Vangsten in 2022

Started by Gert, March 02, 2022, 23:35:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Ik trap maar weer af voor het (niet meer zo) nieuwe jaar.
Geen heel bijzondere vangst, behalve dan dat ik deze gevangen heb op de laatste dag van het snoekseizoen 2021-2022, namelijk op 28 februari.

Hoop dat er al snel ook weer voorntjes en baarsjes volgen, en over een paar maanden weer karper op de sponsvlieg.

En ik hoop ook op wat meer meldingen van de forumleden dan afgelopen jaar.

[attachment id=1 msg=184297]

Gerrit59

Dat is een mooie Gert!

Gerrit

Menno_siemensma

Weinig te melden gehad nog door omstandigheden, afgelopen weekend naar DK geweest, weinig actie maar toch 5 tal kleine zeeforel kunnen vangen. De grote vis niet kunnen lokaliseren op Als helaas. weer zat ook absoluut niet echt mee met weinig wind, veel zon en erg koud.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

#3
Gisteren (maandag) in een vijver midden in het stadshart heel veel paaiende karper gezien, zie filmpje.
Ik ben in een sloot net buiten de bebouwde kom gaan vissen; daar waren de karpers juist in de oppervlakte aan het eten. Maar ik had mijn zinnen gezet op de eerste voorntjes van het jaar met een licht hengeltje. Naast een paar voorntjes en hele kleine baarsjes had ik plotseling een beste karper aan een #16 pheasant tail. Zoals verwacht was ik dat nimfje snel kwijt.

Dus vandaag maar terug gegaan met zwaar geschut. Maar de weersomstandigheden waren totaal anders, geen karper meer te zien helaas. Toch wel een mooie ruiser en nog wat baarsjes op de kant. Ze doen het weer!

https://www.youtube.com/watch?v=R-IpQkwIfQI

PdH

In de Bollenstreek doen ze het ook weer.
5 ruisvoorns uit een schooltje geplukt met een PT nimfje.
Niet echt foto waardig, jullie weten toch wel hoe ze eruit zien. Maar wel leuk aan de maat.
Mooi "zomeravond" gevoel weer.
grtn, Peter.

Menno_siemensma

Ik heb de nodige karpers al kunnen vangen, nu zo'n 7 stuks, met een paar mooie dikke erbij, maar genoeg grotere gezien nog. Straks nog maar even kijken voordat ze hier ook vol aan de paai actie gaan, ze zwemmen al vaak wat onrustig achter elkaar aan, maar nog niet echt aan de paai hier, het blijft dan even zoeken naar die losse karper die wel wat aan het vreten is of langzaam zwemt. Snel zwemmende karper heeft eigenlijk bijna nooit oog voor een vlieg.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.