forrellenvijver 't mun

Started by vliegvisserdorian, April 05, 2011, 17:31:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

hallo, ik ga met pasen bij de forellenvijvers het mun vissen, heeft iemand hier ervaring mee (in het algemeen en precies daar) want ik heb namelijk nog nooit ge(vieg)vist op een forelvijver ;D... Ik hoor het graag

vliegvisgek

ja jammer zal wel meer geld opbrengen dat karper gevis en al het voer wat ie dan verkoopt ach ja zijn veel mooiere vijvers in nederland :) ;)

vliegvisserdorian

naja ik ga er wel heen want ik heb alles al geregeld... dan maar iets minder mooi vissen :'( , iemand tips (ook in het algemeen over vliegvissen op forelputten)

BV

Als het een forelput is waar echt vers word uitgezet als je er bij bent:  een verzwaard en een onverzwaard oranje streamertje.
Inwerpen en snel strippen , indien geen aanbeet , inwerpen en heel langzaam strippen, en zo weer omgekeerd verder.
Bij heel vers uitgezette forel hebben nimfjes en droge vliegen geen enkele zin.

gr

B

vliegvisserdorian

oke tnx daar heb ik wat aan dat scheelt weer een half uur proberen of ze nimphjes en vliegen pakken
???  8)

vliegvisserdorian

PS ik ga trouwens/gelukkig niet op die zaterdag waneer je voor 10 euro kan vissen, dan moet je nog uitkijken dat je vanachteren geen kindje van 4 mee neemt :-\  en dat soort ge[Piep]  :P

HappyFisherman

Daar moet je altijd voor uitkijken, jij vist dus ben jij verantwoordelijk voor het haakje in de lucht. Probeer het trouwens ook met zwarte en andere dondere kleuren streamertjes. Kijken wat werkt...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

corkster

hallo

bij 'tmun mag je op bepaalde vijvers vissen met de vlieg ik weet zo uit mijn hoofd nr 3 maar er zijn meerderen de vlieg die er favoriet is de catwhisker wit met fluo geel

Rossie69

nou jij komt om te vissen dus jij hoeft eigenlijk niet uit te kijken,maar,soms heb je ze dr bij,die wil je gewoon haken.
scheelt na de tijd kan je ze gewoon weer vrij laten.

moest verboden worden dat kijken.

dan heeft de smallert het jawel jeroen beter voormekaar.
maarja om dan weer iemand te haken :(

heb nu de laatste tijd echt de balen dr van en dan van de deegsmijters.
die kijken nergens meer naar.
maarja dan vloek ik maar es dan zijn ze wee bij de les.

soms 1 of 2 maar ook wel es 20 tegen hahahhaa

vliegvisgek

op zulke dagen wil ik er dus niet zijn het is al drma en dan met al die deegsmijters vlieglijn naar de klote nee dat is helemaal niks maar goed ondanks dat succes  ;)

vliegvisserdorian


vliegvisserdorian

is er toevallig nog iemand van het forum hier op 1e of 2e paasdag (ben er op beide dagen) misschien nog ff karpervijver op zaterdag  8)

corkster

het is daar wel lastig werpen vijvers liggen dicht bij elkaar voor dat je het weet heb je een mulukker eraan hangen en ik zeg dat omdat er altijd veel mulukkers vissen en indise mensen maar ik heb ergeen problemen mee zijn altijd vriendelijk ;)

Rossie69

ja en sommige ook erg aanhallig ;
:)
moet je is vragen als ze dichterbij komen,wil je is mn hengel vast houden.
ha die kaaskoppen kunnen er ook wel wat van hoor.
die hebben,meestal oogkleppen op.


vliegvisgek

ja mee eens was toch niet veel met de vlieglat en de eigenaar en zo wat een geld wolfen daar tjuuuuuuuuu

vliegvisserdorian

ik heb een setje gezien bij op een internet winkel (volgensmij sponsor):

mickey finn #8
glitter booby black #12
black bead streamer white #8
silver bead woven fly #8
egg sucking leech black #6
alaskan white angel #4


is dit een goed setje? of zijn ze te groot?
ik hoor het graat

Arno

als die lui te dicht bij komen doe ik meestal even een zinklijn met een grote zeeforelvlieg er aan en dan even 1 of 2 keer lijntjes takelen
zijn ze zo weer een eind uit de buurt.(en vooral vaak sorry zeggen)heb ik ook al eens bij de woldstek gedaan die lui allemaal mopperen
knipte mijn vlieg er af en gooide de opgetakelde  3 of 4 andere lijnen zo weer terug met vaak sorry, ha mopperen dat die lui dan doen maar ze gooien
nooit meer dwars voor je langs of zo.

Gr Arno

vliegvisserdorian

gemeen ben jij zeg  :o


nee hoor juist goede ideeën ;)

HappyFisherman

Kutvolk loopt bij elke vijver wel geloof ik. Niet teveel aan ergeren, want je veranderd ze toch niet ;)

@Dorian: Ik vind de variatie in dat setje nogal groot! Zelf vis ik altijd met #12 of #10, maar ik zie veel vissers ook wel met #8 vissen. Groter dan dat vind ik echt onnodig, maar ik weet niet hoe de andere putvissers hierover denken.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

swinters een maatje 6 :)
aan de zinklijn en dan leuk tempo binnen strippen .

je het ze dr bij die ze ook vangen,op kleine nimfie,s hoor,maatje 14

vliegvisgek

wat happy en rossie al zeggen klopt winter groot met zink maar nu gewoon maatje 14/16 vissen werkt goed kleine nyphen levert de meeste vis op en als ze er net in gegooit worden gewoon streamer mt 10 werkt dan bijna altijd wel maar apeltern daar weet ik het niet vies troebel water :-[

vliegvisserdorian

oke ik zal ff kijken anders koop ik er nog wat van maat 8 en 10 bij ,

trouwens ze hebben de grote vijver wel dicht gegooid maar daarvoor komt een soort snelstromende beek VOOR ALLEEN VLEIGVISSERS EN GEEN DEEGSMIJTERS (zoals jullie die hier noemen) met beekridders, zalm(forellen) en gewone regenboog

vliegvisgek

ja dat zeggen ze al wel 10 jaar  eigenaar denkt alleen aan geld veel ste duur daar alles 18,50 voor 2 mini zalmforelletjes van 700 tot 800 gram

had mijn buurman daar gisteren gevangen hoor 2 zalmpjes met gewicht schoon 700 gram en 770 gram

vliegvisserdorian

ja oke ik kijk al 1 jaar ofzo en er zit geen vordering in (maar het idee) is er

vliegvisgek

ben benieuwd wat het was vandaag met al die vissers die je anders nooit ziet voor 10 euro heledag op alle vijvers >:(