OVM (nieuw seizoen '13/'14)

Started by Bone F, December 18, 2013, 20:27:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rick

Quote from: MarcelN on April 20, 2014, 23:11:58
Okay Rick lachu, we zitten bij de masten he ;) ::tongg::
Dat is ook toevallig.. daar wilde ik ook gaan starten... ::asshole:: ::asshole::

MarcelN

Dan heb je pech, want Daniël heeft de eerste uurtje terug al binnen +-45cm, lachu voor dat ventje

HappyFisherman

Live verslagen vanaf het OVM al tegenwoordig :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

golddigger

Lekker Daniel  ::goodjob::
Op naar de volgende
Laat je pa wel wat foto's maken
Perry

MarcelN

#254
Ja ik film, ik had net een mooie circa 60cm
Verdorie Perry, ineens ben je daar, mamma zei het nog.... :(
Sohee net een mooie die niet in mijn netje past, maar ik kap ermee, die kleine verveelt zich, dat doe ik dus nooit meer >:(

Mike

Als we jullie nou eens uitrusten met een webcam, dan kunnen we live meekijken  ;D
Live vis tv vanuit Ovm, ik denk dat t een kijkcijfer hit word  8)
Kan je er ook nog aan verdienen door inlogcodes te verkopen voor je webcam ::)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

MarcelN

Mannen ik ga weg hier, die kleine werkt op mijn zenuwen, we hebben 3 bows, waarvan de laatste hoge 60'er was.
Film volgt....

Rick

Wij zitten bij de masten in de belly maar ik heb je niet gezien, Marcel... ::wtf::
Je hebt me toch niet voorgelogen hè...?
We vangen hier flink wat uitzetters..
Jammer dat die jongen van je het niet naar zijn zin heeft :'(

Bij deze stel ik me beschikbaar voor een live cam.
Als er een sponsor is hoor ik het wel.. ;D

MarcelN

#258
Heerlijk rustig bij de palen ;D , alleen opa Dick kwam ff langs, toen ik eruit ging kwam Sepp :'( had ik wel ff mee willen vissen.
Ach die jongen was verrot, gister nog laat een film gekeken, dat snapte ik al niet, en om 6uur eruit getrapt, hij was even blij...toen begon het gedonder zie film.....
Die komt zo, wel mooie vissen 8)
https://www.youtube.com/watch?v=AFB0s3Kbv4g

MarcelN

#259
Tijd voor een fatsoenlijk landingsnet ::) geloof ik, ik heb wel zo'n groter klapnet(gebruikte ik vorig jaar op de big-bows), maar da's te grofmazig voor die beesten, bestel wel wat bij Edwin ofzo zo'n Mclean of hoe het ook heet.

Hidde

Toch weer lekker gescoord, morgenavond ga ik nog ff, oude hengeltje mee  en wat droge vliegen en zien hoe of wat.

MarcelN

#261
Succes Hidde, ik had gister wat afzichtelijke witte dingen van synthetische wol zitten flanzen, nou Daniël lag 1 minuut in het water en boemm hangen 8)
Die andere hingen aan de blob, die's overleden nu die blob :'( volledig afgekloven, eens kijken waar ik die meuk kan vinden.
Netje MClean is ineens zomaar onderweg 8) en heb niks online besteld, hoe kan dat nou ::)
Ik zag net een foto van een recente nachtelijke bruine OVM buffel, nou Franklin, maak je borst maar nat, daar schuiven 10 zalmpjes tegelijk naar binnen, lijkt wel een meerval  :o nee die post ik niet :-X wat een hangbuik

Hidde


MarcelN

#263
nou ja, 1 uur vóór en 2 uur na de zon is al gauw donker daar hoor, weinig strooilicht.
Maar ojeee, ken je die grote snoeken met die vette hangbuiken? Nou dat dan met stippen in het OVM, brrrrr. Ik zeg op het wijd snoek streamers diep vissen, dan heb je kans, die krengen pakken mijn vis aan de lijn toch ook af, monsters serieus.
Maar ik zou ze lekker met rust laten, misschien vreten ze die botten wel op ;D ::goodjob::

