(Brabantse) Biesbosch - voorn?

Started by JEVDE, May 20, 2020, 12:35:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JEVDE

Hallo allen,

Binnenkort een paar dagen naar de Brabantse Biesbosch. Op een camping net onder de plaats Werkendam. Mogelijk ook een ochtendje of een middagje tijd om te vissen. Heeft iemand hier ervaring? Zag dat er flink wat water met enkel de vispas te bevissen is. Ik ben niet zo van het grote water (Nieuwe Merwede) dus wil op zoek naar wat kleinere beekjes, kreekjes, slootjes, zijriviertjes, etc. Voorn, winde, etc. Hoeft niet groot te zijn. Ik heb een fiets bij me dus kan wel een stukje afleggen, maar niet superver. Kan je hier makkelijk wat rondfietsen en kleiner water vinden met vis? Alle hulp is van harte welkom! Altijd fijner om met wat info/tips te gaan dan blind, zeker als je weinig vistijd hebt. :-)

Gert

Vis TV is er pas geweest - deze aflevering gezien?
Misschien kun je er je voordeel mee doen.

https://vistv.nl/film.php?id=488

Mike

#2
Als je op Camping De Mosterdpot verblijft zit je bovenop 1 van m'n favorite stekken  8)
Ik vis heel veel in die omgeving maar de kleine watertjes die ik daar heb gezien zijn totaal niet boeiend. Meestal zit er wel veel witvis maar in die omgeving lijkt het kleine water bijna overal op spinazie soep.
Het grote water barst van de windes en eigenlijk zo'n beetje alle andere zoetwater vissen die je je kunt bedenken maar als je daar niet wil vissen houdt het op 🤷‍♂️

Als ik mij niet vergis beperk jij jezelf ook volledig tot de droge vlieg.
Je maakt t jezelf erg moeilijk op deze manier maar je kunt ook zeker op de Merwede met de droge vlieg op windes vissen.
Je loopt wel het risico op echt hele grote windes daar dus daar moet je wel rekening mee houden.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

p.forel

Woudrichem is nu niet echt de Biesbosch
Maar gewoon aan de boven merwede 

sarca2

Op het strandje bij die camping was eens een NK vliegvissen, toen ik daar eens wilde gaan proberen zag ik in de Visplanner dat je daar tegenwoordig niet meer mag vissen, kwam er 2 weken geleden op de racefiets langs en zag er toen ook netten staan, een kilometer stroomafwaarts is het weer donkerblauw op de visplanner, dan sta je recht tegenover gorkum
::new::

catchem

Fiets een rondje Noordwaard en neem je hengel mee, je komt genoeg mooi water tegen (en de nodige vissers)

MartinT

[mention]sarca2 [/mention] deel bij Woudrichem is te bevissen met een vergunning van de roemruchte visserijvereniging De Hoop. Geen hengelsportvereniging dus maar een visserijvereniging met zgn. 'Heerlijk recht', vandaar de netten.
Zelf heb ik een jaarvergunning daar en zo ook wel meer vliegvissers in de regio, maar alleen omdat we daar in clubverband wel eens vissen.

In de biesbosch is ook prima te vissen. Alleen maar water om je heen maar ik zou het net als Mike proberen op het grote water grenzend aan de BB.

Mike

Quote from: sarca2 on May 20, 2020, 23:43:34
Op het strandje bij die camping was eens een NK vliegvissen, toen ik daar eens wilde gaan proberen zag ik in de Visplanner dat je daar tegenwoordig niet meer mag vissen, kwam er 2 weken geleden op de racefiets langs en zag er toen ook netten staan, een kilometer stroomafwaarts is het weer donkerblauw op de visplanner, dan sta je recht tegenover gorkum

Serieus hey... ::wtf:: dat was zo leuk vissen daar.. :'(
Wellicht overbodig om te zeggen maar ik wens die beroepsvissers die op dat soort water vissen echt alle mogelijke ellende. $%&@!
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

sarca2

ja ik was ook verbaasd, ik ben nog niet wezen kijken naar de stuk een kilometer stroomafwaarts, als het daar ook ondiep en waadbaar is dan zal het wel vergelijkbaar zijn qua vangsten.

maar ik zag net ook dit (na de post van martin even gegoogled) : http://www.vnv.nu/index1.php?id=1&cat=0&page_id=540efa7ea327f
misschien biedt dit uitkomst, die 12 euro moet dan maar
::new::

Gert

Quote from: sarca2 on May 21, 2020, 13:02:15
maar ik zag net ook dit (na de post van martin even gegoogled) : http://www.vnv.nu/index1.php?id=1&cat=0&page_id=540efa7ea327f
misschien biedt dit uitkomst, die 12 euro moet dan maar

Heb je ook het jaartal gezien? 2015....

sarca2

ja, alleen mailtje gestuurd, eerst maar even antwoord afwachten
::new::

Mike

Quote from: sarca2 on May 21, 2020, 13:02:15
ja ik was ook verbaasd, ik ben nog niet wezen kijken naar de stuk een kilometer stroomafwaarts, als het daar ook ondiep en waadbaar is dan zal het wel vergelijkbaar zijn qua vangsten.

maar ik zag net ook dit (na de post van martin even gegoogled) : http://www.vnv.nu/index1.php?id=1&cat=0&page_id=540efa7ea327f
misschien biedt dit uitkomst, die 12 euro moet dan maar

Oh dat klopt idd. Die heb ik ook op zak als ik daar ga vissen.
1 mailtje naar Dhr Vink je toestemming ligt zo op de deurmat.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

sarca2

Quote from: sarca2 on May 21, 2020, 16:21:07
ja, alleen mailtje gestuurd, eerst maar even antwoord afwachten

info uit vnv link is nog steeds up to date blijkend uit reactie philip vink
::new::