Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcelN

Perry doet het ook zo zoals Sjoerd zegt, lekker statisch laten hangen en krijgt zelfs opstekers :o en vangt vaak de grootste ook nog ???

Gaaf Hidde ::goodjob:: Barendrecht heeft leuke slootjes ::agree:: aan welke kant van de A29 zat je? de westside is ook goed!

sjoerd

Ha, Goed Hidde, vang je snoek met een vlieg waarmee we in Canada grote regenboogforellen vangen: de egg sucking leech oftewel in goed Nederlands:de eizuigendebloedzuiger. Zo zie je maar weer, een vlieg is nooit bestemd voor maar één vissoort. ;D

Hidde

Had er daarvoor dus een bruine zonker streamer aan met groene body en rode staart.., geen gehoor, deze na 3 worpen ofzo..
Lokatie is vanaf heinenoord tunnel naar rdam aan de rechterzijde.

jo flyfishing

Hidde,

Leuk dat de dag zo uitdraaide en je je eerste snoeken gevangen hebt.
Goed ook dat ze niet te groot waren, en er geen snoek met een haak en wat lijn in de bek rondzwemt.

j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Hidde

Vis weerhaakloos dus ALS die 24,00 gebroken had was hij hem wel kwijt geraakt.

jo flyfishing

Quote from: Hidde on February 23, 2015, 12:27:45
Vis weerhaakloos dus ALS die 24,00 gebroken had was hij hem wel kwijt geraakt.

::goodjob::
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert

Gisteren was het prachtig(snoek)weer dus ben er een paar uurtjes op uit geweest, voor ik weer aan de andere verplichtingen moest.
1 mooie snoek gevangen, eerste worp nadat ik van streamer, maar ook van stek, gewisseld had.
Toen ik 'm wilde onthaken en de kieuwgreep toepaste greep ik met m'n duim in de haak. Heb maar 1 foto (met meetlint ;)) gemaakt, en daar staat nogal veel bloed op dus plaats ik hier maar niet, ook al is het m'n eigen bloed.....
Maar is wel naar Herman verstuurd voor de Bebloede Streamer competitie ;D
Snoek gauw weer teruggezet, en m'n duim laten verzorgen door een paar langslopende dames.

Groet,
Gert

 

Jan Damman

Ook als je suc6 hebt Gert moet je wel eens pijn lijden. ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

merijn1982

Vanmorgen eindelijk weer even gevist na een lange verkoudheid. Er waren zowel zaterdag als gister wedstrijden in de haven dus was ff spannend hoe het zou zijn. Toch heb ik wel wat leuke voorns weten te vangen. Maar echt  het aantallen tikken zat er niet in. Wel weer ff lekker in de buitenlucht geweest en een lijntje gestrekt:-)

Tight lines!!

Rossie69


Anthony

lekker om al die vangsten te lezen dit weekend niet aan vissen toegekomen!

FSCHAMP

Er zijn weer heel wat schitterende vissen gevangen dit weekend, zelf had ik er zaterdag twee zoals Jo aanhaalde. Een mooie van rond de 80 cm en een kleintje van zo'n 50 cm.  En het was inderdaad nogal een dagje, we hebben gelijk 4 seizoenen mee gemaakt (regen, hagel, sneeuw, windstil, veel wind en tussen door het zonnetje), maar het was weer een schitterende dag.  Hopelijk a.s. zaterdag het snoekseizoen toch nog proberen af te sluiten met enkele exemplaren.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bone F

Ik ben vandaag nog ff terug geweest naar de succes haven van vorige week. Het was een stuk taaier waarschijnlijk mede door de weersomstandigheden. Vissen en ik zijn kennelijk geen regen fan ;D Het lukt mij toch om 5 blankvoorns te landen waarvan de grootste 35cm. Later op de dag nog 3 stuks waarvan 1 winde van 39cm. Al met al toch weer een mooi daggie. Grappig was dat de baarzen kennelijk ook los waren want ik haakte er verschillende tijdens het opnemen van de lijn. Volgende week nog maar es kijken......
vg F.

merijn1982

Ik had de wekker vroeg gezet vanmorgen voor een paar uur bb vissen op snoek. Maar eenmaal gedouched en ontbeten kon ik fe motivatie niet vinden om met deze kou en regen de hele boel weer in de auto te pakken. Aan het water klaar te maken enz. Enz. Dus heb het niet gedaan. Ik ben een btje snoekmoe!! Ben toe aan het voorjaar met de daarbij horende visserijen! Dus heb vandaag me lijn klaargemaakt. Reel geolied. En me karper tas op orde te brengen.

