Merwede : zondag 29 juli .... nog meer vissers ?

Started by A{b}r{a}xa{s}, July 26, 2012, 14:21:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Zondagmorgen (de 29ste) gaan we vissen op de Merwede, hebben er nog meer mensen zin om mee te gaan ? :)

drefter

Het is te ver weg voor me anders was ik er geweest ik zit in italy.

A{b}r{a}xa{s}


JOLP

Dag Bas,

Waar in  de Merwede  is de bedoeling ? Ik vis wel vaker in de Merwede in mei/juni  met weinig resultaat en de laatste maand niet ivm vakantie. Wordt er nu wel gevangen? Ik zit zelf voor komend weekend te twijfelen om weer eens ouderwets te gaan karperpennen of toch de Merwede met jou / jullie mee.

Groet John

golddigger

Broeders en zusters in Petrus
Ik ben afgelopen zondag met de s-gravenhaagsche wezen vissen op de Merwede
De vangsten waren wisselvallig
Zelf een mooie blankvoorn een kleine winde en roofbleitje gevangen
Renew had 13 vissen
Een aantal had niets
De truuk bleek dat je vlak bij de wierbedden moest vissen
Zondag kan ik helaas niet
Suc6
Perry

A{b}r{a}xa{s}

@JOLP/John : wij gaan op het stuk tussen de haven van Sleeuwijk en het Oudendijksche gat. Planning is dat we er rond 6-6;30 zijn en vissen tot 11:30-12:00.

Troutbuster

Juist!!

Het is het "nieuwe" NK parcours op de Merwede (op het stuk van de Hoop, kan het "vergunnings technisch" niet meer :o)
1e NK voorronde gaat van start op 9 september as.
Lijkt nog ver weg maar over een slordige 6 weken mogen "we" weer los!

Zondag maar eens kijken wat het "nieuwe" stuk te bieden heeft!

Verslag met hopelijk mooie plaatjes volgen!

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

de watervoorspellingen houden het voor zondag op 50%,
laten we hopen dat die voorspellingen ONjuist zijn. :)

Troutbuster

Pas laat in de middag kans op een klein buitje Bas!!
In de ochtend een lekkere frisse Hollandse temperatuur van 14 graden en een zacht westen briesje
Garantie voor een bak vis??

Ik hoop het en we zullen het meemaken!! 8)

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

Heerlijk ! Nederlands weer...kan me niet snel genoeg komen want de hitte ben ik echt wel zat inmiddels.

Jan Damman

Hey Bas,

Ik kom ook, graag coordinaten of adres verzamelplaats.?
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Troutbuster

#11
Leuk Jan!!
googel ff jachthaven Sleeuwijk!
Daar is een parking en daar zullen we verzamelen
Omstreeks 6:00 uur!

We zien je

Gr

Jan (dien oaren ;))
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}


Jan Damman

TomTom is ingesteld, 6.00 uur sleewijk.

Tot zondag!!!!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

golddigger

Veel plezier mannen
We zien de foto's wel ::)
Ik ga het Apeldoorns kanaal leeg vissen
Heb daar 14 dagen de tijd voor
Perry

Sieger

Quote from: golddigger on July 27, 2012, 14:56:29
Veel plezier mannen
We zien de foto's wel ::)
Ik ga het Apeldoorns kanaal leeg vissen
Heb daar 14 dagen de tijd voor
Perry

Dat is al leeg Perry....  ::) Waar zit je, dan weet ik misschien nog wel plekjes.....


Sieger

Troutbuster

Succes Perry, fijne vakantie en vang ze!!! 8)
Sieger, Per is niet voor niets Golddigger!! ;)
Die "goudgraver" vangt altijd en overal z'n visjes!! ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


JOLP

Hallo Bas,

Ik zal er zondag ook zijn.

groet John

A{b}r{a}xa{s}

Gezellig John :)

Hopelijk geven de vissen ook 'acte de presence'

catchem

... wat gaan jullie vroeg je nest uit ... Misschien kom ik even aanlopen, maar dat zal niet zijn als jullie starten  :) dan lig ik nog op mijn nest.

