Schitterende visserij in de Italiaanse Alpen

Started by Mike, October 24, 2020, 10:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paul de bruijn


sarca2

mooie video weer, ik heb geen idee of ze daar ook stocken, niet echt te zien op de website volgens mij. Ik heb het idee dat die marmoratas sowieso natuurlijk zijn maar weet dat ook niet echt. 
::new::

wh82

Quote from: Mike on October 26, 2020, 10:36:43
We hebben gevist op Lago Di Nembia.
Erg mooi met kristal helder water en tjokvol met regenbogen van het formaatje Ronde Bleek.
Ik ving er die dag 21 en nog een bijna evenzoveel aanbeten gemist en vissen gelost. Echt spectaculair om die grote vissen elke x op je vlieg te zien afkomen  :)
Thx, cool! Helpt met vakantieplanning ;)

Gert

Bedankt voor de aanvullende info Mike. Zit er sterk over te denken om er volgend jaar eens naartoe te gaan, al dan niet in combinatie met de jaarlijkse trip naar Oostenrijk.
Maar jullie waren met het vliegtuig aan de eerste foto te zien? En huur je daar dan een auto?

Mike

We waren idd vliegen, duurt maar 1,5 uur.
Op t vliegveld kan je een auto huren en dan is t nog anderhalf uur rijden naar t hotel.
Ik vertrok om 04:00 van huis en om 12:00 stonden we tussen de besneeuwede bergen in de rivier de 1ste visjes te vangen 8)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER


JurjenF

Lijkt mij wel een keer gaaf. Hoewel......Zuid Afrika is ook niet slecht. Maar dat kan voorlopig niet. Denk ik . Vrees ik. Afijn : we zien wel maar dit is heel mooi alternatief. Nog nooit op dat soort water gevist dus lijkt me wel een uitdaging. Gaaf filmwerk trouwens.
Fishing is cheaper than therapy

Mike

#32
Ik weet niet precies hoe je ineens bij Zuid-Afrika komt maar ben t absoluut eens dat je daar briljante vliegvis mogelijkheden hebt. Dit vergt echter nogal wat planning en kost een hoop centen.
Dit soort tripjes naar bv Italië vergen geen planning en kosten ook niet veel centen.
Je kan dit bij wijze van spreken in de ochtend beslissen en dezelfde middag nog staan vissen als je wilt.

Maar Zuid-Afrika staat absoluut ook nog op mn lijstje 8)

Filmpje is overigens gemaakt met de GoPro Hero 7 Black op een chestmount.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

JurjenF

Ik kwam op ZA omdat wij daar al meer dan 13 jaar met vakantie heen gaan. Het vissen daar is wel een 'dingetje' omdat veel land privé eigendom is waar je over/door moet om bij viswater te kunnen komen. En de vliegvisvereniging in KwaZulu Natal, de grootste in ZA, heeft veel water in pacht in die provincie (met het meeste mooie water in de vorm van beken/riviertjes). Je moet daar dus lid van zijn om er te mogen vissen. En dat loont gewoon niet voor een paar dagen per jaar. Men is wel bezig om tijdelijke vergunningen uit te geven. En het vliegvissen daar is ongeveer zoiets als in het filmpje te zien. Vandaar mijn link al is-ie, als ik het teruglees, wel wat plotseling ja. En idd, de reis er naar toe is wel duurder maar het verblijf is daar vele malen goedkoper dan in Europa. Als je tenminste niet de dure lodges opzoekt maar je via LekkeSlaap je adresjes opzoekt. Dan wordt het ineens heel betaalbaar. Kortom : Italie is ook mooi en dichter bij huis om eens een trip te doen. (maar ons hart ligt dus ergens anders....)
Fishing is cheaper than therapy

Mike

Ah ja, dat kan daar idd ook.
Ik zou alleen niet op forel vissen als ik in Zuid-Afrika zou zijn maar op zoek gaan naar tigerfish en evt gt en tonijn.
Echt schitterende big-game mogelijkheden daar  8)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

JurjenF

Nou....Tiervis (Tijgervis) komt alleen in de 'kleine' variant voor. Die Giant Tigers zitten in de Zambezi. Maar sla maar eens een Tiervis aan de haak....Ik heb ze bezig gezien in de Komati en je mist er 30 en je vangt er 1. Heel frustrerende visserij!
En ik ben een keer op de Indische oceaan meegeweest met/voor een big game vistrip. Dat was een ramp...nagenoeg de hele reis zo ziek als een hond. Bleek dat vrienden van ons hetzelfde hadden. En net als ik nergens zeeziek geweest maar daar....Overigens naast wat makrelen voor bait en 1 rifbaars geen moer gevangen.
Forellen vangen in de omgeving Drakensbergen (veel mogelijkheden daar) is wel wat anders als op de vijvertjes rond Dullstroom. Hoewel je daar ook wel 'switwater riviertjes' hebt.
En de omgevingis ongeevenaard : rond de Komati moet je wel blijven kijken voor 'groot' (soms letterlijk) wild. Moet wel een beetje spannend blijven toch?
Fishing is cheaper than therapy

Mike

Ik wil t toch een x gaan proberen zo'n tigerfish. Zijn idd moeilijk om te vangen maar ik hou wel van zo'n uitdaging.
Ik heb ook eens in de Indische oceaan gevist vanuit west Australia.
We hebben daar blue bones gevangen, golden trevally en ladyfish. We hebben ook verschillende grote GT's gezien en wat milkfish en indo paciffic Permit maar door extreem harde wind daar niet kunnen vangen.
Ik zou begin dit jaar weer daar heen gaan maar dat ging dus niet door. Hopelijk komt die trip komend jaar maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Maar die tigerfish gaat in de toekomst ook nog komen  8)
Ik wil een foto aan de muur van zo'n beest  ::)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER