OVM (Nieuw seizoen '14-'15)

Started by Franky Boy, December 01, 2014, 08:47:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Scaramouche

jemig, wat een troep  :(

Zitten er nog voordelen aan, bijvoorbeeld watervlooien die daar op af komen, of zorgt dat spul juist voor dode zones?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Oooo daar kom ik niet zo vaak Sjoerd, maar begrijp ik daar uit dat je 'in de buurt' bent? Mooi, woensdag? ::)
Wat een bende weer, eruit dreggen die zooi, ik zag overigens wel veel grondels, met name bij alle opstapjes naar de dammen, maar ook langs de dammen.
Kom...we gaan met zijn alle anti-draadalg kopen en dat erin flikkeren, lijkt mijn vijver wel met hoog zomer >:(

sjoerd

Marcel je hebt een pm !
gr Sjoerd

Hidde

Vanavond nog mensen geweest?? Tis dat ik mijn handen vol had maar had anders zeker even gaan kijken met deze voorjaarstemperaturen...

MarcelN

Handen vol? Kunnen de muisjes al op tafel? :)
Wat is er vanavond dan op OVM te doen, Polen zoeken?

Bone F

Hopelijk is het niet zo'n zelfde soort slijmalg als waar bv. Nieuw Zeelandse rivieren mee verpest zijn (didymo). Daar is maar een partikeltje voor nodig en het breidt zich enorm uit. Hoewel het in NZ iets lichter van kleur is lijkt het er wel veel op dat is ook zo'n woekeraar. Misschien is het aan mijn aandacht ontsnapt maar is het al eens onderzocht of het in NL bekende soort is? Dit is volgens mij geen gebruikelijke draadalg zoals die nogal eens voorkomt in vijvers/sloten.

Hidde

#281
Ja er is een maatje bij ja.. Muizen zijn al op..
Polen zoeken doe ik niet aan.., dat laat ik aan boa of politie over.
Al verwacht ik daar niet veel resultaat van.

Zag een boel mugjes en insectjes in de tuin dus leek mij dat de kans op activiteit wel toe ging nemen..

Edit,
Met vanavond bedoel ik tot de schemer.. Hoe laat ist donker ? Half 9 ofzo.

Floor

#282
Gisteren in de krimpenerwaard geweest en daar was het 'bibio time'
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

MarcelN

Vergeet het maar die bibio's daar, en al helemaal de forellen, Sjoerd doet straks wel verslag :-X

Floor

Quote from: MarcelN on April 15, 2015, 18:21:40
Vergeet het maar die bibio's daar, en al helemaal de forellen, Sjoerd doet straks wel verslag :-X

Nou, ben benieuwd. Ben van plan om het morgen, donderdag weer eens te gaan proberen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

sjoerd

#285
Vandaag samen met Marcel op pad geweest en het OVM onveilig gemaakt. Lekker zonnetje maar de opstekende wind maakte het eerst nog wel frisjes. We waren eerst de enige vissers maar later kwamen er een man of 6 bij waaronder ook drie kajaks en een BB.
Mijn doel was om mijn eerste bot op de vlieg te vangen en het moet gezegd: Missie geslaagd!!
Zowel Marcel als ik vingen de nodige botten, al had hij er al drie en ik nog blank  :). Toen het dikke eind van de leader ingekort en de punt een stuk verlengd en ja hoor. Na enkele worpen mijn allereerste bot aan de vliegenlat !.
Toen wij 's middags afscheid van elkaar namen en Marcel nog  door bleef vissen hadden we samen meer dan 20 botten gevangen!
Beginnersgeluk!!!!
Een vliegvisser die naast ons stond en zag dat wij regelmatig een bot vingen kwam naar mij toe en vroeg met welke vlieg ik viste. Ik liet hem die zien waarna hij een soortgelijke vlieg aan de leader knoopte. Nog geen 5 minuten later stond hij met een kromme hengel. "Mooi,een bot"riepik hem toe maar zag toen direct daarop dat een flinke forel in de oppervlakte sloeg. De man die net een uurtje bij ons stond ving na deze vliegwisseling een schitterende regenboogforel van 57 cm!!! We gunden hem de vis maar keken elkaar even aan. Wij visten er al enkele uren en hij. Maar leuk hoor. Het was de enige forel die er gevangen werd en dat stemt niet tot vreugde. Bottwen vangen is leuk als alternatief maar zo'n dikke regenboog :-[ :-[ :-[ Daar kom je eigenlijk voor. Maar we hadden een gezellige en een goede vangdag. Marcel tot weerziens!


best formaat platvissen zoals deze



onderwaterplaatje van één van de botten




Marcel met bot nummer 9 of 10??

nog een opname van een grote bot in het heldere water




MarcelN

Was zeker leuk Sjoerd, jammer dat je weer weg gaat daar, maar op de LosWal één en al geklaag van diverse vissers ook 2 uit buitenland, FR en D, ze hadden niets.
U is een snelle leerling ;) 8)

Marco B

Was inderdaad een Botte(n)-dag. 6 Botten en een regenboog van net in de 40 cm.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

MarcelN

En dan zeg je niks? ::wtf:: of zat je aan de andere kant?

