Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcelN

Mooie platte en zieke oranje carp Sjoerd, beetje gezwellig istie wel.
Hier had een Pool gister de kop van een brasem afgesneden, de karpervissers belden de politie, maar die zijn zo traag......zoiets moet ik nou niet zien he >:(
Vandaar dat ik vanmiddag een BOA wagen bij de karpervissers zag, ik kreeg het net pas door van een mede flyer :'(

FSCHAMP

Weer mooie vissen Sjoerd  :) :) :)

Marcel triestig verhaal  :'(
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Roel

Na een drukke Koningsdag was er vanavond nog een half uurtje tijd om te gaan vissen. Tot nu toe deed ik dit alleen op een plek waar ik eerst 10 minuten met de auto heen moest en lekker afgezonderd kon prutsen. Ik ving daar bijna altijd wel iets, maar nooit groter dan 15cm. Dit keer was er geen tijd voor en kon ik niets anders doen dan naar een openbare plek gaan......

Ik was al eens langs een watertje gefietst waar regelmatig leven te spotten viel. Ik had altijd al een goed gevoel over deze plek en vanavond zou uitwijzen of dat terecht is.
Daar aangekomen zaten er uiteraard ook nog eens twee jongens op een bankje, dus mijn sessie zou 'en plein public' plaatsvinden.....

Er was inderdaad weer volop leven, maar het onverzwaarde nymphje werd volkomen genegeerd. Dan een andere met een bead eraan. En warempel, deze werd direct gegrepen. Een mooie ruiser van tegen de 20 cm meldde zich. Dit was gelijk mijn grootste tot nu toe! Uiteraard was ik ook mijn telefoon nog eens vergeten, dus geen foto. Niet lang daarna weer een mooie beet en eenzelfde formaat ruisvoorn had wel zin in dit hapje.
Maar het mooist wel de derde ruiser. Deze deed echt wat met het drietje! Hij bleek 26 cm te zijn, wat voor mijn doen heel wat is.

Dit moest vastgelegd worden, dus aan de jongens gevraagd of ze even een foto wilden maken en die wilden appen naar me. Dat wilden ze wel (kwalitatief niet hoogwaardig, maar dat mag de pret niet drukken).



Ook de vierde vis was tegen de 20 cm en daarmee kwam een geslaagde korte avondsessie ten einde.

Al met al dus een goed leermoment:
1. lekker vissen op de plek waar je een goed gevoel over hebt
2. inmiddels genoeg vertrouwen om in 'het openbaar' te prutsen!

Scaramouche

Mooie vis Roel. Boven de 25cm heb je echt sport aan die ruisers.

Ik was vandaag nog even het Twiske in, viel niet mee maar uiteindleijk toch een school ruisertjes weten te vinden. De meeste waren te klein om de haak 16 nimfen te pakken maar er beleven er toch een stuk of 10 plakken. lekker een beetje bijgekleurd in het zonnetje  8)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wouter veuger

#554
Vanmiddag met Danny de polder in geweest achter de karpers aan,was niet echt wild,maar Danny wist 2 brasems te vangen,en ik ving mijn eerste karper van het jaar aan de vliegenlat:


Het was tevens de eerste vis op mijn nieuwe #7 set,dus die is meteen goed ingewijd!

PdH

Mooie karper Wouter . ik heb inmiddels ook de eerste 6 ruisvoorn(tjes) gevangen.
Ziet er  weer veelbelovend uit. Maar vandaag was pas de eerste dag dat  hier serieus gevist kon worden.
grtn, Peter.

Gert

Gistermiddag, toen de wind wat was gaan liggen, naar de polder gegaan waar ook de Tour de OV 2015 wordt gehouden.
Op 1 van m'n favoriete plekken was het een drukte van jewelste met een koppel verliefde zwanen, meerkoeten die eenden op afstand van hun kroos hielden, ganzen die maar over bleven vliegen, een cirkelende buizerd, paniekerige grutto's en scholeksters die steeds op me af kwamen, een paar reigers en helaas ook 4 aalscholvers die het wel erg makkelijk hadden:
de voorns en brasems waren druk aan het paaien. Ik had dat van voorns nog nooit eerder gezien. Wat een gekkenhuis vlak voor m'n voeten, tussen het opkomende riet en ondergelopen en overhangende gras. Heb het geprobeerd te filmen door m'n (waterdichte) cameraatje aan m'n hengel te knopen maar ze maakten de boel zo troebel dat er niks te zien is.
Maar vangen zat er niet in, op 1 blankvoorntje na.

Op de terugweg nog een klein uurtje in een kommetje staan vissen met kraakhelder water wat op het oog heel ondiep lijkt, maar er zit nog een dikke laag groen onder. Bij elke keer binnenstrippen van de nimf kwamen er prachtige golfjes achteraan, en in de meeste gevallen bleven de ruisvoorntjes uiteindelijk ook wel hangen.
Dat had ik achteraf eigenlijk moeten filmen. Misschien straks nog even terug....

Groet,
Gert

wouter veuger

Vanmiddag na het noodweer ,wou ik graag nog even vissen,want mijn ervaring is dat vissen na hevig noodweer vaak flink gaan azen!

Het stormde flink,dus makkelijk werpen was er niet bij,maar de grote ruisers waren goed te vangen nu! Door de harde wind waren ze weliswaar lastig te spotte,maar dat was ook in mijn voordeel want ze zagen mij ook niet zo gauw...

