Snoeeeekkk

Started by brian, September 05, 2011, 14:16:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

brian

Hoi allemaal, niet heel erg actief geweest de laatste tijd. maaaar dat komt natuurlijk doordat ik lekker aan het vissen was  ::green::

Toch maar weer even een uurtje voordat ik moest werken met de vliegenlat op snoek wezen smijten, resultaat was 1 snoek van 59cm !
Lang geen snoek meer op de vlieg maar is toch weer errrg gaaf (lees: verslavend) Maar nu zit ik met 1 ding ik krijg die lijn er niet makkelijk uit.. nu gaat het om de 5/6 van otter die beginnerset zegma.. Ik moet echt smijten je gaat erdoor bijna als met de spinhengel mee werpen.

Maar nu is het zo ik heb de lijn weers schoongemaakt hij is nu duidelijk veel schoner en gladder maar eruit vliegen doet die nog steeds niet... nu was ik laatst ook weer met mijn 4tje op pad en die lijn knalt eruit (ondanks dat ik nog niet echt een goede werper ben).. zou dit dan met de kwaliteit van de hengel liggen of de lijn of allebei?   want nu pak ik veel sneller de spinhengel weer (jammer want met vlieg is leuker!)omdat ik anders weer last krijg van mijn rug/schouder en dat is dus niet goed, dan ben ik verkeerd aant casten. klinkt zo wel erg prof haha ( maar hier heb ik bij mijn 4tje totaal geen last van) even voor de duidelijkheid dat 4tje is een sage flight, met een SA supra lijn.

Als het dan echt aan de kwaliteit ligt (ondanks mijn prof casts) dan zit ik er toch aan te denken om een andere te halen..

Dank u voor het meedenken!!


Ohja was nog bijna de foto's vergeten ook  ::green::


en de release


Groeten

HappyFisherman

WF lijn op je 4 en een DT op je andere? Kan aan zoveel liggen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

brian


Plantje

Mooie snoek Brian! Ook mooi dat je een foto van de release er bij zet.

Ik ben wel benieuwd of je nog uit dat verschil komt van het eruit schieten van de lijn. Zolang je in ieder geval maar zorgt, dat je linkerhand (aangenomen dat je met rechts werpt) vooral het werk doet. Je linkerhand kan zorgen, dat het gewicht van de lijn correct benut wordt.

Arno

probeer de lijnen eens te wisselen kijken wat er dan gebeurt
maar met die dikke snoekstreamers krijg ik er ook niet zoveel lijn uit als met een klein streamertje of een nimpfje.
Je hebt tenslotte veel weerstand van die dikke streamers zeker als je met een 5/6 gooit.

Gr Arno

brian

#5
Bedankt voor het meedenken, ik krijg de lijn er ook moeilijk(er) uit zonder streamer of onderlijn..

Maar de lijnen om wisselen?? huh, dat werpt dat toch ook niet want de ene is een 4 lijn en de andere een 5 of 6 lijn.

ohja en normaal gebruik ik voor snoeken ongeveer een 120cm met 37/00 nylon en daar nog een titanium onderlijntje aan.

leo

ging de lijn altijd al moeilijk uit of alleen de laatste tijd. ik heb namelijk ook zoiets. maar wat blijkt ik was gewend aan mijn snelle 7 hengel. nu ik weer vis met die oude 5 blijkt deze volglashengel een veeel langzamere actie te hebben waardoor ik mijn voorwaartse worp langzamer op moet bouwen met behulp van de linkerhand de lijnspanning opbouwen.

Rossie69

 :P verwent dat is het um ;)

maar vraag Evert of Arno of Bert Dick Joost of wie dan ook in Zwolle wonen is of ze het is willen proberen.

dan is je antwoordt gelijk klaar.

denk het eerste ;)

hendri

ja idd ff iemand anders met je setje laten casten, en anders ff iemand naar je werpkunsten laten kijken kan ook zijn dat je met die 5/6 te snel wil.....

Willem

Nette snoek hoor!

Lijntjes omgedraaid? ;D

brian

Ik zat zelf ook al te denken, was dit al of... maar volgens mij niet. Ik weet wel dat ik er een tijdje terug mee op de zee in denemarken heb gevist, maar heb de hengel +lijn altijd wel onder kraanwater afgespoelt. Maar misschien te weinig?

Lijntje kan niet omgedraait zijn lijkt mij want ze hadden hem bij otter erop gezet.

Als ik weers iemand tegen kom of afspreek, laat ik de pro's wel even met dat setje werpen als ze dat willen