OVM (Nieuw seizoen '14-'15)

Started by Franky Boy, December 01, 2014, 08:47:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hidde

Idd, terug naar het ovm, morgen im
Precies te zijn, 2e helft vd dag., ga alleen eens aan de andere kant vh meer kijken, speeltuin of dijk..

Hyppo

De OVM-adviescommissie zoekt een aantal sportvissers die bereid zijn om na een OVM-trip een vangstregistratieformulier in te vullen en op te sturen. De achterliggende gedachte is om op die manier iets meer inzicht te krijgen in de visbestanden en kwaliteit van de sportvis omstandigheden. Het invullen is een klusje van niks, maar de gegevens kunnen voor de commissie van grote waarde zijn.

Wie mogen we straks op de lijst plaatsen? Stuur maar een e-mail naar hyppo@euronet.nl

Dank alvast en Groet
Hyppo

Koen

moet geen probleem zijn lijkt me. Ik zal een mailtje sturen. Meteen een push om weer wat vaker te gaan :)

MarcelN

Ik wilde net vragen of Hidde nog wat had gevangen, maar die komt er zo in hier ;)  ::goodjob::

Hidde

dus , ik dacht het vandaag maar eens aan de andere kant vh meer te zoeken , eerst naar de speeltuin maar daar stond al een visser precies op de plek waar ik wilde gaan staan , uiterst rechts op het laatste dammetje , dan maar naar de dijk.. nog maar 1 keer gevist en al vaker naar gekeken op google earth ,.. daar maar eens kijken in de verre hoek.. bodem is wel gevarieerd daar , zand en stenen , water zoals altijd kraakhelder.

garnaal die ik van mijn broer kreeg eraan , netjes aan een lusje , bijna 2 mtr tip , 18.00 e FC  en zinklijn , beter kon ik het ff niet uitzoeken , met mijn werples van een paar weken terug in mijn achterhoofd lekker aan het gooien en vissen geweest en lekker in de zon , geen enkele vis gezien echter en ook onderwater maar een klein platvisje en verder niets..

boem , kolk en lijn strak en hengel krom.. zozo, geen platvis dat is duidelijk , hij komt ook niet boven.. een grote?....
na een niet zo'n lekkere dril waarbij toch een aantal keer de lijn uit mijn handen word getrokken zie ik daar een rug en hele grote staart boven water komen een in mijn ogen hele grote staart.... wtf.. volgens mij een bakbeest..

na 3 keer de vis net niet in het net te hebben gekregen , elke x spoot hij weer weg..omdat hij echt niet in het net wilde heb ik hem naar ondieper water geloodst  , was maar 10 mtr achter me.., en hem uiteindelijk zonder net kunnen onthaken en fotograferen

mijn mooist vis tot nu toe , kwa formaat en conditie , hoog dik lang en semi wild.. .


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

MarcelN

Wat een staart zeg, daar kunnen die 'putjes' een puntje aan zuigen! 8)
Dat moet je me eens uitleggen waar dat is, ik ben wel eens die bak ten oosten van de stormvogel ingelopen, maar daar zakte ik in weg, leek wel veengrond!
Mooie foto en goed gedaan zo in het water, dat zie ik wel eens anders >:(

Franky Boy

Mooi!
Een ouderwets-mooie grote regenboogforel. :)  ::goodjob::
Heb je verder nog iets gevangen? (Vraag uit nieuwsgierigheid, want met één zo'n vis is een visdag al goed :) )

Twan

Quote from: Hidde on March 13, 2015, 21:05:08
dus , ik dacht het vandaag maar eens aan de andere kant vh meer te zoeken , eerst naar de speeltuin maar daar stond al een visser precies op de plek waar ik wilde gaan staan , uiterst rechts op het laatste dammetje , dan maar naar de dijk.. nog maar 1 keer gevist en al vaker naar gekeken op google earth ,.. daar maar eens kijken in de verre hoek.. bodem is wel gevarieerd daar , zand en stenen , water zoals altijd kraakhelder.

garnaal die ik van mijn broer kreeg eraan , netjes aan een lusje , bijna 2 mtr tip , 18.00 e FC  en zinklijn , beter kon ik het ff niet uitzoeken , met mijn werples van een paar weken terug in mijn achterhoofd lekker aan het gooien en vissen geweest en lekker in de zon , geen enkele vis gezien echter en ook onderwater maar een klein platvisje en verder niets..

boem , kolk en lijn strak en hengel krom.. zozo, geen platvis dat is duidelijk , hij komt ook niet boven.. een grote?....
na een niet zo'n lekkere dril waarbij toch een aantal keer de lijn uit mijn handen word getrokken zie ik daar een rug en hele grote staart boven water komen een in mijn ogen hele grote staart.... wtf.. volgens mij een bakbeest..

na 3 keer de vis net niet in het net te hebben gekregen , elke x spoot hij weer weg..omdat hij echt niet in het net wilde heb ik hem naar ondieper water geloodst  , was maar 10 mtr achter me.., en hem uiteindelijk zonder net kunnen onthaken en fotograferen

mijn mooist vis tot nu toe , kwa formaat en conditie , hoog dik lang en semi wild.. .



