pike on the fly,oh yeah

Started by wouter veuger, November 18, 2012, 17:00:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

vliegvisvrienden,vandaag had ik weer eens tijd om te gaan streameren,het was wel erg zonnig,iets waar ik nooit echt blij van wordt als ik ga snoeken.
maar ja,thuis vang je ze zeker niet,dus gaan met die banaan,
eerst naar een stek gegaan waar ik nog niet eerder gevist had,binnen 10 minuten had ik strak langs een dikke rietkraag een flinke kolk achter de streamer,maar kreeg hem niet gevangen helaas...,het bleek hier toch ook wel erg druk met hondenuitlaters/wandelaars en scootertuig,waardoor ik niet echt heel lekker aan het vissen was.

door naar de volgende stekken dus,ook hier was het behoorlijk druk door het mooie weer,dus goed kijken voor iedere worp,of er niet een wandelaar in de zwiepzone stond :o

in een mooi kommetje kreeg ik een lekkere aanbeet op zicht,kickerdekick,en was het eerste snoekje van de dag een feit:


een kommetje verder aangekomen wou ik weer strak langs de rieten zwiepen ,wat wel lukte alleen liep mijn lijn over een paar overhangende stengels, na een paar keer strippen kwam de streamer uit het water en bleef in een van de stengels haken.ik stond wat aan de lijn te trekken om hem los te krijgen,toen er WHAM zomaar een snoekebeest uit het water kwam zetten om de streamer dan maar uit het riet te halen! wauwie,dat had ik nog niet eerder gezien,helaas miste hij en kon ik hem daarna ook niet meer verleiden :-\

nou ja niets aan te doen,onderweg naar huis stond er nog 1 slootje op het program,eerste 2 worpen leverde niets op,tot ik op links ineens een deining zag,gevolgd door enkele wegspringende voorntjes,das jagende snoek!
meteen de lijn opgepakt uit het water en richting de betreffende plek gegooid,vrijwel meteen dook hij richting streamer,maar miste volledig...

shit, nog een keer proberen,en weer een flinke aanval,maar weer compleet naast de streamer!geloof het of niet ,maar dit herhaalde zich tot 5(!) keer toe.ik dacht na de derde keer al "die zal nu wel niet meer bijten".
maar uiteindelijk bij de 6e poging,ik stripte nu super langzaam,had ie hem wel te pakken,en goed ook want de staart van de eigenbouw streamer bungelde uit de kieuw naar buiten,gelukkig heb ik altijd een goede lange tang bij me,en kon ik de streamer er zonder problemen uitwippen.
het was niet moeders mooiste,maar omdat ie zo fanatiek was mochtie even met ome wouter op de foto.

er kwam net een vrouwtje langs gefietst,en die wou hem best even op de foto zetten.
na de gebruikelijke leken vragen ( is ie dood? ,heeft ie tanden? ,ga je hem opeten? ;D) netjes beantwoord te hebben even snel op de foto en weer zwemmen.


het was nu alweer tijd om naar huis te gaan,maar wat heb ik weer lekker gevist!

Gerrit72




Wouter, mooie vangst! ;D  ::goodjob:: In Assen geen enkel teken van leven gezien, bij jou waren ze dus wel actief.

Lijkt wel of een big mamma een poging heeft gedaan die 2e van je in 2-en te bijten (veelbelovende stek dus ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Useless

#2
Leuke visdag geweest Wouter. Die 2e snoek heeft zo te zien wel ergens flink op z'n lazer gehad gezien de verwondingen? Andere, nog veel grotere snoek misschien?

Ha Gerrit, we dachten hetzelfde maar je was me voor. Heeft overigens meer weg van beschadiging door een maaiboot of zoiets.

wouter veuger

#3
ja die tweede was  nogal gehavend ,2 weken geleden had ik elders een snoek die echt duidelijk een bekafdruk op de flank had.

deze had diverse plekken,weet niet of het door een andere snoek komt.

afgelopen zomer zijn ze er wel druk geweest met maaiboten idd,maar de wonden waren zo te zien nog redelijk vers...,wie zal het zeggen.

Wilco

Afgelopen zondag ik Kampen op de voorn zwemt er een knoert van een snoek 90+ voor me langs met een kleintje 60 cm op sleeptouw. Op een gegeven moment heb ik een voorn gevangen van 20+ en die kreeg wel heel erg veel aandacht van die snoek maar met 10/100 doe je niet veel. Die snoek heeft de voorn tot 5 cm voor zijn bek laten komen en niet toehappen. Dat gevecht durfde ik wel aan met 10/100 op mijn #2 maar helaas.

ben

Soms moet je wel eens een zwaardere hengel extra bij je hebben toch???/

hendri

oei die 2e heeft idd lelijke plekken, maar dat verhaal van die snoek uit dat riet is ook wel gaaf ja!
mooi verslag man.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::