Help, mijn waadpak lekt!

Started by Raymond, April 15, 2013, 21:56:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond

Godv... de g... f**K... @^%$!(^#@$!!!  >:( :(

Linkervoet zeiknat vandaag. Wat nu te doen? Het waadpak heb ik al een paar jaar dus de garantie is er af (hoewel ik het maar een paar keer gebruikt heb). Het ziet ook nog uit als nieuw. Heeft iemand een tip voor me?
::wtf::

Rena

Wat is het voor waadpak?

Neopreen, nylon, vinyl, ademend, vaste schoen/laars, sok... vragen vragen :)

Raymond

Ja, was wel zo verstandig om dit erbij te vemelden (sorry). Het is een Scierra CC3 waadbroek, ademend met neopreen sokken
::wtf::

Arno

waadpak vol water laten lopen kijken waar het water eruit loopt en dit markeren met een stift reparatietubetje kopen en er op smeren en dicht is je pak weer
kan die weer jaren mee.

Gr Arno

Gert

Vol laten lopen met water hoeft waarschijnlijk niet eens. Van boven dichthouden, en dan strak oprollen zodat je de sok "oppompt".
Dan kun je het waarschijnlijk al voelen en horen, en eventueel met zeepsop het lek opzoeken.

Repareren met siliconenkit wel ook wel lukken. WEL de juiste nemen. Aquariumkit werkt sowieso goed.
Maar speciale waderrepair is natuurlijk altijd goed.

Groet,
Gert

Raymond

Deze week eens even kijken. Bedankt voor de tips!
::wtf::

weerwolf

Ik heb mijn neopreen pak al eens gerepareerd met Bison Rubber Repair, houdt nu al 2 jaar. Zal je ook rustig kunnen gebruiken voor een ademend pak, natuurlijk is het ademen op de reparatie wel over!  ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Jan Bruins

Stond (niet al te lang geleden) een artikel in De Nederlandse Vliegvisser over een bedrijf in Engeland dat waadpakken reapareert. (2 of 3 nummers terug)
I don't drink water, fish f*ck in it...

BV

Hey Raymond,

katoenen sokken en een jeansbroek aandoen in je waadpak en dan 5 minuten in bad gaan zitten en er uit komen en vlug je kleding inspecteren.
Dan zie je zo de vochtige vlekken , en idd die met Bison Ruber Repair in smeren.
Zo heb ik het een maand geleden gedaan. Voor 8€ is mijn pak weer een jaar goed.

Wilco

Je pak met een luchtpomp opblazen en dan met zeep zoeken naar het lek. Werkt perfect en dat scheelt een hoop water. Deze zomer gedaan en het pak lekt nog steeds maar dat komt omdat ik de lek niet goed heb behandeld. Is mijn fout  ;D ;D. De temp. maakt dat ik mijn neopreentje gebruik en de noodzaak om het lek te dichten is er nog niet maar dat komt vanzelf.

Raymond

Ik heb het waadpak vandaag opgepompt met perslucht en het lek gevonden. De neopreen sok heeft een doorgesleten plekje.

Nou komt de vraag, waarmee kan ik dit het beste repareren? Ik las al Bison rubber repair. Maar iemand nog andere sugesties voordat ik begin?

Alvast bedankt.
::wtf::

Raymond

Zo, ben bij de duikwinkel geweest en spul gehaald om neopreen te repareren. Ben benieuwd of dit ook echt goed werkt.
::wtf::

jelle

Quote from: Gert on April 15, 2013, 22:23:57
Vol laten lopen met water hoeft waarschijnlijk niet eens. Van boven dichthouden, en dan strak oprollen zodat je de sok "oppompt".
Dan kun je het waarschijnlijk al voelen en horen, en eventueel met zeepsop het lek opzoeken.

Repareren met siliconenkit wel ook wel lukken. WEL de juiste nemen. Aquariumkit werkt sowieso goed.
Maar speciale waderrepair is natuurlijk altijd goed.

Groet,
Gert
ik betwijfel of siliconenkit helpt, ik zou voor Poly Uretaan ki gaan
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

harlin

Quote from: Raymond on April 20, 2013, 13:39:39
De neopreen sok heeft een doorgesleten plekje.
Had ik ook, stukje reparatie (pakketje) neopreen er op geplakt.
Kan nu weer zwemmen in mijn eigen sop.  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rena

#14
Tip: gebruik een extra neopreen sok over je waadpak sok.
Op deze manier bescherm je je waadpak sok tegen doorslijten.
Het is dan wel nodig om grotere waadschoenen te kopen (ook goed voor een extra wollen sok).

