Garnaal

Started by forel, October 07, 2011, 12:39:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

forel

Ff een vraag wat voor kleuren Garnalen kun je het beste  gebruiken in de maand april voor zeeforel .

deze heb ik in de kleur orange gemaakt

gerrit

ziet er wel mooi uit ::duim::
maar weet hier geen antwoord op
grrrrrrrr gerrit

Useless

Ik moet zeggen dat ik in het voorjaar nooit veel verschil heb gemerkt met kleuren. Zelf kies ik het liefste voor natuurlijke kleuren maar mijn vismaten gebruiken vaak allerlei oranje creaties en vangen over het algemeen net zo veel (of weinig).
Zeeforel moet in het voorjaar goed en veel vreten om weer op krachten te komen en zijn dan verre van kieskeurig.
Gewoon doen waar je zelf geloof in hebt maar volgens mij maakt het allemaal weinig uit. Ik zou persoonlijk eerder kiezen voor het varieeren in formaat dan in kleur, maar dat geldt wat mij betreft voor alle vormen van de vliegvisserij.

Bert J.

Bij ons nagenoeg dezelfde ervaring. Zowel de kleur salmon, oranje, als meer natuurlijke kleuren leveren wel hun vis op.
Mijn voorkeur ligt bij salmon.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

forel

bedankt voor de Antwoorden.

christianvt

Mooi gebonden hoor! ;D

Rossie69

en als je de foto,s bekijkt van Bertj.
hij vangt wel de grotere vissen ;)


peterv

Mooie vlieg. Het rare is dat garnalen in helder water bijna kleurloos/onzichtbaar zijn, maar dat forel (o.a.) op dat oranje gebeuren aast. Vraag niet hoe het kan, maar.....

Rossie69

uitgekookt of niet ;)

vraag ik me ook af.

maar heeft het niet te maken met zichtbaarheid dan ?


mrproper

Gekookt worden ze wel roze of oranje hoor.  :P

johannes

Mooie garnaal hoor zou wel proberen om de volgende keer zwarte oogjes te gebruiken is wat meer garnalerig.

Hier is de kleur grijs favoriet voor de garnalen en de visjes maak ik grijs bruin.

dat orange gebeuren zijn dat niet z'n eitjes?


forel

Quote from: johannes on October 09, 2011, 11:35:28
Mooie garnaal hoor zou wel proberen om de volgende keer zwarte oogjes te gebruiken is wat meer garnalerig.

Hier is de kleur grijs favoriet voor de garnalen en de visjes maak ik grijs bruin.

dat orange gebeuren zijn dat niet z'n eitjes?

ik had al van die zwarte oogjes bestel maar ik heb ze nog niet binnen gekregen ,maar de volgende garnaal word
wel met zwarte oogjes gemaakt .

HappyFisherman

Recept voor zwarte oogjes:
Neem een stukkie dikke nylon lijn (40/00-50/00) en houdt 1 uiteinde voorzichtig boven een vlammetje. Waxinelichtjes zijn ideaal, maar pas wel op dat je het niet te dicht in de vlam houdt, want dan gaat het te snel. Kwestie van uitproberen, maar ik heb wel gemerkt dat de lijn van zichzelf weer rechttrekt als het puntje krom is gesmolten.
Als je het oog dik genoeg vindt kun je het geheel even laten stollen en het zwarte oogbolletje krijg je door dit gedeelte direct in de vlam te houden (zijkant van de vlam gebruiken, want anders smelt alles weer). Je hebt nu dus een doorzichtig steeltje met een zwart bolletje.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

forel

Quote from: HappyFisherman on October 09, 2011, 18:38:52
Recept voor zwarte oogjes:
Neem een stukkie dikke nylon lijn (40/00-50/00) en houdt 1 uiteinde voorzichtig boven een vlammetje. Waxinelichtjes zijn ideaal, maar pas wel op dat je het niet te dicht in de vlam houdt, want dan gaat het te snel. Kwestie van uitproberen, maar ik heb wel gemerkt dat de lijn van zichzelf weer rechttrekt als het puntje krom is gesmolten.
Als je het oog dik genoeg vindt kun je het geheel even laten stollen en het zwarte oogbolletje krijg je door dit gedeelte direct in de vlam te houden (zijkant van de vlam gebruiken, want anders smelt alles weer). Je hebt nu dus een doorzichtig steeltje met een zwart bolletje.

HappyFisherman

bedankt voor de tip ik ga dat morgen ff uit proberen

forel

HappyFisherman

het heb ff een tijdje geduurd maar de oogje zijn nu wel gelukt hoop ik, dit is het resultaat.


Rossie69

 ::duim:: mooi garnaaltje Forel

sprietjes zijn van fazante veertjes.

forel

Dat klopt Henk de sprietjes zijn van fazante veertjes


Rossie69

dat heb ik wel liggen.

bedankt

forel

Henk het lijfje is van Natural Opossum en het Dekschiltje is van palinghuid.

Plantje

Euhm....domme vraag...zwemte een garnaal niet de andere kant uit dan hoe je deze vist?

Is dit alleen op zout water te gebruiken of zijn er ook wel zoet water garnaaltjes? Net zoals er ook in zoet water wel kreeftjes zijn.

forel

je heb ook wel zoet water garnaaltjes.

Rossie69

gevaar ! achteruit

mooi man van vissehuid