Franky Boy

Ja, 's nachts is de beste tijd voor de grote bruine forel.
Twee nadelen:
- Nachtvissen is volgens de wet verboden.
- Er lopen dan 'vuurwapengevaarlijke' lieden rond die ik liever niet in een donker steegje tegenkom, laat staan aan het Oostvoornse Meer!
Voordeel: Je kunt altijd tegen een BOA zeggen: "En die meneer dan?"  ;D
Gelukkig beginnen die dikbuikige bruine forellen ook nogal traag te worden (net zoals ik trouwens...) zodat snelle visjes wat minder risico lopen.

Twan

Ik denk niet dat alleen de bruine op de kleine zalmpjes jagen, maar ook de regenbogen.

Laatst zag mijn vismaat een regenboog jagen op kleine visjes, waarvan een klein visje (circa 10 cm) zelfs zo opgejaagd werd dat hij de dam op sprong. Hij kon alleen niet zien of het zalmpjes waren, of andere kleine visjes, die opgejaagd werden...

Hij gooide er een baars imitatie bij en boem hangen, helaas werd deze vis verspeeld!


MarcelN

#266
Quote from: Franky Boy on April 21, 2014, 19:03:30

- Er lopen dan 'vuurwapengevaarlijke' lieden rond die ik liever niet in een donker steegje tegenkom, laat staan aan het Oostvoornse Meer!
Voordeel: Je kunt altijd tegen een BOA zeggen: "En die meneer dan?"  ;D
Ooo da's leuk, ik heb nog een Cugir hierzo, soort copy van de Dragunov= sniper versie ak47, dus ff nightvision monteren 8) en oorkleppen :-X
Maar vandaar dat alle borden daar aan flarden zijn geschoten...rare lui.
Nee dat die dikke niet snel zijn dat geloof ik zo maar, wat een gedrocht ;D maar brrr wist niet dat het er zat.

En Rick, wat had jij allemaal???

Rick

In totaal een stuk of 12 visjes van rond de 30/35 cm... Mijn maatje ook..
De meeste waren regenboogjes maar ik hoorde later bij de auto dat er ook zalmpjes tussen zaten bij een andere Visser... dus misschien bij mij ook maar ik heb niet echt goed gekeken... :-\

In eerste instantie wel op jacht geweest naar iets groots met boobies van 8cm en streamers van 10cm aan de DI5 maar dat leverde niets op.

Wel een paar enorm stijve benen van het flipperen tegen de wind...

Franky Boy

Ik maak me niet eens de meeste zorgen om die grote forellen of saiblingen. Voor zalmsmolts - en dat blijkt uit onderzoek - dreigt het grootste gevaar van boven! De witte en zwarte gevederde vrienden kunnen - vooral in riviertjes - ware slachtingen aanrichten. De duikers constateerden al snel na de uitzetting dat de gezonde smolts (dus niet die versuft naar de bodem waren gezakt) scholen hadden gevormd die niet te benaderen waren. Ze zijn regenbogen na de uitzetting gewend en die zijn vaak nog goed te fotograferen. Bij de beekforellen en saiblingen wordt dat vaak al wat moeilijker, maar deze zalmpjes sloegen echt alles! Dus ik heb goede hoop...
Vrienden van mij hebben ergens in Duitsland in de loop der jaren emmers met nog kleinere zalmpjes in een diep stuwmeer gedumpt. In dat stuwmeer zwemmen grote snoekbaarzen, grote steelheads (de echte!), grote beekforellen en grote Europese meerforellen (Ferox-type). Ondanks al die predatoren zwemmen er nu ook grote zalmen rond. Dus ze redden het wel. Vraag is alleen: Hoeveel zijn er in het OVM over een paar jaar nog over? De toekomst zal het leren.