Marco B

#289
Ja hallo, ik mag van mijn mamma niet met vreemde mensen praten  ::blabla::

Maar volgens mij hebben we elkaar nog gesproken (denk ik, want ik heb geen idee hoe je er uit ziet en Sjoerd was denk ik al weg)
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Scaramouche

flinke botten! en die aantallen zijn bizar. jagen die beesten ook in groepen of zo?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Quote from: Scaramouche on April 15, 2015, 21:56:54
flinke botten! en die aantallen zijn bizar. jagen die beesten ook in groepen of zo?

Nee je moet ze wel zoeken door systematisch een stuk af te vissen. Ze liggen immers stil op de bodem te wachten totdat een prooi langskomt.
Zo nu en dan zie je op de ondiepten een bot "wegfladderen"als je er eentje nadert.

MarcelN

#292
Dan zat Marco B vast in een BB, ik sprak er 1 die 1 forelletje had en bot. Of stond hij met een Duitser te praten? Pfff zie er zoveel ::blabla::
Maar vandaag visten we dus gericht op bot, maar nu bedenk ik hoe vang/ving je nu eigenlijk forel ???
Ving ik tot voor kort nog een paar mooie forellen met tja iets meer bot, nu lijken ze wel verjaagd :o en is het alleen maar bot én veel, dat wordt wat met de forum dag :'(

FSCHAMP

Nauw Marcel, Bot staat nog niet op mijn vanglijst, dus ik zal niet treuren als ik er enkele vang. De vlieg waar jij en Sjoerd mee visten lijkt wel een goudkop streamertje. Kan je iets meer over het patron zeggen?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Gewoon een simpele zwarte wooly bugger, die van Sjoerd moet nog wat netter en zwaarder worden, kleinere tungsten erop, maar die mafkezen grijpen alles joh...
het gaat om de set-up ;)

sjoerd

Quote from: MarcelN on April 15, 2015, 22:43:29
Gewoon een simpele zwarte wooly bugger, die van Sjoerd moet nog wat netter en zwaarder worden, kleinere tungsten erop, maar die mafkezen grijpen alles joh...
het gaat om de set-up ;)

Heee heee Marcel mijn mooie vlieg niet afkraken hé ;D ;D ;D. Ik moest roeien met de riemen die ik had. De vlieg moest goed kunnen afzinken en ik had schitterende woolly buggers bij mij maar die waren niet zwaar genoeg. De zwaarste die ik had was dus deze met een behoorlijke goudkop en die werkte. Zelf zou ik een donkere tungstenkop gebruiken met zwart marabou, i.p. v. zo'n glimmende goudkop. Heb je ook meer kans op een regenboog want of die dat glimmende zo op prijs stellen daar, dat denk ik niet.
gr Sjoerd

MarcelN

Ik zag inderdaad hele mooie buggers bij je Sjoerd, zeg dat dan, ik heb altijd wat lood bij mij, solderen is ook een hobby, dus de echte mét lood in alle maten 8) kilo rollen vol hier.

sjoerd

Quote from: MarcelN on April 16, 2015, 18:22:06
Ik zag inderdaad hele mooie buggers bij je Sjoerd, zeg dat dan, ik heb altijd wat lood bij mij, solderen is ook een hobby, dus de echte mét lood in alle maten 8) kilo rollen vol hier.

Haha Marcel, ik heb normaal gesproken ook altijd een doosje loodhageltjes mee. Maar ja travel light hé. Ik heb mijn vliegvisvest bewust thuisgelaten  en het selectie meegenomen waarvan ik dacht dat het nodig was (voor de Bows en niet voor de bones :)  )
Weet je wat, ik doe er de volgende keer wel twee buggers aan. Kijken of we een doublet kunnen vangen. Dat zal een vreemde dril geven.

MarcelN

#298
Hahaha daar zat ik net ook aan te denken, geen forel meer = nieuwe regels 8) doubletto's botten, vet cool
Ik hoorde van die gast in die BB, dat die de plakkaten botten zag liggen op de bodem, niet normaal zoveel, dus die dubbele moet makkelijk lukken.

FSCHAMP

Ik dacht hier vernomen te hebben dat je maar met één vlieg mocht vissen, hoe gaan jullie dan doubletten vangen  ;D ;D ;D

Ik heb ondertussen alvast wat zwarte wooly buggers gebonden op verschillende wijzen lees "dumbel eyes-goudkoppen"
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>