Uiteindelijk 3 uurtjes kunnen vissen,voordat er echt niet meer te werpen viel in de open polder,weer prachtige vissen kunnen vangen,



35 cm poldergoud! Prachtig

FSCHAMP

Dit weekend nog naar het Eifel gebied geweest en een verslag je is hier terug te vinden Een dagje Duitsland
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Joost S.

#559
Kon het niet meer uit houden thuis, pijn helemaal beu, en ben maar een uurtje gaan wandelen met de hengel.

En een paar mooie voorns gescoord.

Net voor de release: freeeeeedommm! ;-)

[/URL]


Had voor het eerst twee vliegen, een droge en een natte. En ze tikken idd heel vaak tegen die droge, best grote vlieg aan. Maar levert niks op.

Is het ook niet helemaal vind ik.

sjoerd

Prachtig mooie vissen, die goudkleurige ruisers. Jammer dat veel polders niet meer zijn van wat ze ooit waren en  je dus meerdere van dit formaat vissen kon vangen op warme zomerdagen aan een droge vlieg.
Gelukkig hebben we nu de windes en tussendoor pak ik op het grote water nog wel mooie ruisers.

Vandaag nog even achter de brasems aangeweest. Het was overal éen grote sexórgie van paaiende brasems. Het water is gestegen in de rivier en de vissen paaien op het ondergelopen grasland. Mooi om te zien maar lastig om ze nog te vangen. Eentje kon ik reglementair vangen in het bekkie maar ook landde ik enkele  valsgehaakte vissen. En dat wil je niet, dus maar wegwezen. Wel  zag ik nog enkele karpers met paaidrang maar die hadden geen interesse in de vlieg.

Nootjez

Is er nog gevist? goh niet echt
tenzij op een speciale manier.

Ik was op men vijver overtollig riet aan het verwijderen met mijn waadpak aan. Mijn vader gooide enkele broodkorsten voor men neus, de karpers kwamen azen en ik kon er gewoon één met de hand vangen  8)
Echt vissen kan je het niet noemen maar ik vond het wel een speciaal moment.

Hieronder het eindresultaat van een dag werken :)


FSCHAMP

Knappe vijver Nootjez, moet leuk zijn in de zomer tijdens de weekends
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Joost S.

het is gewoon een tuin om van te dromen. Geniet er van!

:)

vliegvisserdorian

Inderdaad echt een droomtuin nootjez! Bij m'n opa hadden ze vroeger ook zo'n soort vijver, hij heeft wel eens verteld dat de karpers op een gegeven moment brood uit je hand aten.

Ik ga trouwens morgen maar eens kijken of ik de eerste karper(s) van het jaar te pakken kan krijgen als ik de weersvoorspeling zo zie wordt het geen weer om in de college banken te zitten  ::fluiten::

Koen

Ik heb in Groningen al veel karper activiteit gezien.

smokey89

Na een tijdje stil te hebben gestaan met vissen. Afstuderen en andere zaken, vanmiddag eventjes op pad geweest. Had eind vorig jaar een nieuwe hengel gekocht en er eigenlijk nog niet eens mee gevist.

Maar vandaag was dan de primeur. Een ruisertje te pakken gekregen!



Weliswaar geen grote. Maar wel de eerste!! Op naar zijn grote broers en zussen😊

wouter veuger

#567
Welcome back smokey!

Vanochtend ben ik met Danny achter de karpers aan geweest in de polder,samen hebben we 5 karpers gevangen,ook nog een paar aanbeten gemist,en ik verspeelde ook nog een grote vis vlak voor het net na 5 minuten drillen.

Gelukkig werdt dit een uurtje later goed gemaakt en kon ik de dag afsluiten met een schitterende oersterke schubkarper die mijn nieuwe #7 wel even wou testen...





Koen

super vet hoor. had vandaag 1 die ff mijn strike indicator kwam bekijken. en dat vlak naast mijn huis. deze week maar es terug. Mag ik vragen waarmee je ze vangt?

wouter veuger

Dat mag :)  Vandaag alles gevangen met een carpbolletje,ik maak ze van sculpin wool,kleuren wit ,roze,bruin of geel.

Joost S.


Koen

Quote from: wouter veuger on May 10, 2015, 19:44:26
Dat mag :)  Vandaag alles gevangen met een carpbolletje,ik maak ze van sculpin wool,kleuren wit ,roze,bruin of geel.

Cool. Deze week ook maar es bij mij proberen.

Nootjez

#572
Vandaag naar DRB geweest, wat een gekkenhuis!
om en bij de 20 forellen gevangen, ik heb ze niet exact geteld.

Begonnen met de buzzer en dat ging onmiddellijk super. Later op de dag ook nog gevangen met droog, streamer en natte vlieg. Kortom het maakte niet zoveel uit vandaag  8)

Naar huis rijden was minder leuk. Ik heb 3,5 uur gereden (ook veel stil gestaan...) terwijl ik normaal maar anderhalf uur nodig heb.
Heb het toch overleefd dankzij de luide muziek en het nadromen over de prachtige dag die het is geweest.

Troutbuster

Mooi Tom ::goodjob::
Lekker gevangen dus!!
ennehhh.... geen lijnbreuk?? ;) ;) ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Nootjez

#574
één maal lijnbreuk op 22/100e. Denk dat ik nog wat meer bijlessen nodig heb om dit te leren voorkomen  :-X
Ken jij niemand Jan?  ::)