Mijn wapen arsenaal voor volgende weken voor de platbekken

Started by FSCHAMP, October 12, 2014, 14:37:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

ja joost denk dat deze met zijn 23 cm wel valt onder de halve kippen:-)

Dank je wouter! Snap wat je bedoeld. Maar merkte bij mijn streamers met achter alleen een haak dat als je ze echt lang maakt je toch weer missers krijgt omdat een snoek toch vaak het midden aanvalt:-(

Het blijft gewoon erg lastig! En denk dat de missers blijven en een keer een diepgehaakte vis wellicht ook. Al moet ik zeggen dat me dit nog niet is gebeurd.

Vandaag trouwens nog een bak van een snoek achter me streamer aan gehad kwam 'm een flink stuk volgen maar bleef vervolgens roerloos liggen. Nog geprobeerd haar te verleiden maar niks hielp. Tot ze zich weer langszaam naar de bodem liet zakken.. helaas! Ook dat is snoeken
Tight lines!!

Hilco de Visser

kijk even op de website van erik de noorman die heeft zojuist een stukje geschreven over de stinger

FSCHAMP

Wouter bedankt voor de nuttige info, ga ik ook eens proberen om een haak te verlegen.  Ik had al eens zo'n pakje van die Shanks willen kopen maar deze zijn inderdaad nog al prijzig.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Floor

Je kan er ook een tubefly van maken, dan is de haak nooit te kort of te lang.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

merijn1982

Hilco. Die stinger die erik op de foto heeft veroorzaakt zeker slikkers. Veel te lang!

Ja tubes is zeker een idee en een techniek die ik nog moet ontdekken. Al blijft dan het probleem dat je missers hebt bij midden pakkende snoeken. Of als de haak in het midden zit met staarthappers... daarom worden daar ook stingers gebruikt:-)
Tight lines!!

Mike

 ::agree:: ik heb net ook ff op Erik zn site gekeken, wat een freselijk naar ding zeg  :-[
Ik kan de gene die daar een voorbeeld aan nemen, op een briefje geven dat ze vroeg of laat met bloedbad te maken krijgen dat niet onder doet voor de gemiddelde horrorfilm.

Snoeken schieten nu eenmaal vaak los, dat hoort er gewoon bij.
Ik ben al een tijdje van plan om eens op groot water achter de monsterpikes aan te gaan en heb daarvoor wat info vergaard bij Edwin van Dyckers. Volgens mij is hij een van de toppers vwb het vangen van 1 M + snoeken en ik heb hem volgens mij ook nog nooit over een stinger zien schrijven.

Ik hoop dat het er dit jaar van gaat komen, om te gaan snoeken op groot water met de bellyboat.
Hetgeen wat mij tot dusver tegenhoudt is het op een goede manier monteren van een diepte meter op mn bellyboat.
Lastig onderwerp vind ik dat  :-\
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

maurice

Die stinger van de noorman spreekt mij ook niet aan.
Misschien ideaal als je voor consumptie vangen moet maar in mijn ogen niet voor de sportvisser als wij.
Ben bang dat die kleine haak te veel schade aanricht aan de vis zelf, met name de kieuwen en de strot.
Dan mis ik er liever 100 meer dan dat ik er 1 moet doden.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Mooie streamers Gino, deze zullen zekers een platwaffel weten te vangen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

wouter veuger

#33
Hmmm,die stinger van Erik is wel erg lang idd,ik vermoed dat hij geïnspireerd is geraakt door de pike rig van niklaus bauer,die maakt het weliswaar min of meer op de zelfde manier,maar dan zit die stingerhaak niet helemaal op het uiteinde van de streamer,maar zeg maar op 2 3de.

Anyway,ik heb even wat foto's gemaakt om mijn verhaal van gisteren te verduidelijken:


Je neemt een stukje verenstaal van plusminus 10 cm



Vervolgens maak je aan beide zijden een oogje,zorg ervoor dat de oogjes haaks op elkaar staan,zo staat het bevestigingsoogje van de streamer straks mooi horizontaal,en hangt de haak recht achter je shank.


Bevestig de haak aan het oogje


Zet de shank met het achterste oogje in de vice,bind hem dicht met binddraad en breng tussendoor secondelijm of epoxy aan voor extra stevigheid en bescherming tegen snoekentanden.


Het eindresultaat,de haak zit nu halverwege de streamer met de punt omhoog,en kan vrij bewegen en inhaken,al wil dat niet zeggen dt je op deze manier nooit meer een losser zult hebben,dat hoort er nu eenmaal bij.

Jerkbaitvissers hebben 2 grote dreggen aan het aas hangen,en die hebben ook lossers...



Scaramouche

Mooi Wouter, ga ik ook eens proberen. Ik gebruik nu vaak een splitring maar dit ziet er beter uit.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Rossie69