Rick

En gelijk de vuurdoop gehad van mijn nieuwe Outcast Fat Cat.  Dat is echt een wereld van verschil met de Guideline...
Geen centje last van mijn rug terwijl ik met de Guideline om het uur uit het water moest....
Me happy.  8)

MarcelN

Nou toch lekker gevangen weer Rick, jammer geen grote, da's toch wel dé kers daar.
Nou veel plezier morgen met werken hihi lekker met die benen ::)
Ik heb geen 'kleintjes' gezien, ze zwommen gewoon onder mijn voeten langs de dam die grote, ze kijken alleen nergens naar >:(
Mijn zoon had er 1 van de uitzet nov.2012 en die van mij waren dan vast van 2011, waren wel groot, maar heb ze groter gevangen, maar nieuw schepnet komt eraan!
Ik loop teveel te klooien, wil het té netjes in het water onthaken en dat gaat niet altijd he, het zijn geen lammetjes he, dus wat Sepp doet werkt wel, al blijf ik liever van de kant af.
Op een een of andere manier zitten die BL haken steeds precies in dat kraakbeen, maar ik hou ze in de gaten na de release, de 1e grote bleef even 'staan' tik met de hengel en weg wastie.

Rick

Dat werken morgen wordt een drama...  Als ik de weersverwachting zie moest ik misschien maar een dagje " spijbelen" morgen...
Mooi windje voor de droge vlieg.... 8)

MarcelN

Quote from: Franky Boy on April 21, 2014, 19:44:08
Dus ze redden het wel. Vraag is alleen: Hoeveel zijn er in het OVM over een paar jaar nog over? De toekomst zal het leren.
Ik gok op een 100-200max Franklin, die aalscholvers zijn echt bizar bezig, maar ik gok op grote grondels met af en toe een haring....hoop ik.
Ze komen vrijwel elke duik met succes boven :o en ze zijn met meerdere en vliegen af en aan, vast jongen ergens...kunnen we die niet eens volgen? ::)

Volgende sessie iets grotere erin, of zet er een duik inspectie team op of ze er nog wel zijn.
@Rick, die zalmpjes drillen anders, niet zo jumpie en hebben weinig tekening behalve spikkels ala zeeforel, da's tenminste wat mij opviel..

sjoerd

Quote from: MarcelN on April 21, 2014, 16:53:30
Tijd voor een fatsoenlijk landingsnet ::) geloof ik, ik heb wel zo'n groter klapnet(gebruikte ik vorig jaar op de big-bows), maar da's te grofmazig voor die beesten, bestel wel wat bij Edwin ofzo zo'n Mclean of hoe het ook heet.

Hai Marcel, ik heb geen commentaar hoor, dat durf ik niet meer :) :) :) :)
Leuke film met een mooi vader en zoon moment. Mooie forellen en ja op een gegeven moment hebben kinderen het even gehad en dan willen ze wel weer weg. Leuk was dat te zien op je filmpje, Hij toonde geen belangstelling meer van jouw laatste grote forel.
Ik herken dat ook wel, zolang kinderen  goed vangen is het leuk maar het kan ze ook te lang duren terwijl wij nog veel langer willen vissen.

Nog wel even een vraag: Ik zie op bijna alle films en foto's (ook van andere vliegvissers)  dat er eigenlijk maar op een paar plekken wordt gevist. Wordt er niks meer gevangen in de bakken tussen de loswal en de stormvogel? Of is dat over sinds ze enkele jaren terug die dammetjes hebben veranderd. Ik weet wel dat bijv aan de andere kant, bij het speeltuintje, de bakken zo verschrikkelijk ondiep zijn gemaakt dat er niet echt leuk  vissen meer is.
Dat was jaren terug wel anders, toen ik er geregeld viste met Franky boy, toen ik nog in Den Haag werkte .
gr.
Sjoerd

MarcelN

Quote from: Rick on April 21, 2014, 19:51:59
Dat werken morgen wordt een drama...  Als ik de weersverwachting zie moest ik misschien maar een dagje " spijbelen" morgen...
Mooi windje voor de droge vlieg.... 8)
drama? wie is die haagse graat.nl? is dat wat, belt mij steeds ??? sorry off-topic.
Morgen ben jij ziek Rick, lekker vissen! En neem voldoende eten mee :-X zijn ze gek op en verraden zich zo :-X Scheelt weer binden ook haha oeps.