Dendro

Started by Dendro, August 20, 2015, 15:27:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dendro

Hierbij even een korte voorstelronde.

Ik ben een echte beginner qua vliegvissen.
Sinds een paar jaar heb ik een simpel setje aangeschaft voor 20 euro bij een bouwmarkt...... ik hoor mensen al denken  :) dat was niet het beste setje uiteraard.
Geen # nummering of lijndiktes die aangegeven stonden... gewoon een stugge hengel... simpele plastieke reel en een vlieglijn.
Ben hiermee aan de slag gegaan en heb het werpen goed onder de knie (ideaal het internet als leermeester)
De eerste flinke ruisvoorns waren een feit.
Schitterend om daarop te vissen met droge vliegen
Momenteel heb ik een nieuwe #3 travel rod gekocht en ga die dit weekend eens haarfijn uitproberen.
Ik wil hiermee op voorns in de polder vissen en misschien wat kleine baarsjes.
Als dat verders allemaal lukt wil ik een volgende hengel aanschaffen speciaal voor snoek.
En uiteraard beginnen met het vliegenbinden, er is tenslotte niets leukers dan vis vangen op zelfgemaakte vliegen lijkt mij.

Nog wat achtergrond informatie... naam is Vincent, 29 jaar, ik woon heerlijk op het platteland en heb de polders tot bijna aan huis aan toe.
Het vliegvissen heeft altijd een plekje gehad in m'n hart.. ik blijf het meesterlijk vinden hoe mensen vis vangen met identiek nagemaakte vliegjes.
Een hele kunst die ik ook graag goed onder de knie zou willen krijgen.
Wat verdere info....  ben gek op koken, ik ben graag in de natuur te vinden, ben fotograaf/video-editor en als er nog meer info gewenst is hoor ik dat graag :)
Ik hoop dat ik jullie binnenkort kan vermaken met wat schitterende plaatjes. (sinds kort een onderwater camera... dus dat komt wel goed)

Herman

Welkom op t forum.
Ben benieuwd naar de resultaten met de nieuwe hengel, zet m op!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

HappyFisherman

Welkom Dendro en veel plezier op het forum.