Forumdag Baggelhuizen Assen 24 maart 2012

Started by Inderk, January 13, 2012, 20:37:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Linked Events

Hans. K.man


Ja, ik heb me laten vertellen dat "blacknose dace" goed was voor forel en ik heb ook een klein streamertje (denk ik, of het was een witte booby) gekregen van Henk dus dat moet wel goedkomen dacht ik zo, ik wou zoiezo mijn vliegen even meenemen om eens rond te vragen wat het precies is, kun je met kleine streamertjes van zo'n 3-4 centimeter op  baars vissen?             

hannus

je kunt ook even kijken in de website van degene die je de vliegen gestuurd heeft, de foto's staan er bij, een beetje zelfinitiatief is nooit weg.

Hans. K.man


Ik had ze dus al gegoogeld maar daar vind je niet hoe wannneer en waar je een bepaalde vlieg gebruikt  >:(, en bij muddler staat er niet bij elke vlieg waarvoor je ze gebruikt, dus neem ik ze even mee naar Baggelhuizen, men kan mij daar prima vertellen wat ik in mijn doosje heb ;D, vliegvisgek zegt al dat ik daar even kan kijken wat ik gebruiken ga. Ik denk dat ervaren vliegvissers mij beter kunnen vertellen wat werkt dan google, dacht je niet?   :D


HappyFisherman

Quote from: Hans. K.man on February 01, 2012, 18:23:01
Ik denk dat ervaren vliegvissers mij beter kunnen vertellen wat werkt dan google, dacht je niet?   :D

Nee, ga zelf lekker zoeken. Da's de halve lol van nieuwe dingen uitproberen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hans. K.man


Quote from: HappyFisherman on February 01, 2012, 18:41:20
Nee, ga zelf lekker zoeken. Da's de halve lol van nieuwe dingen uitproberen!

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik wil toch wel graag wat vangen in Baggelhuizen en het zou ook niet slim zijn om met een vlieg te gaan vissen die helemaal niet voor forel is bedoeld toch?

(nou raken we wel erg offtopic  ;))

vliegvisgek

ongeacht wat voor een vlieg droog of nat of nymph of streamer tot haak 4 werken allen wel op forel mits ze zelf een beetje aan het jagen zijn want anders worden het vaak kleine insecten die in de plas zitten inverband met dresuur op de forel dus gewoon blijfen wisselen en vliegen waar ik vertrouwen in heb zitten dan ook standaard op mijn vliegvisjack kleuren ja dat weet een ieder voor zich  ;D

Hans. K.man

#156
Het is dus een kwestie van vertrouwen en uitproberen???

We gaan het gewoon proberen en dan zie ik wel wat/of er gevangen wordt.

Hilco

Ik vind dat wel het grootste lulkoek verhaal wat er is ; je moet in je aas vertrouwen.
Dus als ik een biefstuk aan mijn tip bind en ik heb er voldoende vetrouwen in zal ik er mee vangen.
onzin onzin onzin,

Zeg dan gewoon geen idee wat een goed vangend vliegje is , probeer maar wat dan merk je het vanzelf.



weerwolf

goede vlieg, slechte actie is niet vangen
slechte vlieg, goede actie is vangen...................in veel gevallen het is geen wet van meden en perzen
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

HappyFisherman

Quote from: Hilco on February 01, 2012, 20:17:47
Ik vind dat wel het grootste lulkoek verhaal wat er is ; je moet in je aas vertrouwen.
Dus als ik een biefstuk aan mijn tip bind en ik heb er voldoende vetrouwen in zal ik er mee vangen.
onzin onzin onzin,
Dit vond ik nogal lulkoek...

Wat je vervolgens zelf aangeeft probeer maar wat dan merk je het vanzelf. is nu net precies DE manier om vertrouwen te krijgen in een bepaalde soort vlieg, of manier van binnenvissen, of manier van presenteren of... of...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hans. K.man

Nou ja, dat zeg ik toch eigenlijk ook... Ik weet niet wat van mijn eigen vliegen goed werkt op forel dus lijkt het mij verstandig ze mee te nemen dat is wat ik zeg, maar als julie hier bijv. zeggen nimfen hebben geen zin, die vangen gewoon niet laat ik die thuis...

Ik heb er gewoon de b#llen verstand van dus vraag ik hier; wat moet ik meenemen? En dat je dan reacties krijgt van "waar je vertrouwen in hebt" daar kan ik dan (met alle respect) niet zo veel mee, toch? Ik heb nog nooit met die dingen gevist dus weet ik veel waar ik vertrouwen in moet hebben. :D

Inderk

Heb vertrouwen in jezelf, luister, vraag en observeer zo veel mogelijk.
Dan komen de vangsten vanzelf. ;)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Hilco

maar er zijn toch mensen die regelmatig op baggelhuizen vissen en dus prima weten welke vliegen daar goed te gebruiken en zijn welke niet...........

dus kan Hans die dag een hele bak vliegen gewoon thuislaten omdat die niet voor forel geschikt zijn.

DMeijer

Quote from: Hans. K.man on February 01, 2012, 20:34:58
Nou ja, dat zeg ik toch eigenlijk ook... Ik weet niet wat van mijn eigen vliegen goed werkt op forel dus lijkt het mij verstandig ze mee te nemen dat is wat ik zeg, maar als julie hier bijv. zeggen nimfen hebben geen zin, die vangen gewoon niet laat ik die thuis...

Ik heb er gewoon de b#llen verstand van dus vraag ik hier; wat moet ik meenemen? En dat je dan reacties krijgt van "waar je vertrouwen in hebt" daar kan ik dan (met alle respect) niet zo veel mee, toch? Ik heb nog nooit met die dingen gevist dus weet ik veel waar ik vertrouwen in moet hebben. :D
Als beginner neem je gewoon alle vliegendoos mee die je hebt. Je zult last krijgen van het idee dat net datgene waar ze op azen je thuis hebt gelaten. Naar mate je meer ervaring krijgt merk je gewoon welke vliegen in welke tijd van het jaar het doen.
By the way, je leert ook door te luisteren waarmee op de dag van het plas gevangen wordt.

Kortom ik neem mee, mijn hengel, mijn vliegendozen en goede moed! (en een fototoestel uiteraard)

Inderk

@ Hans, wij spreken elkaar voor die tijd nog wel.
Dan heb ik al weer op Baggelhuizen gevist.
Ik zal je dan de nodige info geven en heb je bepaalde vliegen niet, dan heb ik ze wel.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


vliegvisgek

hilco jij bent dus geen forel put visser die beesten bijten bijna  op alles mits dresuur maar goed ik zou het wel mis hebben en ja iedere vliegvisser heeft waar die  ook vist altijd wel vliegen waar hij of zij op vertrouwd en anders zou ik het wel mis hebben maar vang bijna altijd wel forel  ;D

Hilco

Quote from: vliegvisgek on February 01, 2012, 21:00:22
hilco jij bent dus geen forel put visser die beesten bijten bijna  op alles mits dresuur maar goed ik zou het wel mis hebben en ja iedere vliegvisser heeft waar die  ook vist altijd wel vliegen waar hij of zij op vertrouwd en anders zou ik het wel mis hebben maar vang bijna altijd wel forel  ;D

Daarom vis ik nooit op een forellenput, is een beetje vergelijk baar met sjans zoeken in de hoerenbuurt.........

Hans. K.man


Henk; lijkt me de allerbeste oplossing, dankjewel.  ;D

Hilco wat een mooie vergelijking zeg :D            Nou ja, het is in ieder geval wel duidelijk dat jullie er allemaal anders over denken, mij lijkt het zo dat als je gewoon om de zoveel minuten "niks" wisselt van vlieg dat je dan toch wel een keer wat zult haken.                                                              (oftewel uitproberen)  ;)

Leuke discussie zo, of niet?   

Dmeijer; ga ik doen, en luisteren naar wat de rest zegt zal in (de meeste gevallen) wel de beste manier zijn om te kijken wat voor vliegen er vangen.

Groetn,
Hans

DMeijer

Quote from: Hilco on February 01, 2012, 20:17:47

Dus als ik een biefstuk aan mijn tip bind en ik heb er voldoende vetrouwen in zal ik er mee vangen.

Hilco, wie weet vang jij wel een vis met een stuk biefstuk aan jou tip! Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Hilco

hahahaha, misschien veroorzaak ik wel een hele ommezwaai in het vliegvissen  :P "De Steakfly"

Hans. K.man


Als je maar vertrouwen in je steakfly hebt...                 ::fluiten::         (dan vangt ie zeker)     


         







Hilco


Hilco

Quote from: Hans. K.man on February 01, 2012, 21:42:53
Als je maar vertrouwen in je steakfly hebt...                 ::fluiten::         (dan vangt ie zeker)     


       

sterk heel sterk  ;)


Hans. K.man


Ik had het filmpje vanmiddag al gezien op youtube, ik was benieuwd naar de forellenplas. Ziet er leuk uit en er word ook gevangen.