@Hidde, je kan wel tegen mijn zeggen dat ik niet te dicht bij je moet komen staan met het vissen, omdat ik teveel vang volgens jou. :P

Nouwwww Hidde, ik ben toch verdomd jaloers op deze vis, dat kan ik je wel zeggen  ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::


Koen


bartkoper85


Hidde

Zit ook nog wel na te stuiteren.. Keer op keer blank en dan ineens deze vis.
Totaal geen leven verder,een enkele platvis en dan ineens deze aanbeet. Lekker in de zijkant vd bek, haakte zichzelf.

MarcelN

Hidde vraagje:...
Waarom de zinklijn op een garnaal? Vis je die dan niet zo strak over de bodem?
Lijkt mij dat zo'n garnaal eniszins moet 'huppelen', dus ik zou hem op dieper water met een intermediate lijn vissen.
De meeste en grootste vissen pakte ik daar ondiep op de garnaal met drijvende lijn en circa 5-6meter tip op zicht, maar dat is even verleden tijd ben ik bang :'(
Mooi dat je hem niet gemeten hebt, dom gedoe allemaal, beter is langs de hengel fotograferen en naderhand de hengel te meten, deze lijkt zo lang als het eerste deel van je, gok ik, 9' hengel, dus minstens hoge 60'er ::agree::
ouderwets groot zoals Franklin al zegt ::goodjob::

Hidde

Ik heb geen intermediate lijn.. :-[

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jo flyfishing

Mooi Hidde, die ga ik zondag ook vangen (in my dreams)


Quote from: Hidde on March 13, 2015, 21:05:08
dus , ik dacht het vandaag maar eens aan de andere kant vh meer te zoeken , eerst naar de speeltuin maar daar stond al een visser precies op de plek waar ik wilde gaan staan , uiterst rechts op het laatste dammetje , dan maar naar de dijk.. nog maar 1 keer gevist en al vaker naar gekeken op google earth ,.. daar maar eens kijken in de verre hoek.. bodem is wel gevarieerd daar , zand en stenen , water zoals altijd kraakhelder.

garnaal die ik van mijn broer kreeg eraan , netjes aan een lusje , bijna 2 mtr tip , 18.00 e FC  en zinklijn , beter kon ik het ff niet uitzoeken , met mijn werples van een paar weken terug in mijn achterhoofd lekker aan het gooien en vissen geweest en lekker in de zon , geen enkele vis gezien echter en ook onderwater maar een klein platvisje en verder niets..

boem , kolk en lijn strak en hengel krom.. zozo, geen platvis dat is duidelijk , hij komt ook niet boven.. een grote?....
na een niet zo'n lekkere dril waarbij toch een aantal keer de lijn uit mijn handen word getrokken zie ik daar een rug en hele grote staart boven water komen een in mijn ogen hele grote staart.... wtf.. volgens mij een bakbeest..

na 3 keer de vis net niet in het net te hebben gekregen , elke x spoot hij weer weg..omdat hij echt niet in het net wilde heb ik hem naar ondieper water geloodst  , was maar 10 mtr achter me.., en hem uiteindelijk zonder net kunnen onthaken en fotograferen

mijn mooist vis tot nu toe , kwa formaat en conditie , hoog dik lang en semi wild.. .


"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Hidde

Las net dat er weer bruine forel het meer in is gegaan.
Hopelijk word het nog wat dit seizoen.

Franky Boy


Bone F

Free at last!!  Mooi op video vast gelegd. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er nogal wat gehavende vissen bij zaten, maar misschien komt dat allemaal goed. Zo niet dan worden ze wel upside down in het wateroppervlak aangetroffen.

Franky Boy

Een handvol vissen had last van schimmelinfecties. Een vis zelfs heel erg. Dat is gewoon jammer :( , want het overgrote deel was juist erg mooi tot en met rode vetvinnetjes en goudgele buiken toe! :)

MarcelN

#220
 ::goodjob:: komend weekend weer rotweer, ik kom voor de zon daar :'(

Én deze nieuwe visjes lusten 'red tags', wel zo leuk!


Bone F

Ik hoop dat ze niet teveel bij elkaar klitten dan krijgen ze wel erg snel hun 1e haak ervaring. Ik heb dat wel eens op de Kyll meegemaakt 20 vissen in een uur. Dat geeft toch een ander gevoel dan dat je een beetje moet zoeken peuteren onder de bomen. In de rivier zijn het standvissen dus ik hoop dat ze hier ook een mooi plekkie vinden.

sjoerd

Ja en dan met 40 man op een kluitje gaan vissen en pochen dat ze er wel ....hadden aan een streamer. Eigenlijk moesten ze de vis uitzetten in de gesloten tijd. Dan kunnen ze zich mooi over het water verspreiden.

Dick


MarcelN

Die 'bruintjes' blijven niet zo lang bij elkaar hangen, da's wat anders dan hier op het droge :-X , maar als je zo'n groepje na de uitzet treft pak je er zo een stel.
Ik heb het 2-3jaar geleden gezien, stond er iemand naast die wagen die de vissen erin stortte te vissen, die pakte er wel 100 :o zoo triest is dat.
De regenbogen groeperen zich liever heb ik het idee, afgelopen jaar had ik in mei ofzo 2 dagen van ruim 20 stuks, dat was ook niet leuk.
Op een gegeven moment bond ik er van alles aan puur uit experiment zoals app wormen, maar ook die grepen ze :'(
Ik hoop dat tijdens de forum dag het lekker weer is met vis in de lagunes en mooier....een hatch 8)