Forumdag Baggelhuizen Assen 24 maart 2012

Started by Inderk, January 13, 2012, 20:37:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

Hans. K.man


Ik heb een vraagje over beetverklikkers, wat zijn de voordelen en nadelen van Yarn en footbal indicators?
Yarn lijkt me makkelijk te verschuiven en lijkt me redelijk praktisch. Footballs lijken me beter drijven maar minder goed te werpen en slecht te verschuiven.   

Wat vinden jullie hiervan?   

Hilco

je kan ook een hele "donzige" vlieg als verklikker gebruiken.(behandeld met drijfvet)

ik ga denk ik na vele alternatieven toch voor de " Tochtstrip"  fluoriserende soort pleister die je op je lijn kan rollen.




Hans. K.man


Hilco ik heb zelf van die oranje kleine stukjes backing met een lusje aan de ene kant en een ringetje aan de andere kant, is dit ook een soort beetverklikker?

Als ik dat hoor dus gewoon kijken wat ik het best vind op de verschillende wateren. Kun je dan ook floatant op de yarn doen zodat die beter drijft?

Hilco

alles wat niet te zwaar is en goed blijft drijven is een beetverklikker.

testen  glaaje water  beetverkillker er in , hand op glas, flink schudden ,  will it float?  it's a srike indicator.

nu moet het alleen nog blijven zitten op de lijn als je valse worpen maakt.


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

tochstrip of "orvis strike putty"

tochstrip is lekker licht en de strike putty kan je lekker ver mee gooien maar bonkt wel wat .

Hans. K.man


Moet je op yarn ook drijfolie aanbrengen of zou het vanzelf moeten drijven?

Nog een klein vraagje, Ik kom vaak de term "gesopte vlieg" tegen en ik weet eerlijk gezegd niet wat dat betekent...

Ik lees veel over droge vliegen maar weinig over natte vliegen, terwijl ik dacht dat je met een natte vlieg ook goed vangt...

Hilco

Natte vlieg , de naam alleen al........ gedver.

of zouden het 2 manntjes vliegen zijn .......doublette.......

Nee hoor all egekkigheid op een stokje ik ben niet bekend met natte vliegen. maar ik denk dat die een cm of 10-20 onder het water oppervlak aangeboden worden .  dus moeten die wel nat zijn  anders zinken ze niet.

ben benieuwd of het waar is wat ik zeg ...

Hans. K.man


John

Vraag het anders eens aan Jan Keur (Troutbuster). Die kan over de natte vliegen en het vissen daarmee een heleboel vertellen.

Hans. K.man


Ah, hij zal vanzelf dit topic wel lezen en anders stuur ik hem even PM.

golddigger

Een gesopte vlieg is niets meer dan een droge vlieg  die niet meer op het water blijft drijven
Je krijgt dan het idee van een emerger

renew

oeps Per.. Emererger.....? Nou gooi je nog een wereld voor Hans open.
Hans een ergerger is een insect dat net aan het uitkomen is vaak net onder en net onder de waterfilm. Zoek maar eens klinkhamer special op dan heb je meteen, vind ik, een van de best vangende.
Vliegvisser vinden een emerger vaak zo dat het lichaam van de vlieg onder water is en een toefje zichtbaar materiaal bovenwater uitsteekt voor het zicht. Het wordt er niet gemakkelijker op he?
Grtz
rene



Hilco

Al die vaktermen ook ,  gelukkig dat ze bij onze sponsor Hooked on the Fly een mooi verklarend handwoordenboek hebben verzorgd.
wel in het engels maar verduidelijkt veel !

Hans. K.man

Oké, dat klinkt wel logisch. Dankjewel renew en golddigger dit soort uitleg vind je niet ergens anders op internet. Maar hoe vis je nu met een natte vlieg? op welke vis? hoe binnenstrippen? één of meerdere? welke vlieg voor welke vis?

Weer een boel vragen.  ;D

Hilco

in de catagorie overige zaken Vis&Vlieg staat veel over welke vlieg voor welke vis ;D

Hans. K.man


Jawel maar er staan weinig natte vliegen in en er staat ook niet hoe je ze moet binnenstrippen. Toch bedankt voor de link Hilco.  ;D


volschubeke

Zijn er mensen die vanuit Nijmegen vertrekken of langs nijmegen rijden die een plekje over hebben?

jagoziva

net ff gecheckt maar als alles goed gaat kom ik ook
ff kennismaken met het schorem van het forum ::proost::
lijkt me gaaf

Rossie69


A{b}r{a}xa{s}

Quote from: jagoziva on February 22, 2012, 22:26:13
net ff gecheckt maar als alles goed gaat kom ik ook
ff kennismaken met het schorem van het forum ::proost::
lijkt me gaaf
gewoon komen, altijd gezellig ! :)

jagoziva

Quote from: Rossie69 on February 22, 2012, 23:16:41
zohee

ie bent nie bange ;)

nog niet ken nog komen als ik jullie zie  ::fluiten::  ;D

Rossie69

nou neem maar van ons aan.
hebben we geen tijd voor,we speurten ons een baan naar het water en smijten maar :)

Hilco

Quote from: Rossie69 on February 24, 2012, 00:06:47
nou neem maar van ons aan.
hebben we geen tijd voor,we speurten ons een baan naar het water en smijten maar :)

gaan we zwemmen?

Arno