Gesloten seizoen

Started by EB86, July 27, 2023, 20:33:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

EB86

Heeft België net als Duitsland vaak heeft een periode waarin vergunningen niet geldig zijn of gekocht kunnen worden. In de Eiffel volgens mij rond midden oktober vaak? Heeft La Truite ofzo ook zo'n periode? Kan er online niet veel over vinden.

sarca2

De Belgische hoger gelegen riviertjes (eau vives) waar je naast de Waalse kaart ook kaart van desbetreffende vereniging nodig hebt, zijn vanaf 1 oktober gesloten voor het vissen, gaan weer open op 3e zaterdag in maart.
::new::

EB86

Quote from: sarca2 on July 28, 2023, 12:18:21De Belgische hoger gelegen riviertjes (eau vives) waar je naast de Waalse kaart ook kaart van desbetreffende vereniging nodig hebt, zijn vanaf 1 oktober gesloten voor het vissen, gaan weer open op 3e zaterdag in maart.

Top bedankt!

cad_user86

Dus als ik het goed begrijp mag je op het openbaren water (Renesse, Hotton, ...) komend weekend nog wel wadend vissen?

FSCHAMP

Neen, vanaf 1 Oktober is er een gesloten tijd in de Ardennen als ik me niet vergis.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

henkverhaar

Quote from: FSCHAMP on October 10, 2023, 21:43:33Neen, vanaf 1 Oktober is er een gesloten tijd in de Ardennen als ik me niet vergis.
Kan niet spreken over de andere rivieren (hoewel me bijstaat dat de Ourthe benedenstrooms van Jupille ook geen gesloten tijd kent), maar ik weet betrekkelijk zeker dat de Semois benedenstrooms van Herbeumont (valt onder de 'gemengde wateren' en is vanaf Herbeumont 'bevaarbaar' en valt dus niet onder lokale vergunningen) geen gesloten tijd kent. Wel voor bepaalde vissoorten uiteraard - forel en vlagzalm, maar geen algehele sluiting.

jo flyfishing

hier https://www.maisondelapeche.be/Nl/Wanneer-_114_3.html
staat het mooi in (hier en daar gebrekkig) Nederlands uitgelegd.
dat het gesloten tijd in heel de Ardennen zou zijn is een beetje kort door de bocht. In de 'eaux vives' (de bovenlopen met meestal aparte vergunning van een vereninging) is het nu inderdaad gesloten tijd. voor alle soorten.
In de andere wateren zie link hief boven. (je kan ook de franse versie kiezen https://www.maisondelapeche.be/Fr/Periodes-d-ouverture_11_3.html , en google laten vertalen, kan mss duidelijker zijn).
DE Engelse versie moet je niet nemen, want 'Et pour les anglophones, la même chose' maw staat ook in het Frans, niet in het Engels.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain