Welkom Ben64

Started by Vliegvissers.nl Team, September 27, 2013, 19:42:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Ben64 welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Ben64

Natuurlijk wil ik me graag voorstellen op dit forum. De naam is al bekend (zie Subject). Ik ben een zogenaamde herintreder. Na een pauze vaan 2008 ben ik dit waar weer begonnen met vliegvissen. Ik heb geluk dat er in mijn woonplaats een vliegviswinkel is, gerund door Hub Keulers (http://www.greenhighlander.nl). Hij is in staat om de grootste dierenactvist enthousiast te maken voor vliegvissen  . Voor mij is het ideaal om een vraagbaak te hebben voor die zaken waar iedere beginnende vliegvisser wel mee worstelt (welke vlieg moet ik waar gebruiken, wat zijn de beste stekjes voor vliegvissen, hoe kan ik het beste werpen).

Ik vis op dit moment met een 9' snowbee #5-6 hengel waarop een iets zwaardere lijn (#7) is gemonteerd (op aanraden van de Haagse winkelier die me de hengel heeft verkocht). Ik moet zeggen het functioneert prima voor mij. Iemand van de "Haagse vliegvisser" omschreef vliegvissen als een mooie manier om weinig vis te vangen. Na mijn hernieuwde schreden op het vliegvispad dacht ik dat het moest zijn "een mooie manier om geen vis te vangen". Nu ben ik er inmiddels achter dat vangen met de vlieg wel mogelijk is (zefs met zelfgebonden vliegen   ). Als met al begint het vliegvisvirus al aardig toe te slaan.

Ik hoop op dit Forum ervaringen te uitwisselen en als beginnende vliegvisser info te vinden over eventuele problemen waarmee ik zou kunnen worstelen. Het wagenwiel is immers al uitgevonden...

NB. Voor diegene die denken hé dit komt me bekend voor, klopt ik had een eerder account maar daar ging wat mis. Dus nu maar voor de tweede keer voorstellen (alhoewel, you never get a second change to make a first impression).

Arie de Vries

Hoi Ben64, nou dan nog maar een keer, van harte welkom hier
Groet, Arie

Gerrit72



Ben, wederom  ::welkom::
The only difference between men and boys is the price of their toys.