Reparatie Sage #5

Started by Ciniq, April 17, 2014, 14:14:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weerwolf

En die Sies adverteerd wel met garantie..........niet geven dus

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

FSCHAMP

 ::offtopic::

Ik heb vorige week mijn nieuwe hengel van A&M gebroken tijdens de drill van een 40+ forel. Dit had ik trouwens nog nooit meegemaakt in mijn 34 jaar vliegvissen met een vliegenhengel. Er moet een fout in de blank gezeten hebben.  Ik heb dezelfde dag nog een e-mail gestuurd naar A&M met de foto's van de breuk en twee dagen later heb ik een nieuwe hengel toegestuurd gekregen. Ik heb zelfs geen verzendkosten moeten betalen. Dit is pas service en zij verkopen geen dure hengels, maar goede en betaalbare hengels.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Da's mooi Gino, dat het zo opgelost is.
Ik heb dat ook 2x meegemaakt met Tacklediscounts in Engeland - je weet wel, van die Flextec hengels en zo.
2x vlak na aanschaf een gebroken topdeel. Fotootje opsturen van de breuk en ik kreeg een nieuw deel opgestuurd, zonder verdere kosten. Maar die zijn als de dood dat ze een slechte beoordeling krijgen op eBay - dat kost ze veel meer dan een ddeltje gratis opsturen.
En A&M is natuurlijk ook blij met een goeie feedback via het forum etc., dus die verliezen er ook niet op.
::goodjob::

Groet,
Gert

goswit

Gino en Gert, ik pak even jullie voorbeeld .

Je koopt een hengel  ( product)  van 1,00 0f 1000,00 euro die gaat na 3 keer inwerpen kapot . Jammer kan gebeuren.   Je gaat terug naar de winkelier of internet winkel en verteld de klacht.  De winkelier is volgens de Eur. wetgeving verplicht 2 jaar garantie te geven . Hij is verplicht om de klacht te reparen of kompleet nieuw product te leveren  zonder kosten. Dus ook geen verzendkosten .  Wat jullie dus stellen dat de winkelier goede service leverd is dus niet waar , dat is zijn plicht. De fabrikant hoeft in de meeste gevallen helemaal niet de klachten en  garantie op te lossen want daar heb je het niet gekocht.

Dit even globaal gezegd want er zijn uitzonderingen , binnen europa.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

gijsie20

De Antoinette App? Hihi..maar het klopt wat je zegt, toch wordt er vaak door de winkelier niet zo naar gekeken (of het nou een hengel is, een tv of weet ik het wat)

goswit

gijsie 20 . app. nee.     progamma neem ik niet helemaal serieus.  Heb jaren lang eigen zaak gehad ,door schade en schande wordt je wijs.
Heb mij altijd verdiept in rechten plichten van klant en winkelier . Wat mij altijd verbaast is dat winkeliers en nog veel meer verkopers totaal niets weten van rechten en plichten. Ik heb het ook diverse malen prive meegemaakt en kan dan ook boos worden als ze iets afschuiven. 

Ik heb de verkoopvoorwaarden van Sage gevonden en die zijn toch echt duidelijk al is mijn engels niet zo goed.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gert

Quote from: goswit on April 20, 2014, 15:56:05
Gino en Gert, ik pak even jullie voorbeeld .

Je koopt een hengel  ( product)  van 1,00 0f 1000,00 euro die gaat na 3 keer inwerpen kapot . Jammer kan gebeuren.   Je gaat terug naar de winkelier of internet winkel en verteld de klacht.  De winkelier is volgens de Eur. wetgeving verplicht 2 jaar garantie te geven .
Gos.

Ja, als het aan het product lag wel. ;) Maar als je door je eigen schuld iets kapot maakt geldt dat natuurlijk niet.

Ciske

Quote from: weerwolf on April 20, 2014, 00:54:21
En die Sies adverteerd wel met garantie..........niet geven dus

Ik heb bij Sies ooit een flextec hengel gekocht.
De eerste keer werpen brak het topdeel.
Ik heb van Sies zonder problemen een nieuw topdeel ontvangen.

Groetjes,
Frans

FSCHAMP

Quote from: goswit on April 20, 2014, 15:56:05
Gino en Gert, ik pak even jullie voorbeeld .

Je koopt een hengel  ( product)  van 1,00 0f 1000,00 euro die gaat na 3 keer inwerpen kapot . Jammer kan gebeuren.   Je gaat terug naar de winkelier of internet winkel en verteld de klacht.  De winkelier is volgens de Eur. wetgeving verplicht 2 jaar garantie te geven . Hij is verplicht om de klacht te reparen of kompleet nieuw product te leveren  zonder kosten. Dus ook geen verzendkosten .  Wat jullie dus stellen dat de winkelier goede service leverd is dus niet waar , dat is zijn plicht. De fabrikant hoeft in de meeste gevallen helemaal niet de klachten en  garantie op te lossen want daar heb je het niet gekocht.

Dit even globaal gezegd want er zijn uitzonderingen , binnen europa.

Gos.

