Leren vliegvissen

Started by Hendribrouwer, August 25, 2019, 09:49:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hendribrouwer

Goedenmorgen 
Mijn naam is hendri 37 jaar en kom uit drachten. ik wil graag alles leren  over vliegvissen, weet iemand waar je een curcus/les kan volgen in omgeving friesland?
Alvast bedankt

Jan

Misschien HIER eens rondneuzen?

Gerrit59

Ik zou eens contact opnemen met de Noord Nederlandse Vliegvis Vereniging

Gerrit   

visser

 Pompemich hebben we hier

Je bent van harte welkom
Even google  ;).

Gerrit59

Quote from: visser on August 25, 2019, 21:58:48
Pompemich hebben we hier

Je bent van harte welkom
Even google  ;).

:) :) :)

Gerrit

hslagter

Ik heb het vliegvissen eindelijk te pakken. Sinds ik vlieg vis, kon ik de jaarlijkse vangst (paar keer per maand) op één hand tellen. Het werpen ging goed, geen bomen meer als bijvangst en ik kon de vlieg krijgen waar ik deze hebben wilde. Alleen ik ving niets. Als vaste hengelaar leefde ik in de veronderstelling dat voorn alleen in deeg beet.
Tot deze week in België. Een mede campingbezoeker gaf aan waar forel zat en kwam eens kijken. Na wat tips haalde ik een forel van 35 cm binnen. Sindsdien ging het op rolletjes. Wat ik ook in het water gooide, veel voorn en wat beten van een forel. Grandioos. Het lijkt alsof voorntjes alles pakken.
Ik denk dat beginners ook met vragen zitten over hoe de vlieg of streamer te presenteren. Moet je deze in beweging houden of moet je deze schoksgewijs voortbewegen of . . . .?
Als je een paar keer het beet gevoel gehad hebt dan gaat het vliegvissen meer leven.
Waarom dit verhaaltje? Ik ben in een hoera stemming en dat wil je verder vertellen. Ik kan mij ook voorstellen dat de beginnelingen ook met die vragen zitten. Laat ze maar reageren. Immers wat voor een doorgewinterde vliegvisser vanzelfsprekend is, is niet zo vanzelfsprekend voor een beginner.