koffer

Started by paul de bruijn, December 26, 2020, 15:52:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paul de bruijn

Beste mensen,wie heeft er eventueel en reiskoffer of tas over van zo rond de meter?Of heeft enig idee waar te koop.
Ik heb niet zo veel trek om mijn 3 dlg hengels te vervangen voor 4 dlg.
Ik heb nu met golftas gedaan,maar dat is niet super handig,al kan t wel en is niet eens zo duur.
Als iemand iets weet of tips heeft hou ik me aanbevolen,moet dus rond de meter zijn,en ook niet te zwaar,want dan kun je net zo goed een bazooka delen.
En ja ,ik weet dat een extra koffer of bazooka kan,maar dat is voor een retour Canada al gauw 150€,1 koffer en handbagage heeft de voorkeur.
Mocht iemand een knappe koffer of tas hebben dan zou ik die na bekijken uiteraard graag overnemen.
Ik hoor t graag.

Paul

Beertje

#1
Hallo Paul. Ik heb een pvc koker lang 1,50 mtr doorsnede 8 cm. De koker is voorzien van een leren draagriem zodat je hem over je schouder kunt dragen. Deze is door mijn overleden vis maat "Jaap Keulen" altijd gebruikt voor zijn vistrips naar Canada. Je mag hem, als je er wat aan hebt, geheel gratis hebben. Ik weet niet waar je woont, maar ik woon in Drenthe. Je mag hem zelf komen halen, maar als je iemand hier uit de buurt kent kun je misschien iets regelen.

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

paul de bruijn

Quote from: Beertje on December 27, 2020, 12:20:21
Hallo Paul. Ik heb een pvc koker lang 1,50 mtr doorsnede 8 cm. De koker is voorzien van een leren draagriem zodat je hem over je schouder kunt dragen. Deze is door mijn overleden vis maat "Jaap Keulen" altijd gebruikt voor zijn vistrips naar Canada. Je mag hem, als je er wat aan hebt, geheel gratis hebben. Ik weet niet waar je woont, maar ik woon in Drenthe. Je mag hem zelf komen halen, maar als je iemand hier uit de buurt kent kun je misschien iets regelen.
[Bedankt voor het aanbod,maar die had ik zelf ook al.Ging mij erom dat er vrijwel geen koffers of tassen bestaan waar een koker van 95 cm in passen,en ook de uitrusting.Vroeger mocht je twee koffers meenemen naar Canada,tegenwoordig 1.En heb geen zin om zo rond de €150 te betalen voor extra bagage(koker),en had gehoopt dat iemand misschien tip had over koffer of reistas van een meter.
Vanwege gebroken kuitbeen kan ik nergens heen,en heb afgelopen dag me de blubber gezocht op internet,en net een beetje op de gok een waterdichte reistas met harde bodem van 1 meter gekocht.
Dus ik ga t zien binnenkort


Gert

Paul, heb je ook naar een ijshockeytas gekeken?
Die lui slepen ook heel wat mee. Hier eentje van marktplaats als voorbeeld:
https://link.marktplaats.nl/m1624358040


Hyppo

Quote from: paul de bruijn on December 28, 2020, 12:38:30
Had inderdaad de Beuchat besteld
Dag Paul, als je hem binnen hebt laat even weten hoe die bevalt. Ben benieuwd want de prijs is zeker niet verkeerd.

Martijn

Quote from: Hyppo on December 27, 2020, 16:23:17
Kijk eens naar de waterdichte tassen van onder meer Ortlieb. Maar ook hier:
https://www.scubastore.com/duiken/beuchat-explorer-roll-120l/1236706/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=1293901&country=nl&gclid=EAIaIQobChMIhpuAyrju7QIVUuJ3Ch3AFgYwEAQYAiABEgI2sPD_BwE&gclsrc=aw.ds

En mocht je voor zoiets gaan, bij Decathlon hebben ze ook altijd leuke tassen, van eigen merk (is vaak net wat goedkoper dan bij een duikshop oid). En dan proberen om zo "neutraal mogelijke tas" te vinden. Voor een hengelkoker moest ik extra betalen, golf-hoes eroverheen en het het jaar erop kon het onder "reguliere ruimbagage" mee (?), jaar erop betalen... en toen inderdaad maar overgestapt op meerdelige hengels om van het gezeik af te zijn.

Hetzelfde geintje voor het meenemen van duikspullen. Als ik had aangegeven dat mijn duikuitrusting erin zat had ik moeten bijbetalen, maar dezelfde koffer met kleding (en zelfde gewicht) hoefde ik niet bij te betalen.
Het verschilt helaas nog enorm van maatschappij tot maatschappij voor welke bagage je extra moet betalen...
Er zijn veel hoezen te krijgen, omdat de regels zo erg lijken te verschillen koop ik geen dure spullen meer maar doe ik gewoon een transporthoes eroverheen als het iets uitsteekt:
https://www.decathlon.nl/p/regen-en-vliegtuighoes-travel-voor-rugzak-van-70-tot-90-liter/_/R-p-303501
Zijn er in allerlei varianten te krijgen, ook keurig met rits aan de bovenzijde, en is het net een rugzak (en kan je makkelijk indrukken, dus de hoes kan je een stuk groter kopen).

paul de bruijn

Martijn,ik had t al gedaan met golftas,dan hoef je niks extra te betalen naar Canada.Maar het is niet praktisch,ondanks wieltjes en handvat.En hij moet bij aparte bagage,waardoor de tas op een andere band in Vancouver aangeboden word,en dat duurt langer.
De tas die ik nu besteld heb heeft harde onderkant,precies wat ik zocht.Had ook ander 160 liter duiktas gezien,maar die had ook geen harde bodem en wieltjes.
Uit mijn hoofd mag de maximale lengte vis/golfuitrusting 1,40 zijn bij de KLM.
De tas die ik besteld heb is denk ik precies wat ik zoek,en nog betaalbaar.Uiteraard andere tassen van o.a Patagonia,Fishpond gezien.Ondanks dat die meer dan €300 kosten past er nog steeds geen 3dlg hengel in.
Als de tas er is Hyppo laat ik weten hoe of wat

paul de bruijn

Over de tas,die is al even binnen.Vanwege de corona wordt er niet gereisd,en ook het gebroken kuitbeen werkt niet mee,evenals knie :-\
Op zich ziet de tas er goed uit,dik materiaal en de harde bodem is redelijk oke,qua materiaal denk ik niet dat er problemen zijn.
Omdat er met vliegen niet meer dan 23 kg in mag zullen ook de wieltjes het wel overleven.
Eerste echte test moet nog volgen,maar denk dat het een prima tas is voor het geld.
De tas is echt een meter,dus een 3dlg hengel met koker (vaak 105cm) past,maar diagonaal,kortere kokers passen prima.
Hangt dus meer af van lengte koker

Hans-oet-remunj

Hoi

Gezien bij een ervaren veelvuldig internationaal vissende vliegvisser,

Te koop bij een duitse legerdump hier over de grens (viersen).

Een plunje 'tas' van de bundeswehr of van het amerikaanse leger gestationeerd in duitsland.  Zo groot als een zeezak, maar ipv het onhandige gat, een solide rits over de hele lengte, sterke canvas uitvoering met diverse sjor en draag riem opties. Enorm volume.  Daarin paste mi een pvc pijp van ~ 1 meter.
100 liter+ inhoud ?

~15 euri ?

Ik heb er nu dus ook een. Heel handig.