Nog wat ongevraagde tips:
S'avonds zie in de stroomnaad veel vissen aan de opppervlakte komen en op ondiepere stukken kringen, ik hoop voor jullie dat dit s'ochtendsvroeg ook zo is. Dit jaar heb ik nog geen grote scholen kleine roofbleitjes gezien, die er normaal langs de kribben zitten rond deze tijd. De meeste hotspots zijn gemakkelijk te herkennen maar er is er een die ik jullie wil verklappen. Halverwege tussen de tweede en derde krib (vanaf de haven) loopt een stenenrand/dammetje. Bij laag water goed te zien, maar bij hoger water zie je rietpluimen een paar meter uit de kant. Vanaf dit dammetje kan je goed het stuk erachter afvissen en zit je vlak bij het talut, als je links achter de bomen en het riet langs gaat is een stuk waar geregeld snoek gevangen word. Als je over of net langs het dammetje waad moet je goed opletten. Er zit een gat in het dammetje en hier achter en voor zit een put, natuurlijk is dit ook een hotspot.
Bij de parkeerplaats bij Oudendijk loopt een zijarm van de merwede, vanaf deze plek goed te vissen, als je aan de rivier niks vangt kan je nog altijd hier even naartoe lopen.

Nog een ander iets watbij ons in het dorp kwaad bloed heeft gezet; ze willen in dit gebied en het stuk aan de andere kant van de haven de bomen en struiken weghalen om te zorgen dat het water beter kan doorstromen.
http://www.altenanieuws.nl/krant/archief/krant_29/pdf/12kr29p01.pdf

A{b}r{a}xa{s}

brrrr...vroeg....maar Sleeuwijk, here we come ;)

catchem

Ja ik bedoelde het Oudendijkse gat. Ik heb het even opgezocht. Het valt onder de federatie van Alm en Biesbosch en niet onder de vispas zoals ik dacht, dus niet iedereen mag er vissen. De ingang van het gat aan de Merwede mag in de Sleeuwijkse helft wel gevist worden met de vispas en in de Woudrichemse helft niet. (hoe lastig kunnen ze het maken).

Koen


A{b}r{a}xa{s}

pfjew, wat was het vroeg vanmorgen toen jan voor de deur stond. :)
Ter plekke aangekomen was Jan Damman al gearriveerd en John kwam vlak achter ons aan.
Snel omgekleed, spullen gepakt en richting het water...via het verkeerde pad.....
Verdere uitweidingen over de 'omweg' zal ik jullie besparen, gelukkig hadden we een oud-padvinder bij ons. ;)
Bij aankomst bij het water was er (nog) een enkele vis aan het oppervlak te zien, maar dat was al snel over.
Ook onder water lieten de visjes zich maar spaarzaam 'zien'....laat staan vangen.
Jan (Troutbuster) had met een plekkie naast een krib toch wel de beste stek en kon over de hele morgen een 10tal (?) visjes vangen.



De rest verspreidde zich, op zoek naar een stukje water zonder wier.....dat viel niet mee. Overal grote wierbedden.
John wist vanmorgen een Winde te vangen, Jan Damman 2 blankvoorns waarvan 1 van 36/37cm !
Halverwege de morgen kon ik (eindelijk) een vissoort van mijn verlanglijstje schrappen : een kleine roofblei had zich aan mij spidertje vergrepen.



Drie andere vliegvissers (Richard en 2 mannen van het Maxwell team) waren vanmorgen op hetzelfde stuk aan het 'trainen'.
Zij wisten ook een aantal vissen te vangen.
Lars gezellig dat je nog even kwam buurten. :)

Al met al taaie visserij, véél wierbedden, maar een lekkere morgen aan de Merwede beleefd.
Toch jammer dat het 'andere stuk' niet meer zomaar bevist mag worden, dat vind ik persoonlijk toch een mooier stuk.

(foto's van de Jannen volgen denk nog.....)

Troutbuster

#24
Broeders!!
Het was taai, maar weer een heerlijkke kennismaking met de Merwede!
Wat een fantastisch mooie rivier is dat toch!

Gevangen?? Ja!!
een stuk of 12 vissen en visjes
Een mooi doubletje voorns van beiden 20+
Een "haffeltje" mooie roofbleitjes van ca 25 cm
Een paar baarsjes en de onvermijdelijke grondels natuurlijk!

Jan Damman pakte wel een hele mooie Blankvoorn!!
Zo mooi dat we aanvankelijk aan een winde dachten!

Al met al best positief gestemd voor de NK voorronde over 6 weken
Alleen het wier wat welig tiert, baart me een beetje zorgen!

We moeten het er maar mee doen, de pret zal er niet minder om zijn!

Gr

Jan

[attachment deleted by system]
"Petri Heil"