Seabass?

Started by Bert J., October 01, 2011, 23:07:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

Het Dyckers Seabass Weekend was vorige week super gezellig, en dat zonder iets te vangen. Kun je na gaan! Veel
informatie opgedaan wat betreft zeebaarsstekken, manier van vissen, materiaal etc. Maar nu wilden Evert en ik natuurlijk
super graag een zeebaars aan de vlieg vangen. Dus vandaag moest het gebeuren. Op naar de Maasvlakte om het
geleerde in de praktijk te brengen.
Tijdens de heenweg in de auto zei ik tegen Evert: ''We vangen er allebei één, en jij mag de grootste vangen''. Maar
zaten de baarzen nog wel op de kust? Ze kunnen natuurlijk ieder moment wegtrekken. Misschien dat ze door het mooie
weer wat langer blijven rondhangen dan normaal.
Op onze eerste stek op de Maasvlakte hebben we ongeveer twee uur gevist met afgaand water. Het barste er van het
leven, veel krabjes, garnalen , visjes en zeesterren. Maar zeebaars? Niet gezien.
Na wat koffie en brood besloten we om een andere stek te proberen. Het was inmiddels doodtij geworden.
Waarempel bij de eerste worp een mooie aanbeet op een chartreuse ep-streamer. Het zal toch niet? Zeebaars? Yes!!
Een vis van rond de veertig cm. Heerlijk!





Nog geen tien minuten later. Evert: ''Jo, hangen!'' Deze vis van 45 cm, vocht behoorlijk en was een stuk dikker dan die
van mij. Mooie vis! Felicitaties over en weer, natuurlijk.







Na de ingelaste pauze pakte Evert er nog één van achter in de dertig met opkomend water. Hij ving beide vissen aan
een grijs/witte ep-streamer. Nog geruime tijd doorgevist, maar het was mooi zo.




Het was warm, misschien wel té warm. De hele dag met de bakkes in de zon. Lekker met het waadpak in het zeewater
staan, bracht enige verkoeling. Maar je moet daar constant allert blijven op de passerende schepen. Sommigen
produceren golfven waar je u tegen zegt.



350 kilometer gereden. Verschillende zorgvuldig gebonden ep-streamers verspeeld aan de stenen..
Ben je dan gek? Misschien wel, maar we hebben wel onze eerste zeebaarzen aan de vliegenhengel gevangen!
Helemaal happy, lekker rozig aan de borrel.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

peter

Bert Evert moie baarsen toch gelukt ,lekker knokken zeker
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Sieger

Mooi jongens.... Van harte gefeliciteerd met jullie eerste buit... Mooie vissen en dat smaakt naar meer.... :D


Sieger

christianvt

Erg gaaf mannen!van harte!!

pas

Gaaf mooie vissen manne
::wtf::

Arno

Mooie vissen mannen

Gr Arno

harlin

Niet alleen de vissen,
Evert lijkt ook wel een goudhaantje zo in de zon. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

pas

 ;D meer op die gans met het goude ei  ;D ;D ;D
::wtf::

Patrick(WF)

Gefeliciteerd met de eerste zeebaarzen mannen. 3 op 3 da's wel een
goeie score  ;)
Groet Patrick

forel


Plantje

Mooi werk mannen! Die beesten hebben zo'n beetje overal waar je ze vast kunt pakken stekels of niet?

Ik denk dat je niet gek bent als je gaat voor zeebaars en ook nog beiden wat vangt. Daar ging je toch voor? Missie geslaagd! Als je helemaal niets had gevangen was het zuur geweest, maar dit is wel mooi toch?

maurice

weer een mooie dag gehad mannen.
gefeliciteerd met jullie eerste zeebaars.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Dick

gefeliciteerd heren, jullie zijn ontmaagd, nu wij nog

HappyFisherman

Prachtige sportvis!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

johannes

mooi heren lekker gedaan nog geprikt door een stekeltje? ;D ;D

Bert J.

Ja meerdere keren. ;D Vol met stekels, maar o o wat een mooie vis!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Rene V.

Gefeliciteerd met de mooiste vis van Nederland,nu loopt het zo'n beetje af maar vanaf ongeveer mei komen de nieuwe weer.

Groet Rene V.

brian


Rossie69

 ::klappen::

geweldig jongs

bikkels eigenlijk half nederland met de tokkus op strand en jullie met waadpak in de bakkende zon.
maar zekers mooi beloond.

gefeliciteerd,vindt het geweldig dat het gelukt is.

mooie afsluiter voor een nieuwe week.

mooie platen .


bert

klasse mannen top.

HappyFisherman

Ik ben 2 jaar geleden naar Terschelling geweest in het najaar (nog 4 weken later dan nu) en daar werd ook goed zeebaars gevangen toen bij paal  8 en 18. Niet met de vlieg, maar dat is daar vast ook nooit geprobeerd... Noordzeestrand op de dammetjes kun je wel mooi staan en Terschelling is 's avonds ook Erg gezellig!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

Dank voor de positieve reacties!
De voldoening was bijzonder groot toen het alsnog lukte. Je gaat je toch afvragen, wat doen wij fout?
Anderen vangen ze wel! Ok, je moet wat geluk hebben dat ze er op dat moment zijn.

Het is toch schitterend dat we in ons eigen kikkerlandje zeebaars met de vliegenhengel kunnen vangen!
Dat hadden we een paar jaar geleden niet kunnen bedenken. Hetzelfde geld voor zeeforel. Brian, onze
''gids'' tijdens het Seabass Weekend, heeft dit jaar zo'n 25 zeeforellen aan de vliegenhengel gevangen.
In Nederland! Het kan allemaal, maar je moet er wel veel tijd in steken.

# HappyFisherman, vooral op die dammetjes kun je met laag water perfect op zeebaars vissen. Als ik nu
op Terschelling  of Vlieland zat, wist ik het wel!

En net wat Evert zegt, volgend seizoen gaan we zeker vaker. Een blokhut voor één of twee nachten huren
kost niet veel. Dan zit je vlak bij de Maasvlakte.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Daar zie je op het kieuwdeksel ook mooi zo'n stekel zitten. Lijkt me lastig om die beesten goed vast te kunnen pakken.

Maar precies wat je zegt: mooi dat dit in Nederland op de vliegenhengel te vangen is!

ErickW

Gefeliciteerd met jullie eerste zeebaarzen, wat een topvissen. Ik wil volgend jaar wel een keer mee als introducee ;-) Neem ik de Single Malt mee.

Rossie69

hahaha ik Barcardi  8)

das ook een mooie foto Bert