!!

Koen

je kan ook gewoon nylon nemen. knoopt wel lastiger maar met wat secondelijm goed de toen. Gewoon ff een stukje op je lege spoeltje knopen :)

merijn1982

Nou het is me gelukt hoor. Met nog me laatste stuk sterk en daarna toch maar met dunner draad ( 7 x breuk... ) maar streamer die ik wilde knopen is klaar:-) morgen testen en hopelijk valt ie on de smaak!!
Tight lines!!