Gos, je hebt waarschijnlijk gelijk, maar ik heb al van veel anderen andere zaken gehoord ivm met gebroken hengels. Soms worden ze niet geholpen en doen de winkeliers het af als verkeerd gebruik of moeten je maanden wachten voor je geholpen worden (dikwijls is het rivierseizoen achter de rug als je het nieuwe deel of de nieuwe hengel ontvangt).  Ik heb nu binnen de twee dagen een nieuwe hengel gekregen en ik kan hem nu mee nemen naar het Zwarte Woud volgende week waar ik hem eigenlijk voor gekocht had, terwijl als het een tijdje aansleept, ik een andere hengel moet gebruiken (nu dit is niet zo erg, maar toch sneu als je speciaal een hengel koopt om op een bepaalde manier te vissen, in mijn geval French Nymphing of ultra licht vissen (het is een aftma 3tje)).


Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

goswit

Gino .   Ik heb tenminste 15 jaar voor een hengelsport groothandel -importeur   gewerkt  betreffende reparaties van tassen foudralen jassen etc .

Je moest eens weten welke klachten er waren ,ik denk 40 % onterecht , alle werden opgelost ondanks de hoge prijs. Nieuw was goedkoper.

Als je een klacht binnen 6 maanden indiend moet de winkelier bewijzen dat het niet aan het product ligt. daarna  moet jij het bewijzen.

Nu is het voor een hengel vaak moeilijk te oordelen als de klacht terecht is.  Als de hengel niet bevalt en je zaagd het doormidden dan heb je een rechte breuk zou de hengel breken dan heb je 99 % kans dat de breuk schuin is en gerafeld dus is de klacht redelijk simpel te beoordelen en terecht.
Ik zelf zou bij de fabrikant navragen of er meerdere klachten zijn of waren ,zo ja dan hoef je niet na te denken en nieuwe geven.
Wat ik zelf veel heb meegemaakt met klachten is dat de klant het nooit heeft gedaan en altijd de leverancier. Als ik 2 klachten op een product heb gehad werdt het direkt uit de kollektie genomen ongeacht prijs of merk .  Nu heb ik een moeilijk product verkocht en een redelijke kennis moet hebben om een klacht te beoordelen en het ook willen , helaas veel winkeliers doen dit niet en hebben geen kennis .

De garantie van sage is duidelijk op hun site , geen garantie op ogen , als je er boven op gaat staan , de hengel breekt tussen de deur , en ook niet als je de hengel onverzorgd ( nat ) weglegd , in de fik steekt , geleend wordt en vergeten terug te brengen .

Ik ben inmiddels gestopt dus ik maak geen reklame  :)    Ik hoop dit jaar regelmatig te kunnen vissen en hoop dan ook jullie tegen te komen.

Gos


Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

merijn1982

Blijft moeilijk verhaal. Ik kan alleen zeggen dat ik al 15 jaar een sage heb en er nog steeds super mee vis. Of het met een ander ( goedkoper ) merk net zo was geweest?? Misschien wel. Ik ben echter nog steeds blij met de hengel en is elke gulden waard geweest. Aan de andere kant heb ik ook een   a&m hengel en die vist ook goed. Als is het appels en peren vergelijken:-)
Tight lines!!

FSCHAMP

Merlijn,

ik heb 6 Sage hengels en ik ben van allemaal te vreden. Ik heb er eentje van 27 jaar (RPL 590, 2-delig) en 3 (3xRPL 7100, RPL 8100, allen 3-delig) van 24 jaar oud en een SP590.  Maar de A&M Czech nimf 4 in 1 is ook niet slecht voor wat ik hem heb aangekocht, alleen de breuk na 3 uur vissen, zette een domper op het vissen en de vreugde van het bezit van de hengel.  Hopelijk heb ik meer geluk met de nieuwe.
Ik heb ook 2 Gatti's (FRM 905-4 & FRM 905-5, levenslang garantie en vergelijkbaar met een Sage), een Orvis en Western (9ft #5, 2-delig) om op Vlagzalm te vissen (ook 27 jaar oud), waar ik zeer te vreden van ben.  Verder heb ik ook nog een Fario Jan(9ft #7 5-delig), een Loop (9ft #6, 4-delig), een Diamond Back (6.6 ft #4), een Vision (9,6 ft #7, 2-delig) en een Bluetooth van Airflo (9ft # 8/9) en ook hier ben ik zeer te vreden van. Sommige zijn dure hengels, andere zijn goedkoper en je kan inderdaad geen appels met peren vergelijken, maar als je verschillende visserijen doet (rivier (klein en groot), reservoir, snoek, zee) met de vliegenhengel is het ook niet altijd mogelijk om een dure hengel met levensgarantie aan te schaffen, zeker als je ze maar enkele enkele keren per jaar gebruikt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Dan heb je een leuke collectie gino :-) begrijp me niet verkeerd. Ik vis heerlijk met mijn a&m. Voor het snoeken heb ik ook 'maar ' een ron thompson hengel. Vist prima!! Ik heb ook de beurs niet om dure hengel te kopen. De sage komt uit de tijd dat ik nog bij pa en ma woonde. Toen kon er veel:-) denk dat daarom vliegvissen niet duur hoeft te zijn. Maar als je wilt kan het wel!
Tight lines!!