Mag ik mij even voorstellen

Started by Maadje54, June 12, 2017, 10:12:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maadje54

Dag mede vliegvissers. Ik ben Martin en ben 63 jaar oud. Ik ben gestopt met werken en wil van vliegvissen mijn hobby maken. Ik viste al wel met de vaste stok en de feederhengel. Waarom nu vliegvissen? Ik denk dat deze sport van vissen wat actiever is dan het passief op mijn viskoffer aan het water te zitten. Ik woon in Driebergen en ben van plan om in de langbroekerwetering en de krommerijn te gaan oefenen. Ik heb bij Temming in Utrecht een aftma 5 Orvis Encounter hengel gekocht en heb al twee lesjes werpen gehad.  Ik ben lid van dit forum geworden om mij meer te verdiepen en tips te lezen van de ervaren vliegvissers. Ik zou graag van tips willen hebben over:  "welke vlieg gebruik je voor stromend water"?
Mocht een van jullie nog een leuk vliegviswater in de omgeving van Driebergen weten, laat mij dat dan aub weten.

Scaramouche

Welkom Martin, goeie hobbykeuze voor je pensioen  :)

Met betrekking tot je vraag, het hangt er een beetje van af wat voor stromend water je bedoelt en wat je wilt vangen. Als het om de Lek en de IJssel gaat, dan heb je het over heel andere keuzes dan wanneer je in de Ardennen op de Ambleve gaat vissen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

henkverhaar

Kromme rijn: dikke droge vliegen voor de aldaar aanwezige rietvoorn, winde, en roofblei (mijn voorkeur: Petitjean CDC  sedge, maar een elk hair caddis werkt ook prima); of een mooie grote spider.

Langbroekerwetering heb ik geen ervaring mee. Toen ik nog in Utreg woonde fietsen wij daar met ons trainingskluppie regelmatig langs. Dat triggerde me niet om daar eens flink te gaan vissen... Maar da's inmiddels al weer zeker 20 jaar geleden.

Lid worden van 'De Leader' is ook zinvol denk ik.

Gerrit59

Goede keuze gemaakt Martin en welkom op dit forum.

Gerrit

Raymond

::wtf::

guidogast

Welkom en veel plezier! Lekker zeg zo veel tijd om te vissen... Ik woon in Utrecht maar heb de kromme rijn nog niet geprobeerd, ben het wel van plan.
::agree::

HappyFisherman

Welkom en veel plezier op het forum.
Vliegvissen is bevlogen vissen...