Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Gerrit59

Had ook een dagje vrij genomen om achter Esox aan te gaan. Vanmorgen (koud! 1 a 2 graden!) de mij bekende plekken afgevist. Een klein tikje en 1 mooie aanbeet. Vanmiddag lekker zonnetje, heerlijk. Maar geen tik!
Dus niets gevangen, maar een dagje heerlijk in de polder!

Gerrit

GJ

Gisteren in de middag weer even kunnen vissen.
Het was prachtig weer, zon en 12 graden. Ik had goede hoop alle records te gaan verbreken  8)
Eerste stekje in het zonnetje: helemaal niks. Geen activiteit, geen aanbeten echt niks.
Tweede stek: idem.
Stek 3 als stek 2 en 1...  :-\ Dus na 2 uurtjes weer naar huis en ben ik mijn spulletjes gaan schoonmaken en opruimen. Volgende week een nieuwe poging.

looland

#227
Even uurtje in de haven gestaan. Veel activiteit in het water ., maar het viel nog niet mee om ze te haken.  Score vijf voorntjes en zowaar ook nog een verdwaald brasem(pje)



merijn1982

Lekker piet! Toch nog een paar visjes. Was voor mij ook niet makkelijk vanmorgen. Gezellig je ff te hebben gesproken
Tight lines!!

looland

Zo is dat Merijn ! En je ziet het , bloedwormpje deed het prima , wel heeeel  subtiel .

merijn1982

Tight lines!!

wouter veuger

Ik had er eigenlijk op gerekend dat ik dit weekend niet kon vissen,maar vanochtend waren daar opeens een paar loze uurtjes in de planning...
Mijn vriendin wist al hoe laat het was ;D,vissuh!

Het weer zag er erg zacht uit toen ik naar buiten had gekeken,maar wat was het koud in die snijdende oosten wind :-X

Toch 2 uurtjes lekker gestruind,en wederom een paar mooie aanbeten,de eerste was een mooie,daarna nog een kleintje gevangen,en een heel fanatieke kleine rakker die zich tot 4 keer toe op de streamer stortte,maar niet bleef hangen,ach wat zou het ook.



markpiet

Nou, Daar gaat mijn geloofwaardigheid. Neem ik vandaag een lid van de vereniging mee naar mijn beste winterstek. bestaat de vangst uit 1 baarsje die 3 keer de lengte van de nymph heeft. 2 weken terug was hier elke worp nog raak met regelmatig nog een doublet ertussen.
Gert kwam ook nog even langs. Helaas tegen de tijd dat wij vertrokken had hij ook nog niets. En deze winter heeft hij ook al de pech dat hij op zijn eigen stekken ook niets vangt.
Een keer niets vangen zorgt er in ieder geval voor dat je op dagen dat je wel vangt, je de vangsten niet voor lief neemt.

volgende keer beter.
groeten van Mark
><((((0>

Anthony

#233
Hey allen,
Ook weet 2 visjes op de kant wouter!
Vandaag ook weer wezen vliegvissen.
Na een heel stuk bij mij in de buurt afgevist te hebben niks gezien.
Omdat ik er toch langs kwam op een stuk geprobeerd wat ik altijd oversla.
Kreeg ik daar over 4 meter afstand 3 aanbeten.
de eerste twee weer op de kant.



Daarna weer een pool gezien die een snoek doodsloeg,politie gebeld die heel snel ter plaatse was en hem een proces verbaal heeft gegeven.
Voor dat die er was miste ik een grote vis die twee keer beet masr alsnog los schoot.
Toen op een andere plek wezen gooien wasar ik een goeie dreun kreeg die lekker bleef hangen


MarcelN

 ::goodjob:: Anthony, maar neem in het vervolg een foto van die Pool en vermeld de vijver hier, hij komt zo vast eens de verkeerde tegen die de politie inlicht dat er wat vreemds drijft.....

wouter veuger

Lekker Anthony! Goed bezig hoor ,heb je nu een nieuwe hengel?

Vision big mama of niet?

Anthony


Gert

Quote from: markpiet on February 15, 2015, 14:32:08
Nou, Daar gaat mijn geloofwaardigheid. Neem ik vandaag een lid van de vereniging mee naar mijn beste winterstek. bestaat de vangst uit 1 baarsje die 3 keer de lengte van de nymph heeft. 2 weken terug was hier elke worp nog raak met regelmatig nog een doublet ertussen.
Gert kwam ook nog even langs. Helaas tegen de tijd dat wij vertrokken had hij ook nog niets. En deze winter heeft hij ook al de pech dat hij op zijn eigen stekken ook niets vangt.
Een keer niets vangen zorgt er in ieder geval voor dat je op dagen dat je wel vangt, je de vangsten niet voor lief neemt.

volgende keer beter.

Ik ben vrijwel direct na jullie ook weggegaan. In Hillegom wezen kijken. Ziet er wel mooi bevisbaar uit en heb een poginkje gewaagd, maar niet fanatiek. In ieder geval heel veel futen die regelmatig met een baarsje naar boven kwamen.
Maar het was ook wel lekker om weer eens met de motor op pad te zijn, dus meer kilometers dan meters gemaakt  ;)

Mark, mocht je ze toch nog weer gaan vangen daar, kom ik graag nog een keer langs.

Groet.
Gert

Plantje

Netjes dat je de politie gebeld hebt Anthony. En ook netjes van de politie dat ze op tijd waren en deze zaak serieus namen!

merijn1982

Idd goed gedaan. En mooi dat de politie gelijk gepast heeft gehandeld. Als iedereen dit soort dingen meld en de politie er mee aan de gang gaan komen we een stuk verder.

