Vliegvissen in Bretange (Frankrijk)

Started by Beertje, June 02, 2019, 21:35:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Heeft iemand ervaringen met vliegvissen in bretange (Frankrijk)? IK heb van een Franse vliegvisser eens de volgende rivieren op gekregen: L'Élle, Le Blafet. Scorff, La Sarre. Deze rivieren liggen in "de quimperes"de zuidkant van Bretange dus. Ik kan er weinig over vinden. Misschien heeft iemand van jullie ervaringen aldaar?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

iMarco

Misschien kan je hier wat mee : http://www.federation-peche22.com/-Les-rivieres-.html



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jan

#2
Al weer heel wat jaartjes geleden ben ik daar geweest voor mijn gezinsvakanties gedurende juni, juli of augustus. Veel strandplezier en ideale disco's e.d voor opgroeiende jeugd maar goede rivieren om te bevissen met de vlieg heb ik nooit gevonden. Soms best mooie en veelbelovende rivieren en beken, maar meestal alleen kopvoorn en soms hele kleine driet forelletjes die de Fransen gewoon op de bbq legden en die meestal ook alleen maar met pieren visten.
Voor een beetje vliegvissen op forel gingen we dan altijd ook nog even naar Noord Bretagne met minder vertier maar destemeer bezienswaardigheden en een betere gereguleerde visserij met ook mooie zeeforelrivieren waar het dan meestal niet de beste tijd was. Later heb ik mijn keuze gemaakt voor Noorwegen omdat de kinderen niet meer mee gingen en heb daar nog steeds geen spijt van gehad. Hoe het nu in Bretagne is kan ik niet beoordelen maar Frankrijk een beetje kennende . . . . .

iMarco

Benieuwd wat het tegenwoordig is. Ik ga het deze zomer proberen in noord Bretagne. Kijken of het gezin mij een paar dagen wil laten gaan voor een sessie aldaar. Sfeerimpressie zal vast hier volgen...

M.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Beertje

Ik heb inmiddels toch een interessante site gevonden. Laat iedereen die naar Bretange gaat er zijn voordeel mee doen. http://www.brittanyflyfishing.com/en/freshwater-flyfishing/
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

iMarco

Dank, heb de beste man inmiddels een bericht gestuurd met de vraag of hij een moment heeft om te gidsen. Kijken wat het wordt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

zeeforel

Grappig. Ik heb bij Phil een dagsessie zeebaars geboekt begin augustus. Kijk er erg naar uit!