BEN TERUG

Started by aalbrecht, August 13, 2011, 10:26:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aalbrecht

ZO JONGENS BEN TERUG UIT UK DE FOTOS VOLGEN NOG PLUS HET VERHAAL MAAR MOOIE VISSEN GEVANGEN GROET AALBRECHT
vliegvissen is een passie

A{b}r{a}xa{s}

laat maar komen die plaatjes ! :)

Inderk

Ben benieuwd naar jouw verslag!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


sebastiaan

Vol verwachting ..............

Bas

aalbrecht

#4
zo heb nu even de tijd om mijn verhaal te plaatsen.
zo als jullie wisten ben ik wezen vissen op de Frome in Engeland, een kalkstroom rivier. Dus na veel voorpret gingen wij op reis. Eerst een meeting gedaan, toen afgezakt naar Zuid-Engeland en de camping  opgezocht die we geboekt hadden. Nou daar gaan we niet meer heen saaie boel daar er was niks maar dan ook niks te doen. Bijzaak, ik ging vissen! Dinsdag even naar de rivier gereden om te kijken hoe het was en hoe het er uit zag. Na vier keer het straatje voorbij gereden te zijn bleek het toch naast die boerderij er in over het erf en daar mochten we parkeren. Naar het water gelopen staat daar een visser die zegt dat het prive gebied is. Maar nadat we even met hem hebben gepraat over dat we uit Nederland komen en dat ik er donderdag ook ga vissen slaat hij om als een blad aan een boom. We mochten alles vragen en welke vliegen je moest hebben en nog meer dus best aardig deze man. Nadat we een blik hadden geworpen in het water helder en diep na het sluisje gingen we dus weer op weg. Met in mijn gedachte welke vliegen ik zou gebruiken. Woensdag avond het weer zwaar bewolkt en veel regen die nacht. Ja hoor,  ik werd 's morgens wakker met veel regen  :( :( . Maar rond 8 uur werd het droog dus toch maar op weg. Hengel opgetuigd, vlieg er aan en op naar het water. Shit.....het water is niet meer helder, nou ja toch maar proberen. Vlieg er af, kleine zwarte streamer er aan en zoeken en na een kwartier boem hangen

Vis en nog een grote ook. Rustig aan dus schepnet klaar maken en scheppen, past maar net

dik in de 50 terug gezet, gooi weer in en boem weer hangen. Pats vlieg weg! Dacht gelijk stomkop lijn controleren hij heeft tanden, dus die poel even met rust gelaten en verder gelopen

daar nog 1 er aan zag hem spartelen maar weg = pech. Door gelopen

terug gelopen even wat gedronken bij de vrouw en gegeten. Het water werd steeds bruiner en 20 cm  hoger,  dacht bij me zelf heb ik dat ??? Ook stroompje bij de sluis zit vis maar hoe krijg ik die er uit?

Hoe ik het ook probeerde, niks nada. Dan maar verder maar het werd niks onder de sluis. Nog een hele mooie poel diep met bocht moet wat zitten, maar nee hoor. Draaide in, trekt mijn leader net te veel door 2 ogen, trek terug, knak hengel kapot ... top gebroken. Shit terug naar de vishut en andere hengel op halen in de auto. Even kijken reel ???? Nee hè, die ligt nog op de camping. Even nadenken ...  lege reel bij me en spoel van een andere reel leeg halen, opspoelen en klaar. Kan weer verder alleen nu met een 6 ! Dus weer op weg nu weer naar de poel waar ik die ene verspeelde, dacht hier nog even zo niks is het over vandaag, maar na vier keer werpen ....  ja vis

weer zo'n grote! Daarna werd het niks meer. Einde dag 1



Dag 2. Op zaterdag gaven ze weer slecht weer aan voor de zondag. Hhhhhhhhhhuuuu dacht ik, maar viel mee. Wel veel wind maar droog dus om acht uur op pad naar het water. Langs de koeien, mooi helder water. Hier kwamen we voor dus rustig aan beginnen

Goed kijken, zag nog niks. Heel langzaam door lopen en  ja vis, niet groot

Maar vis is vis eerst nog even verder afstrooms. Brigitte bleef even wachten op mij, de hut was de andere kant op net voor het einde van de visplek in een bocht. Over de struiken heen, haal hem op boem hangen nadat hij 4 keer op de top had gebonkt, los. Kijk goed ...  vlieg weg dit was een hele grote! Kijk naar de oorzaak, leader te ver terug bleef achter een oog vast zitten

Pech en weer wat geleerd dus weer op strooms. Brigitte in de hut achter gelaten en verder gelopen. Zag ik niks, dus terug om wat te eten. Zag ik achter boomwortels vis staan maar was zeer moeilijk om er bij te komen, toch maar proberen

