Wild Reutum

Started by HappyFisherman, August 04, 2011, 11:52:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Als het weer een beetje goed blijft ga ik morgen met een paar vrienden de vijvers in Reutum eens proberen. Ze hebben een vijver met "zeebaars" (volgens mij is het black bass) en daar ben ik wel nieuwsgierig naar ;) Kijken of die ook in een gurgler willen happen...
http://www.bijzondervissen.nl/index/home
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hannus

't  ziet er mooi uit, daar, ook het restaurant! Vang ze..

Marcelk

Verdorie zeg, echte Striped bass in Reutum.

En ik maar duizenden kilometers vliegen naar New England om
die krengen te kunnen vangen  ;D

pas

ziet er goed uit is mij die 120 kilometer wel een keer waard
::wtf::

bazookadude

potver, das ja dichtbie.

HappyFisherman

Ik zal morgen wel foto's nemen en een verslagje tikken. Ben benieuwd :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Mr. Tinus

Ik ben ook erg benieuwd....zeker ook naar de grootte van de striped bass. En de vangbaarheid van de meer al en steur...  Vang ze !!!!!

maurice

bram een tippet van min 24/100 is meer dan welkom.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Ok, ik heb er nu nog een stukkie 16/00 aan hangen, maar dat kan er dus wel af ;D

Gisteren sprak in in Beerze nog een visser die er ook al was geweest en op meerval had ie met gerookte zalm gevist. Drie meervallen in een uurtje :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

vandaag iemand gesproken over de zeebaars daar.
moet super knallen op je hengel.
zeer sterke vis en harde knallen hij had er 9 in 2 uur en  4 verspeeld met een tippet van 18/100 fluorcarbon.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Mmmmmm klinkt zeer aanlokkelijk... had voor morgen ook een dagje vissen ingepland... misschien ook maar eens proberen daar...  :)


Sieger

HappyFisherman

Tot morgen dan HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Wie weet... ;) Ff kijken wat het weer doet...  ???


Sieger

Johan

Sieger,

Hoe laat ga je?
ik ben morgen vrij en kan denk ik wel tijd maken om mee te gaan.

Johan

Sieger

FF ia de mail Johan... heb je net geantwoord... ;)


Sieger

maurice

BRAM kom maar op met die foto van het beest..................



ooohhh je bent er nog, hummmmm SMS maakt wel nieuwpierig hoor.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Straks nog wel een verassing idd :D. Wel mooi hier!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Ja, Bas weer wat nieuws voor de Kanjerlijst.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: maurice on August 05, 2011, 13:09:52
Ja, Bas weer wat nieuws voor de Kanjerlijst.
laat maar komen :)

HappyFisherman

Vanmorgen om 7 uur nog een maat uit bed gebeld, 2 bakken koffie gedaan en naar Reutum gereden. Het is maar goed dat er TomTom bestaat of je moet een maat hebben die toevallig de weg kent daar ;)
Tegen 8 uur waren we op lokatie en eerst maar eens een bakkie koffie gedronken. Het is 3 weken geleden open gegaan en nog niet alles is af, maar het ziet er echt keurig uit. Donderdagmiddag was er vis gebracht, maar de bewaarbakken zijn nog niet klaar en daarom moet alles direct uitgezet worden (vis ZAT in de vijvers). Er zijn vier vijvers, waarvan twee om forel te vissen, een vijver met striped bass en een vijver met steur, karper, bass en meerval.  Twee vrienden die nooit vissen wilden wel op de forellenvijver en ik ben met een ander op de striped bass gaan vissen.

De beheerder gaf direct aan dat de baars diep zat en dus ging m'n Gurgler plannetje niet door. Direct maar een geel dieptebommetje er aan in de vorm van een verzwaard streamertje met goudkop. Het eerste uur was het meer uitproberen en ook m'n maat met kunstaas had nog niks. Wat uiteindelijk ging werken is afzinken tot op de bodem en heeeel langzaam binnen achten. Tik, Tik, Tik BAM :D Echt lachen! Die baarzen zijn echt explosief, korte harde runs en onder de kant gaan ze ook nog een poosje door.

Echt leuk dit en na een stuk of 4 van ongeveer dit formaat krijg ik een aanbeet en knalt er iets door m'n 18/00 tippet :)
De anderen vangen ook hun visje wel en op een gegeven moment krijg ik weer een paar tikjes op de bodem, wachten, wachten en beet! Snel het restant lijn weer op de reel en beginnen met drillen. Oei, denk ik, da's wel een grotere baars... Drie seconden later denk ik, da's ook geen baars... Wat is het dan wel???
Bonk, bonk, zware kopstoten en dus echt rustig an doen en de vis komt ook maar niet boven kijken. Ik had ook niet nagevraagd wat er allemaal nog meer in die vijver zat dus wilde ik in ieder geval de vis wel zien. Geluk dat ik vanmorgenvroeg niet zo eigenwijs ben geweest om m'm #3 op te tuigen, want dan was dit heeeeel lang gaan duren. Met een #5 kon ik na een kwartier ongeveer het laatste stukkie lijn binnendraaien en kwam het einde van de leader in zicht en t*ring, het is een Meerval HAHA!
Nog een paar rondjes voor de kant en m'n maat kon em in het schepnetje krijgen! YESS, wat gaaf ;D



Geen mega grote vis (voor een meerval dan) en ik heb op de andere vijvers ook grotere exemplaren gevangen zien worden, maar wel een verassing!

Deze vijvers staan bij mij wel ergens bovenaan in't lijstje leuke wateren, maar gezien ze net geopend zijn zullen de vangsten in de toekomst nog wel minder worden...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

wéér 2 streepjes op je lijstje Bram ! mooi man

johannes

ziet er goed uit lekker bezig geweest

HappyFisherman

Die baarzen zijn trouwens wel goed bewapend! Twee vingers iets gesneden aant kieuwdeksel en ik ben nog heel voorzichtig geweest ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

mooi gedaan Bram, super.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

BV

Wauw Bram, 
en dat op een #5.
Wat een lelijk beest !!   ;D

Petje af

B