Raymond

@Harlin..., je bedoelt dat je er iets overheen hebt geplakt? Zoals bij de binnenband van een fiets, bijvoorbeeld? Ik heb namelijk alleen maar spul meegekregen om er overheen te smeren in een aantal dunnen lagen.

Inderdaad Rena, dat had ik me ook al bedacht... Mijn waadschoenen zijn eigenlijk wat aan de kleine kant (of aan de smalle kant eigenlijk). Ik ga dus maar eens kijken voor nieuwe...
::wtf::

sjoerd

Quote from: Arno on April 15, 2013, 22:17:02
waadpak vol water laten lopen kijken waar het water eruit loopt en dit markeren met een stift reparatietubetje kopen en er op smeren en dicht is je pak weer
kan die weer jaren mee.

Gr Arno

Als je de lekkage bij de voet hebt, hoef je maar één pijp van je waadpak t vullen met water. En vol laten lopen met water ? Alleen dat deel waarvan je denkt dat het lekt. Handigst is het om het pak even binnenste buiten te keren en dan gevonden lekje markeren met stift, zoals je al zei. Ook als je denkt dat het lek hoger zit hoef je niet het hele pak vol te gieten. Aantal liters water erin, en bovenzijde dichthouden en tevens bij de voet vasthouden in een boog en zo heen en weer bewegen, Dan zie je ook de lekkage. Een beetje lastig om te omschrijven maar je snapt de bedoeling, hoop ik. ::goodjob::

Erwin

Wonderlas van alabastine. Werkt perfect.
Ik had een gaatje in een nylon waadbroek. Na het gerepareerd te hebben met wonderlas weer lekker droog kunnen vissen. Was trouwens een eerdere tip van Beertje dacht ik.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Beertje

#18
Helemaal goed Erwin. :) Je mag door naar de volgende ronde. :)

Trouwens,Rubber repair van Bison werkt ook heel goed.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Raymond

Hij is gerepareerd mannen. Binnenkort ga ik hem uitproberen, ben benieuwd of de betreffende plek ook goed dicht blijft. Spannend... ;)

Oh ja, ik heb het lek dus opgespoord d.m.v. perslucht...
::wtf::

Wolf

Mijn scierra waadpak had ook een doorgesleten rand en deze heb ik ondertussen zo vaak gelijmd dat het niet lekker meer loopt. Waarschijnlijk moet de sok vervangen worden. Wie heeft hier ervaring mee?

FSCHAMP

Ik gebruik aquasure aan de binnenkant van het waadpak, dit legt een mooie film over de lek en je waadpak is terug dicht voor lange tijd.  Mijn maat was eens met zijn Simms in de prikkeldraad blijven hangen met een scheur van 5 cm tot gevolg.  Een beetje tape aan de buitenkant en aquasure aan de binnenkant, enkele laagjes leggen over verschillende dagen en een laag aan de buitenkant en zijn waadpak is nog meer dan 5 jaar gebruikt geweest voor het vervangen is geworden door een nieuw waadpak.  Een tube kost zo'n 8 à 9 euro.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Raymond

Ik zie deze topic nu voorbij komen en ik had eigenlijk nooit meer iets laten weten over het resultaat. Maar ik kan zeggen dat het pak perfect dicht is na het toch alweer de nodige keren te hebben gebruikt sinds het is gerepareerd.
::wtf::

Scaramouche

 ::new::

Maar ik wilde deze link even plaatsen, bij duikshops hebben ze doorgaans het ruimste assortiment om neopreen te herstellen:

http://www.sublub.nl/winkel/equipment-care-c-41_72.html
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Wolf

Moest toch het volgende nog even kwijt.
Ondertussen heb ik een nieuw waadpak gekocht aangezien ik de voeten van mijn waadpak niet meer waterdicht kreeg.
Bij Finest Flyfishing in bedburg Hau (jan aben) kun je nieuwe sokken aan je waadpak laten zetten. Ik denk dat ik dit binnenkort ga testen.