De Ruigenhoek

Started by vdKaa, April 03, 2016, 11:21:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

kleine imitaties van slakjes kunnen ook goed werken, maar dan moet je eigenlijk statisch vissen, moet je wel liggen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

henkverhaar

Was er vanmiddag even, van 15:15 tot 16:15. Het was koud en de wind hielp niet mee - had een licht splitkeentje mee, maar een wat strakkere was handiger geweest. Het verhaal was dat ze diep zaten en een trage retrieve vereisten. Maar ik begon pas aanbeten te krijgen toen ik het loodje weer van mijn onderlijn had gehaald, en mijn vlieg (een damsel nimf op een TMC 200R, maat 12) met enige spoed (snelle achtjes) binnen ging vissen - op een diepte van niet meer dan een halve meter. Uiteindelijk had ik er om tien over vier eentje. Toen vond ik het mooi tijd om op huis aan te gaan en mijzelf achter het fornuis te stationeren. Er moet tenslotte ook gegeten worden.

Gert

Gistermiddag, omdat het eindelijk weer eens een mooie voorjaarsdag was, weer eens heen geweest, van 2 uur tot half 6. Zoals me wel vaker gebeurt: de eerste worp gelijk een mooie forel op een once and away (een emerger vlieg).
Daarna een paar missers, en toen met een sprinkhaan aan de gang. Echt elke worp leverde minstens 1 keer een boeggolf en/of vette kolken op bij de sprinkhaan, maar op de een of andere manier kon ik er toch maar een paar haken die ook echt bleven hangen. Leek wel of ze er meer mee aan het spelen waren dan dat ze er echt trek in hadden.
Laatste half uurtje toch maar weer een once and away eraan en dat leverde nog een paar mooie vissen op.
In totaal had ik er 6, en m'n maat Jos een stuk of 10.
Binnenkort nog maar eens proberen!

Groet,
Gert

HappyFisherman

Hoorde al dat ze helemaal los waren!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

bram schuimpje keer proberen :)

wh82

Zaterdag geweest, was lastig maar leuk. Erg druk en waarschijnlijk daardoor weinig aanbeten. Vis zat dieper maar vreemd genoeg ving ik er 1 op droog en 1 op een nimfje vlak nadat de vis in kwestie eerst had geprobeerd mijn beetverklikker te verorberen.

Twan

Klopt. Erg druk. Totale andere omstandigheden dan de week ervoor.

guidogast

Vanmiddag paar uur hier gevist, ik dacht lekker zonnig weer de hele week maar vandaag bewolkt en flinke wind. Vis zat hoog, een man had er acht op een donker streamertje net onder het oppervlak, een ander had er meer dan 10 op droge vlieg, ik zelf heb vooral met popper gevist, super veel aanbeten, boeggolven, kolken of er gewoon boven op springen, soms op 2 meter voor de kant, nét voor of na het uit het water trekken van de vlieg, spectaculair en erg leuk! Wel erg lastig om vis goed te haken, heb de haak een beetje uitgebogen en toen ving ik er één. Ook op droog één gevangen , een paar gelost en veel aanbeten gemist. Verder nig vier gevangen op mini streamertje. Leuke periode om te gaan nu
::agree::