forrellenvijver 't mun

Started by vliegvisserdorian, April 05, 2011, 17:31:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

ben zaterdag langs gelopen, het was super druk, een wedstrijd op allebij de karpervijvers, en langs alle vijvers liepen om de 3 meter deegsmijters er liep maar 1(!!!) "vliegvissers" athans hij had een vlieghengel in zijn handen en probeerde een beetje te gooien (zelfs ik kan het nog beter :P (dat wil heel wat zeggen :o))wat hem overgens niet lukte. zoals jullie wel begrijpen was ik er snel weer weg.

zondag moest het dan echt gaan gebeuren s'ochtens op de kaprervijver en smiddags op vijver 3

Karpervijver: geen enkele karper, de andere 4 vissers hadden overgens in de tijd tussen 8 en half 1 bij elkaar ook ongeveer maar een stuk of 10 karpertjes totaal,
wel heb ik een andere vissoort gevangen (is wel niet aan de vlieg maar toch kan ik het niet laten om een foto te laten zien):
een steur van 120cm

nou smiddags op de forelvijver, aangekomen leek het water wel redelijk helder ik kon met mijn poloroid bril tot ongeveer een meter onder het oppervlak nog duidelijk zien wat er zwom of niet zwom.
dan maar eens proberen,  helemaal niets tot het om half vijf wat rustiger werd en er dus een plekkie vrij kwam in de hoek aan de kant van vijver 2. dus ik daar heen, en om kwart voor vijf had ik dan de eerste een forelletje van ongeveer 300gr wat wel redelijk hard vocht, maargoed onthaakt en in de koelbox (blij dat ik toch nog iets op de bbq had voor die avong) het nog maar eens geprobeerd en je raad het niet om tien voor vijf het twede forelletje. daarna tot vijf uur nog wat gevist maar nix meer gevangen.



ik kon het niet uitstaan dat ik niet veel gevangen had op zondag dus dan maandagochtend voor ik weer naar huis terugging nog maar proberen, wederom hetzelfde verhaal, het was erg druk en toen ik om half elf alsnog een plekie in de hoek van vijver 2 na watgNa wat gesvist te hebben en wat tips van een lokale (vlieg)visser ving ik om 11 uur mijn eerste forel van die dag gevangen, een dikke forel van rond de kilo, goed, onthaakt en wel weer verder gevist, om kwart over 11 de tweede forel deze schat ik op een gewicht van 500 gram ongeveer,  daarna heb ik nog diverse vissen gelost en kreeg ik om twaalf uur door dat je ze echt met een torpedovaart  ( de streamertjes voor ze langs moest vissen omdat ze ze dan wel pakten, hierna nog 2 gelost.
Ondertussen kwamen links twee poolse deegsmijters en rechts een molukse (of hoe zeg je dag) deegsmijter steeds dichterbij tot ik links en rechts van me den allebij nog een ruime meter plek had. Ik had ingegooid met mijn lijntje gooit zo'n pool er recht overheen, wordt hij pissig dat we vast zitten tot 3 keer toe
>:(

vliegvisgek

kijk snap je nu dat ik al verslaafde vliegvisser van forel putten nooooooit op zulke dagen zou of wil gaan vissen wel leuk dat je wat ving maar het is een ramp op zulke dagen trouwens het is overal slecht met vlieg op forel vreemd genoeg ???

vliegvisserdorian

ik heb zaterdag niet gevist hoor, alleen zondag en maandag, maar toen was het gewoon 17euro geloof ik voor vijver 3, viel ook nog wel mee hoe druk het was,

Tim

Ik woon hier ook best dichtbij en vind het altijd wel grappig vissen daar. Pak altijd aardig wat forel mee daar. Ik ga wel liever naar Bergharen toe omdat de vis daar wat mooier is. Jammer dat het nu wat regent want heb wel weer zin in een vers gerookte forel uit eigen ton  8)

vliegvisserdorian

als de vissen echt de maten zijn die ze op de site zeggen, dan krijg je ong 3x zoveel vis voor zelfs een paar euro minder  :o , vijvers zien er goed uit miss daar een volgende keer ::)

vliegvisgek

bergharen dat is helemaal niks nu met de vlieghengel heb nog nergens in nederland zo slecht meegemaakt de forel  beiden vijvers vind ik opersoonlijk erg slecht de ene qwa vis de ander qwa vangsten ; :-[

HappyFisherman

Jeroen is altijd zo lekker positief :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisserdorian

@ vliegvisgek, dan ervaar ik dat wel, weet ik gelijk dat ik die weer van m'n lijstje af kan strepen

vliegvisgek

nee eerlijk is eerlijk als het goed is zeg ik het ook moeilijk is niet erg maar als er 200 forellen zwemmen en niemand vangt wat tja
en apeltern heeft gewoon zulke kleine vis net voorn nee happy ben gewoon eerlijk en ik vind het dan ook niks op dit moment zaterdag ga ik ze wel vangen van 3 kilo +_ ;D ;D ;D ;D ;D