toen ik halverwege de middag klaar was wilde ik eigenlijk ook gewoon ff kijken of ik er een paar kon vinden en wellicht vangen:-)
Nou was het hondenweer. Verre van goed voor het vliegvissen op karper maar het  bloed kruipt....
Ondanks slecht zicht in het water wist ik toch enkele vissen te spotten. Sommige actief azend! Helaas sloeg ik mis bij een aanbeet van de goudkarper waar ik vorig seizoen al achter aan heb gezeten maar nooit heb weten te verleiden:-( verder nog wat kleine tikjes op de waker gehad. Was het beet of een lijnzwemmer? Ik weet niet.. nadat ik een prachtvis bovenop zijn kop had gegooid ben ik er maar opgehouden. Nog even wachten tot het iets beter weer word. Maar wat was het weer lekker op langs het water te struinen!!
Tight lines!!

wouter veuger

ja de lente mag van mij ook wel komen hoor merijn ::agree::

wel mooi dat je nu al karper hebt kunnen spotten bij jou in de buurt. bij mij in de omgeving zijn ze voorlopig nog niet in zicht,hier hebben ze echt wat mooier weer nodig voor ze zich laten zien.

merijn1982

Ja in het afgesloten water zijn ze wel te vinden. Polaroid op en goed sluipen/ kijken. Maar ideaal is het zeker nog niet! Maar ja je wilt zo graag he:-) zo ben ik ook al op zoek gegaan naar optrekkende windes. Maar die helaas nog niet weten te spotten. Geduld is een schone zaak....
Tight lines!!

wouter veuger

het verschilt ook zeker per watersoort,hier in de buurt zijn nauwelijks afgesloten sierwatertjes met een karperbestand.de paaigronden van de grootwaterkarpers hebben nog wat zon nodig.

Scaramouche

Nog anderhalve maand Wouter, en dan moeten we de karpertjes in 'ons' vijvertje maar weer eens gaan pesten.  :) Vorig jaar toch zo'n 20 verschillende vissen weten te haken op dat kleine beetje water.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wouter veuger

#293
ja eerst maar even 2 weken boven de 15 graden met een lekker zonnetje dan zien we ze wel weer verschijnen... ::agree:: ,een van de weinige watertjes waar ze niet wegkunnen hier in de buurt,maar toch spot je ze nu niet daar,ookal staat er nauwelijks water.

vorig jaar zwommen er zeker behoorlijk wat rond,ik heb dr maar een paar gevangen omdat ik meer op de ruisvoorn ben gaan vissen,op dat vijvertje had ik er touwens ook een van 38 cm!,wel de enige grote daar,dus wel een beetje een lucky shot maar toch :)


merijn1982

We zullen nog ff geduld moeten hebben dus. Maar het zal niet lang meer duren:-)
Tight lines!!

merijn1982

Vanmiddag sinds lange tijd weer eens forel wezen vissen. Was naar 't smallert in Emst. Het was erg taai. De vis was erg passief en er werd amper gevangen. Wist gelukkig zelf twee mooie vissen te vangen op een oranje zalmeitje onder een wakertje gevist



Tight lines!!

vliegvisgek

wel mooie forel he dat is zeker in emst  ::goodjob:: ::goodjob::

Beertje

Jaap en ik hebben vandaag een poging gewaagd om winde te vangen in de hunze. Helaas,,, geen winde te zien en het water stroomde als een gek door de vele regen van afgelopen nacht.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

sjoerd

Quote from: Beertje on February 27, 2015, 20:35:08
Jaap en ik hebben vandaag een poging gewaagd om winde te vangen in de hunze. Helaas,,, geen winde te zien en het water stroomde als een gek door de vele regen van afgelopen nacht.

Lijkt mij persoonlijk nog iets aan de vroege kant maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk. :)

Peter68

Ik heb de Winde al gevangen niet veel maar lukt wel in de Waterweg Pernis.
Wel diep met een zinkende lijn en een zware nimf haakmaat 10
Niet echt een verfijnde visserij maar wel succes met nog mooie blankvoorns en twee botten
als bijvangst. :)