Nimf er aan, kwam wel kijken maar pakte hem niet. Dus trek omhoog en ja hoor vis, gespartel en los. Maar dit was niet die grote dus wat anders er aan. Hij bleef wel kijken maar wat ik er ook aan deed, niks. Dus met rust gelaten. Verderop waren er nog wat aan het springen in het einde van de stroom, even rustig kijken waarop. Leken muggen, mug er aan en na een paar keer gooien pakte hij mijn mug. Blijft toch mooi hoor droog

Weer zo'n mooie grote. Ze bleven erg actief daar, dacht een blue dun er aan. Zoeken, heb er 1, dus niet verspelen dacht ik nog, en ja hoor na 2 keer zat hij in de boom. Nog wat anders er aan, maar daar deden ze het niet op

Na wat geploeter kwam aan deze dag ook een einde dus veel geleerd en gezien. Ik zal best wel wat over geslagen hebben, maar dat zit nog ergens in mijn gedachte. Mooie vissen, mooie omgeving maar wel met een vismaat is het net even anders.
Groetjes, Aalbrecht
vliegvissen is een passie

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

hij is fraai Aalbrecht !
'k had veel harder stromend water verwacht
(misschien door de beelden die ik eens van Oliver Edwards heb gezien)

lord4163

Mooie forellen!

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on August 16, 2011, 21:49:20
hij is fraai Aalbrecht !
'k had veel harder stromend water verwacht
(misschien door de beelden die ik eens van Oliver Edwards heb gezien)

Dat is hier ook heel verschillend, op de ene plek staat de hengel krom van de stroming en op andere plekker van de rivier stroomt het amper. En ik denk dat je net zo goed, in de meeste gevallen meer vis zit op de plekken kan gaan waar het niet zo hard stroomt, ook al zijn ze daar wat schuwer.

harlin

Quote from: aalbrecht on August 16, 2011, 21:24:03
..  maar wel met een vismaat is het net even anders. Groetjes, Aalbrecht
Ach, een fotomaatje is ook niet verkeerd toch. 
Niet verkeerd gegaan zo met die koffie verkeerd.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Bert J.

Dát zijn nog eens beekforellen! Mooi hoor!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

sebastiaan

#10
Bedankt voor het delen van je verhaal, erg leuk.
Mooie vissen ook.
Ik ben blij dat je wat gevangen hebt (altijd spannend voor mij als ik een stek tip.)

Zelf heb ik daar, alweer bijna 20 jaar geleden, gevist.
Volgens goed Engels gebruik is er weinig veranderd.
De River Frome en de kleinere River Piddle zijn echte chalk streams.
Tegenwoordig staan ze beter aangeschreven als de Test en de Itchen.
Ze zijn minder gemaakt en er wordt niet massaal vis uitgezet (bijna niets zelfs) en veel minder gevist.
De Frome en de Piddle zijn ook nog eens de meest betaalbare Chalk Stream Beats (nog niet heel goedkoop maar zeker 't geld meer dan waard).

Meer info is te vinden via: http://www.goflyfishing.co.uk/

Ik snap niet dat wij, vliegvissers uit Nederlanders en Belgie, iedere keer maar naar stekken in Duitsland gaan en dat er zo weinig gevist wordt in Engeland. Voor een (lang) weekend zijn de rivieren en reservoirs in zuid en midden Engeland heel goed te doen en het vissen is er veel beter dan ik de Eifel of het Sauerland. Wel (gezellig) met een man of 4 in een auto om de kosten van de boot te delen. B&B en "bar meal" en lekker veel vissen.

Voor info over Engeland mag iedereen me bellen of mailen!

Bas

Rossie69

Mooi verslag Aalbrecht.

mooie foto,s en vette vissen :)

goed gedaan.


Sieger

Mooi verslag Aalbrecht... ziet er mooi uit daar, om de vinger bij af te likken.... en prachtige vis... Mmmm op mijn lijstje... :D


Sieger

hendri

mooi, mooi, mooi! vette forellen hoor!

johannes

mooi getekende vissen

lekker geweest


Herman

Strak werk Aalbrecht!
Mooie vis en dito omgeving!

Hoop niet dat je het erg vind, maar heb even wat aan de lay out veranderd (tekst en foto's gescheiden)...
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

aalbrecht

dank je herman was nog 1 foto vergeten hier is hij

en bas nog bedankt heb nu nog meer rivieren dus wie weet kreeg van poole nog wel een uitnodiging  groet aalbrecht
vliegvissen is een passie

Marksman

leuk verslag hoor, met mooie fotos, Duidelijk ook dat vissen best ingewikkeld kan zijn.
Krijg best wel zin om daar eens heen te gaan.

DMeijer

Leuk verslag, met mooie foto's van vette brownies!

forel

Mooi verslag & mooie foto's

Troutbuster

Mooi verslag aalbrecht!!
Wat een mooie vette Brownies man!! te gek!! 8)

Mooi locatie ook!

Dank je  voor het delen

Gr

Jan
"Petri Heil"


Zeenimf

Mooi verslag en mooie foto,s Aalbrecht, ::top::

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Gerrit72


MOOIE FOTO'S! GOED BEZIG ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.