interesse in een quiz via het forum ?

Started by A{b}r{a}xa{s}, July 26, 2012, 08:53:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Laatst kwam ik een hele uitgebreide MOD/uitbreiding tegen om via het forum quizzen te spelen.
Zelfs een league met meerdere quizzen er in moet er mee opgezet kunnen worden.
Vragen uit meerdere categorieën, en meerdere soorten vragen (open / multiple choice / ...).
Ik zat te denken dat dit misschien leuk is om om zo nu en dan een quiz/prijsvraag op het forum te houden met daaraan wat kleine prijsjes.
Maar....het is nogal een uitgebreid script, het lijkt te werken....maar ik moet nog goed kijken wat er allemaal mee kan, want op dit moment is me dat nog erg onduidelijk. :)
Voor ik er een hoop tijd in ga steken om het uit te vogelen, en ook nog eens voldoende vragen te bedenken, wil ik daarom peilen of er überhaupt animo voor is.
(Misschien zelfs wel 1 of meerdere personen die zouden willen meehelpen aan het maken/verzamelen van vragen ???
Ik moet nog even kijken of het dan ook mogelijk is dat die perso(o)n zelf de vragen in de quizzen kunnen invoeren, of dat maar 1 persoon dat kan)

Ben benieuwd naar de reacties....

A{b}r{a}xa{s}

moet dan sowieso eerst 'in het klein' getest worden om te zien of alles werkt...en hoe het precies werkt.
Maar 't idee heeft wel iets denk.

HappyFisherman

Voor! Gezien Rob kan putten uit een enorme bak aan kennis, kan hij de vraagjes wel voor je in elkaar draaien ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Voor!! en mee eens!! ;)

Gaan met die banaan en als ik iets kan betekenen hoor ik het wel!

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

dat is van wat ik gezien heb een standaard instelling (weet niet eens of dat uitgezet kan worden, zag wel dat de tijd ingesteld kan worden per quiz)

HappyFisherman

Zonder tijdslot en met de mogelijkheid om te googlen geef je iedereen meer de kans om er ook van te leren.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

'k heb eerst maar eens 1 quiz (geen League ?!) geactiveerd.. kijken hoe & wat

A{b}r{a}xa{s}

zie al dat ik nog wat vergeten ben..ff corrigeren

A{b}r{a}xa{s}

update : een testquiz is momenteel actief (zie menubalk bovenaan)

A{b}r{a}xa{s}

als iemand de quiz wil uittesten, graag, kan ik zien wat ik met het controlpanel moet/kan doen :)

Useless

't Zal misschien aan mij liggen Bas, maar ik zie niets van een quiz oid.

A{b}r{a}xa{s}


A{b}r{a}xa{s}

en de 2e quiz..kun jij die openen Rob ??

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Useless on July 26, 2012, 12:40:54
't Zal misschien aan mij liggen Bas, maar ik zie niets van een quiz oid.
mijn fout....ik moest de toegangsrechten nog toekennen aan alle gebruikersgroepen...pffff ;p

HappyFisherman

Werkt leuk, maar niet op een tablet :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72


Goed idee!

Quote: Gaan met die banaan en als ik iets kan betekenen hoor ik het wel!

Kijk, dat is de juiste instelling! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

A{b}r{a}xa{s}

ben inmiddels met 2 quizzen aan het 'testen'...deze zijn te spelen (als het goed is, lol)

gezocht : quizmasters.. lol.... :)

A{b}r{a}xa{s}

#17
lol, zo'n quizmaster bedoelde ik eigenlijk niet :)

ik bedoel iemand die (structureel) wil meehelpen quizzen te maken (dus vragen te bedenken, in te voeren in het systeem en te controleren en daarna checken of de quiz ook start :)
(heb inmiddels geloof ik uitgevonden hoe dat zou moeten werken, vragen toevoegen en/of quizzen aanmaken)

edit : goede vragen aandragen wordt sowieso al op prijs gesteld, invoeren doe ik dan zelf wel)

HappyFisherman

Als er ook maar een gokvraag bij zit, want dan poets ik die diamanten knop nog ff op ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}


Christof van den Berge

Leuk idee Bas.
Heb net de quiz gedaan enkel bij 1 quiz kreeg ik een vraag over een vlieg waar ik geen afbeelding bij kreeg weet alleen niet welke vraag het precies was :-[ :-[
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

A{b}r{a}xa{s}

dan weet ik wel ong welke quiz..zal ik nog nalopen, het is nu sowieso nog een testfase
1 quiz wil tot nu toe ook niet werken, al denk ik dat ik nu heb gevonden waarom niet....

A{b}r{a}xa{s}

update : als test laat ik een en ander vanavond actief.
Daarna gaat de optie enige dagen helemaal uit (als de test goed is) om een voorraadje vragen/quizzen te maken en de statistieken eens goed na te kijken :)

zo...nu eerst richting de waterkant zo meteen

jagoziva

Leuk Bas eigenlijk moet je het een paar keer kunnen doen zodat je het nog es na kan lezen, en dat alleen de eerste keer telt.
Mag van mij ook wel vaker voor komen, maar kan je dan groepen maken van hele goeie vliegvissers tot mijn niveau (beginners dus) want daar ken ik natuurlijk niet tegenop he  ;D

A{b}r{a}xa{s}

Ik heb de quiz optie weer 'OFF' gezet om de testresultaten tot nu toe rustig te kunnen bekijken (morgen..niet meer vanavnd :) ) en de quizzen aan te vullen.
Daarna komt de optie weer terug....