Soms is het onwetenheid. Maar vaak hangen ze de vermoorde onschuld uit. Hoe dan ook moeten ze weten wat wel en niet mag voordat ze ergens gaan vissen. Aanpakken is de enige manier.. paar maanden geleden zag ik ook een pool een snoek vangen vanaf de kant. Ik ben gelijk naar de kant gepeddeld en in het engels gezegd dat de vis terug moest en dat mee nemen verboden was. Hij wist niet zo goed wat ie er mee moest want ik bleef gewoon wachten. Dus met pijn in zijn hart ging de vis terug en pakte de visser zijn biezen. Je kan ze niet allemaal tegenhouden maar alle btjes helpen!
Tight lines!!

Gert

Nou, wat het meenemen van snoek betreft: In de gezamenlijke lijst is het sowieso al onduidelijk. Onder "Midwest Nederland" staat dat snoek onmiddellijk teruggezet moet worden.
Volgens mij valt Amsterdam, Amstelveen, Uithoorn etc. onder Midwest Nederland, en in die gemeenten mag je per persoon 1 snoek meenemen.
Hoef je geen Pool voor te zijn om het niet te snappen :o

Neemt niet weg dat het nooit kwaad kan om iemand erop te wijzen dat het zonde is om snoek mee te nemen, of het nou verboden is of niet.

Groet,
Gert

Anthony

Het was wel apart want hij had wel gewoon zijn vispas.
Was wel grappig want de politie kwam met 3 man en een dame sterk.
En daarna waren ze ook nog benieuwd naar dat vliegvissen en hebben ze nog even een kwartiertje staan kijken.
Ze zeiden al als je hem weer een ziet doodslaan gewoon bellen dan nemen we zijn spullen in beslag.

Gert

Quote from: Jan Vlieg on February 16, 2015, 12:40:40
Daar moet je dan wel een bijzonder goede en ijzersterke argumentatie voor kunnen aanvoeren.

Ik laat die hele wetgeving en wat jij er verder bij haalt wat dat betreft erbuiten: lijkt me niet zo moeilijk om een SPORTvisser duidelijk te maken dat het zonde is. En ik heb het ook over "iemand" - niet per definitie een buitenlander.

Mocht hij/zij zelf met dergelijke tegenargumenten aankomen ben ik er verder klaar mee, maar heb ik in ieder geval m'n best gedaan...

Gert

Ja, het is ook niet zo zeer een discussie tussen jou en mij Jan  ::goodjob::


FSCHAMP

Ik moet toegeven dat de Nederlandse wetgeving niet altijd duidelijk is, maar dit zal bij ons in België ook zo wel zijn.  Nu, als je altijd alles netjes terugzet is er volgens mij geen probleem.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Bij ons mogen ze niet mee genomen worden.
Tight lines!!

Twan

#246
Net terug van weekendje Duitsland. We zijn in de rivier de Aar wezen vissen bij Angelpark Wagner in Goddelsheim bij Medebach.

We hebben de sneeuw en de kou getrotseerd, 2 dagen s'morgens -6.. brrrbbb, krijg er nu weer koud van. S' middags met het zonnetje erbij was het heerlijk. Mooie en rustige omgeving/water met hier en daar redelijk diepe poelen. Er staan bijna geen huizen en je hoort geen auto's. Qua vissen is het echt peuter werk, want er staan veel bomen bij het water en het riviertje is niet breed.

En nu komt het... hoe was de visvangst???........... met 2 man 2 dagen vissen, nul aanbeten gezien en 2 keer een vis kunnen spotten. Hoe het komt? geen idee, we verbazen onszelf er nog steeds over. Water was 4 graden, zouden ze dan helemaal niets pakken nu?? Het kleine spul wat je in deze omstandigheden presenteert wordt naar mijn mening incidenteel nog wel gepakt, maar geen één aanbeet is wel extreem. Alle diepere poelen hebben we uitgepeuterd.

Of het waar is weet ik niet, maar ik vermoed dat er nu heel weinig vis in de strecke zit en als het visseizoen begint, dan zal er wel weer meer vis ingedonderd worden. In het voorjaar maar nog een proberen, voordat ik er goed mijn oordeel over kan vellen.

Al met al zeer goed weekend gehad. Hotel medebach is een aanrader!

P.s. In de mail wisseling contact gehad met boris wagner. We moesten 7 uur er zijn om de vergunningen op te halen en later zei die tussen 7 en 8 om. Wij half 4 het bed uit en netjes 7 uur daar. Komt meneer Wagner om half 9 uit bed, nadat je hem gebeld hebt. Hééééél fijn!!! :-[ :-[

Gr Twan

[attachment deleted by admin]

vliegvisgek

ja die boris is beetje apparte vogel wel x geweest goed gevangen ook destijds en ook op zijn gewone vijver extreem veel
gevangen omdat rivier vol was die dag

Twan

Quote from: vliegvisgek on February 16, 2015, 18:40:48
ja die boris is beetje apparte vogel wel x geweest goed gevangen ook destijds en ook op zijn gewone vijver extreem veel
gevangen omdat rivier vol was die dag

in welke periode ben je er geweest? Ook in de winter?

Bone F

Afgelopen donderdag was een mooi daggie. Geen 120 (Sjoerd  ;D) maar 19 stuks waarvan 4 dertig+ers en de grootste 35. Voor mij een toppie.

[attachment deleted by admin]