stormalarm?? Vangstalarm!!

Started by sjoerd, October 28, 2013, 21:04:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Het ging er behoorlijk stevig aan toe vandaag. Rukwinden die voor de nodige ravage zorgden. Omgewaaide bomen, veel afgescheurde takken. Kortom: storm over
Nederland. Ook hier in de regio Zwolle. Toch kon ik het vanmiddag niet laten om er lekker even met de nimfhengel  op uit te trekken. OK wel binnen de bebouwde kom en gelukkig zou ook   de stormwind minderen in de loop van de  middag. Toch was ik blij dat ik ben gegaan. Het was dan wel erg winderig maar het was ook erg zacht. En wat nog leuker was: de voorns en co deden het uitstekend!!.Wel even anders dan een week terug toen ik met Hanafi op pad was.
In enkele uurtjes tijd,kon ik een mooi aantal wintervoorns vangen, meer dan vijfentwintig vissen waaronder een aantal tussen de 25 en 30 cm. Tussendoor als bijvangst, wat baarsjes, enkele kolbleien, alvers en twee windes.
OK het inwerpen ging soms wat lastig maar de drift ging bijna  vanzelf. Prachtig als dan ineens de beetverklikker langzaam onder werd getrokken en er na het aanslaan  een nerveus schokkend viertje werd kromgetrokken door een mooie blankvoorn.
Mijn nieuwe nimfjes met net aangeschafte "regenboog"tungstenkopjes van A&M, hebben hun vuurdoop glansrijk doorstaan.

één van de vele prachtige wintervoorns


ook niet verkeerd, deze kolbleien, die nog sterker zijn dan de voorns, naar mijn mening


één van de twee windes die de dicht langs de bodem aangeboden nimf wel wilden.


Sjoerd

AndreB

Mooie vissen ! en inderdaad storm is nog helemaal geen slecht moment om te gaan vissen.
Gisteren voor de storm ben ik nog even wezen snoeken, resultaat 3 stuks. Vandaag 1 snoek(je) en 1 baars in een half uurtje.
Ik denk dat deze week nog wel meer mooie vis dagen op zal leveren, het gaat eindelijk echt herfst worden en de temps. gaan dalen.

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

Ik zou het na het koppen van een streamer zondag niet aangedurfd hebben Sjoerd.
Mooie vissen, en ja super tungsten koppen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

wouter veuger

mooie vangsten hoor sjoerd,vind ik toch knap dat je ze iedere keer weer weet te vinden ::agree::

Gerrit72

Quote from: maurice on October 28, 2013, 22:17:10
Ik zou het na het koppen van een streamer zondag niet aangedurfd hebben Sjoerd.

Zaterdag had ik een soortgelijke ervaring. Op volle kracht een streamer tegen mijn achterhoofd (hoed niet opgezet  :-[)
Wat een knal...gelukkig geen weerhaak  ::) De schade bleef beperkt. Vooral met dit winderige weer dus  8) en hoed op!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jayh


Plantje

Voordeel van een streamer is vaak dat je een halve plumeau tegen je achterhoofd krijgt. Als je een tungsten kopje op je nimf hebt of je hebt een Clouser Minnow aan je tippet geknoopt kan het er lomper aan toegaan!

Mooie vangsten Sjoerd!