Gezocht : boeken

Started by Emre, September 11, 2012, 21:39:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Emre

Beste collega vliegvissers,

vaak sta ik langs de waterkant in de polder met de vraag, welke vlieg?

Nu bestaan er al vliegen die op van alles lijken , maar ik wil meer.
Ik wil exact weten wat voor insecten er op het moment van het jaar in het water leeft.
Wanneer deze een nymph, natte vlieg of droge vlieg gevist moet worden.
Hoe deze gebonden en binnen gevist moeten worden

Als iemand een boek ergens heeft liggen met dit soort informatie die deze niet gebruikt
zou ik het graag overnemen.
Uiteraard tegen betaling en eventuele links naar boeken die bekend staan dat het leerzaam is
en zelf ook gelezen hebben.

Voor alle duidelijkheid, hoofdzakelijk polderwateren.

Emre


harlin

http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/De+vliegvissengids/search/true/searchType/qck/N/8299/sI/true/sA/300/sc/books_all/index.html

In deze gids komen vele vliegenmodellen aan de orde.
Er is uitgezocht welke modellen het beste gebruikt kunnen worden in de verschillende soorten water: zout, zoet, tropisch of ijs.
Het boek biedt een overzicht van alle modellen waarin wordt vermeld waar, wanneer en waarop met deze vliegen gevist kan worden.
De vliegvissengids inspireert om nieuwe technieken uit te proberen, om de kijk op vliegvissen te verbreden en de horizon op dit gebied te verleggen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Emre

@harlin

Ik heb even het inkijkexemplaar bekeken alleen zie ik veel salmoniden staan
waar ik toch meer op zoek ben naar witvis.


gijsie20

#4
Ik heb hier twee boekjes liggen die heten:

-Vliegvissen met de droge vlieg in Nederland van Ben Bod. Daar staan allerlei insecten in die in verschillende maanden uitkomen, inclusief bind patronen etc. Leuk boekje.

-Vliegvissen in de lage landen van Paul Blokdijk. Ook een mooi boekje met bindpatronen voor nimph/droog en streamer en het vissen daarmee.

Deze boekjes verkoop ik niet, maar wellicht kan dit jou op weg helpen.

Groet Gijsbert

catchem

Ik sluit me aan bij gijsie,

Vliegvissen met de droge vlieg wordt niet meer gedrukt en is nieuw volgens mij ook niet meer te krijgen. De boekjes zijn van de VNV en zijn daar ook te bestellen (behalve die van de droge vliegen dan.

Dick

moet je Egbert Land even bellen, ik denk dat die nog boeken van Wim Mauer heeft

Sieger

Quote from: gijsie20 on September 11, 2012, 22:56:17
Ik heb hier twee boekjes liggen die heten:

-Vliegvissen met de droge vlieg in Nederland van Ben Bod. Daar staan allerlei insecten in die in verschillende maanden uitkomen, inclusief bind patronen etc. Leuk boekje.

-Vliegvissen in de lage landen van Paul Blokdijk. Ook een mooi boekje met bindpatronen voor nimph/droog en streamer en het vissen daarmee.

Deze boekjes verkoop ik niet, maar wellicht kan dit jou op weg helpen.

Groet Gijsbert

Zoals Bram ook al zei.... Soms nog te koop bij visboeken.nl....

http://www.visboeken.nl/Boek/a6b6d038-c93d-4d2c-9059-517761e656ba/Paul_Blokdijk_Vliegvissen_in_de_Lage_Landen



Sieger

Emre

VNV heeft inderdaad naar waar ik op zoek ben.
Via hun eigen site is ook een en ander te bestellen

Bedankt voor de reacties ik zal later nog wat laten horen over de aankoop.

Herman

OK, dan sluit ik hierbij het topic. Als dat te vroeg geweest is, moet je me maar een pb sturen, dan zet ik em weer open.....
Succes alvast met de aankopen!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..