FOAM POPPER KOPPEN MAKEN

Started by Beertje, January 09, 2014, 21:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Heintje Davids

Leuk idee. Kun je met je ponssetje zowel foamkevertjes als popperkoppen maken  ;)

merijn1982

Leuk!! Wel vrij bewerkelijk.. daarintegen kan je ze dan wel precies zo maken als je zelf wilt!
Tight lines!!

Team

Mijn vrouw is de slippers kwijt ;D ;D   maar ja, dat ziet ze toch pas over een paar maanden, en dan zegt ze dat de hond alles weg maakt.
NUNC  AUT  NUNQUAM

catchem

Van oordopjes kan je ook gemakkelijk popperkopjes maken, minder moeite en soms mooie kleuren

merijn1982

Daar heb ik ook al eens over zitten denken catchem! Zijn deze alleen niet te zacht?? Knijpt ze zo plat namelijk.. joud die wel tegenover snoekentanden?? Anders nog maar ff die vuurwerktas van me dochter kijken. Daar zitten ze nog wel in:-)
Tight lines!!

Beertje

#6
Ik heb ze ook deze "Öreproppen poppers". En heb de ervaring dat ze water opzuigen, waardoor ze te diep komen te liggen en het typische pop effect weg is.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FSCHAMP

Al eens geprobeerd met een dun laagje bug bond hierover te leggen? Ik weet niet of het helpt, maar bij een mylar tubing leg ik een laagje bug bond over, lampje en dan wordt deze onmiddellijk onverwoestbaar.  Werkt misschien ook voor de oordoppen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

JB

QuoteWel vrij bewerkelijk..

::agree::
Lijkt me niet iets wat je in je bindkamertje zou doen, stof en lijmsnuiven  :o

Quotedaarintegen kan je ze dan wel precies zo maken als je zelf wilt!

Wel qua model maar qua kleur ben je wel enigzins gebonden, of zijn er ook hele witte slippers om zelf te kleuren?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

merijn1982

Nou slippers zijn er in vele kleuren en je kan natuurlijk twee verschillende kleuren op elkaar plakken:-)
Tight lines!!

JB

Ja zeker, kan er heleboel verticale of horinzontale kleurcombinaties mee maken voor een heleboel modellen. Maar dan kom ik niet aan het kleuren verloop die ik nu maak door witte (gekochte  :-[)poppers te kleuren met m'n copic marker airbrush. Maar ja, zoals te zien in die andere topic heb ik nu al geen tijd om de haken te bekleden laat staan dat ik dan ook nog de kopjes zelf gaat maken.  ;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

eddy

ik heb ook al eens gezien dat ze de popper kopjes maken door verschillende soorten/kleuren hard foam op elkaar te plakken en hiervan een kopje te maken met een dremel. is misschien handiger dan eerst het grove voetbed van de slipper te moeten verwijderen.

johannes


Heintje Davids

Quote from: Beertje on January 10, 2014, 09:56:53
Ik heb ze ook dezen "Öreproppen poppers". En heb de ervaring dat ze water opzuigen, waardoor ze te diep komen te liggen en het typische pop effect weg is.

Vroeger smeerden ze popperheads vaak in met softex om het waterdicht te maken.