Ook dit jaar weer een week vissen in Oostenrijk - nu met foto's en video's!

Started by Gert, July 01, 2020, 12:58:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Aanstaande zondag, 5 juli, vertrek ik weer voor een week vissen in de omgeving van Gerlos. Dit jaar slechts met z'n tweeen ipv 4. Mijn 2 broers hebben afgehaakt, eentje heeft net een nieuwe heup die nog ingelopen moet worden, de ander ziet het nog niet zo zitten met de coronacrisis (is ook niet zo fanatiek als ik).

Gelukkig is het allemaal net op tijd weer mogelijk om een week lekker eruit te zijn. En zoals vaste prik zullen Herman en zijn vrouw Anja er ook weer zijn.

Edit: we zijn weer terug - scroll naar beneden voor een verslagje.

FSCHAMP

Gert ik wens je een goede visvakantie toe en profiteer er van want tot nu toe is het een vreemd jaar met de covid 19. Laat ons iets weten hoe het geweest is.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Zal ik zeker doen Gino (zowel profiteren als iets laten weten  ;))

gijsie20

Veel plezier Gert en benieuwd naar de mooie plaatjes en vangsten.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Herman

Bijna klaar voor de start! Belooft ook nog eens niet zo slecht weer te worden. Veel droge vliegen gebruiken dus.....
Tot zondag Gert!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Herman

En zo snel kan het gaan..... vanmiddag al weer terug.
Een week van verbazing (geen mondkapjes, alleen in het OV en de [ski]liften, 1 tot 2 meter afstand houden maar toch kop aan komt op het terras, plastic handschoen bij het biffet), maar ook heerlijk gevist. Van zondag tot en met vrijdag mooi weer gehad. Zaterdag miezerige regen.
Vangsten waren goed te noemen!
Ik viste vooral de kleine beekjes en ving de vissen veel op een zwarte klinkhamer. Af en toe ook de royale coachman gedaan, maar hoofdzakelijk de klink.
Week was zo voorbij helaas. Nu maar hopen dat Covid19 geen verder roet in het eten gooit in Oostenrijk. Een zomer slecht kunnen ze wel handelen, maar het winterseizoen moeten missen....
Misschien volgt een nog wat uitgebreider verslagje.
Foto's is en blijft een dingetje sinds tiny pic niet meer werkt..
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Ha, ik zie nu dat Herman al wat geschreven heeft.
Royal Coachman is door mij in een ander topic over Oostenrijk Royal Wulff genoemd, maar ik denk dat de vissen nog minder het verschil zien dan ik  ;)

Ik ga een poging wagen om een klein verslagje met plaatjes te doen.

Gert

Zoals beloofd hier de foto's en videootjes samengevoegd tot 1 video.
Verslagje qua tekst had Herman hierboven al beknopt neergezet en ik heb daar weinig aan toe te voegen verder. Was weer gezellig, lekker, mooi en voor herhaling vatbaar. Hopelijk met volgend jaar mijn broers er ook weer bij.

Groet,
Gert

https://www.youtube.com/watch?v=rqTTGUL25SA

Dit is een foto- en filmverslagje van een week vliegvissen in Oostenrijk, van 6 t/m 11 juli 2020.
Gemaakt met een smartphone, deels binnengekregen via WhatsAapp en verder onbewerkt, dus geen topkwaliteit. Gaat alleen om een impressie van de mooie week die we hadden.
De grootste vis op de foto's (een meerforel) is niet door een van ons gevangen maar door een mede-vliegvisser.



Mike

Prima gevangen zo te zien  :)
Die beekriddertjes blijven altijd prachtig om te zien.
Die vangen we in DL helaas niet.
In Angelpark Wagner wel vroeger maar verder niet voor zover ik weet.

Waren jullie in de omgeving van Braurup Mittersill of is dit ergens anders ?
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

wh82

Heel mooi!! Ga je van watertanden.
Binnenkort ga ik in een vergelijkbare omgeving vissen, op die snellere stukken, waar vis je dan mee? Droog lijkt me onmogelijk?

Gert

@Mike: wij waren, gezien vanaf Mittersill, aan de andere kant van de Gerlos pas.

@wh82:
Ik had daar in dit topic al wat over geschreven: https://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?topic=12235.0

Alles met droog dus. Het mooiste is als je je vlieg in een pool(tje) rond kunt laten draaien zonder dat die meegesleurd wordt door de stroming. Maar zelfs als je le lijn gewoon strak houdt om je vlieg op die plek te houden, happen ze toe.

Herman

Zelfs in de (lichte) regen de laatste zaterdag nog heerlijk gevangen op de droge vlieg.
En ja, soms gaan de vliegen zo snel dat je ze niet kunt volgen (zal wel ouderdom zijn van mijn kant). Als ze genomen worden door de vis valt het echt wel op haha
Succes!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wh82

Quote from: Gert on July 16, 2020, 10:13:45
@Mike: wij waren, gezien vanaf Mittersill, aan de andere kant van de Gerlos pas.

@wh82:
Ik had daar in dit topic al wat over geschreven: https://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?topic=12235.0

Alles met droog dus. Het mooiste is als je je vlieg in een pool(tje) rond kunt laten draaien zonder dat die meegesleurd wordt door de stroming. Maar zelfs als je le lijn gewoon strak houdt om je vlieg op die plek te houden, happen ze toe.

Cool, thanks. Voldoende zwarte schietmotten en royal coachmans in de doos dus dat komt goed. Nu hopen dat er waar ik heen ga ook voldoend vis zit ;) Had verwacht met heel zware nimfen aan de slag te moeten maar vind droog veel leuker.

wh82

[attachment id=1 msg=182001]
Je recept werkt. Klein maar ik verwacht geen heel grote vis op 2000m hoogte.  ;)


Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

sarca2

ik kwam bij het bekijken van opties voor van de zomer dit tegen over Gerlos: https://www.youtube.com/watch?v=A_h6CV12jSs ik weet nog niet op dit ook in het parcours daar zit maar dat ziet er visrijk uit.
::new::

Gert

Ja, dat maakt er wel deel van uit. Maar is denk ik bij zo'n bruggetje waar iedereen brood in het water gooit  :o


sarca2

Klopt vanuit de beschrijving bij de video, het laat de forelstand en het heldere water daar goed zien. Prachtig. Ik zou dat ook wel eens een keer meegemaakt willen hebben.
::new::

Dréke

Heel mooi daar en veel vangsten, lijkt mij ook een keer leuk om daar te gooien  ::goodjob::


Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt