OVM (nieuw seizoen '13/'14)

Started by Bone F, December 18, 2013, 20:27:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcelN

#275
Hoi Sjoerd, die linker bak is wel degelijk nog goed te doen, pas nog met bewondering staan kijken naar Sepp met wat leerlingen, was ook niet zo moeilijk op dat moment...
Er zat een schooltje in de eerste bak, die hadden Sepp en Bas eerder al richting die boot gedreven en zag je steeds boven komen, de leerlingen konden er zo mooi een dun streamertje hoog vissend snel doorheen trekken en achter elkaar hangen.
Kunnen wel erg netjes werpen die lui zeg, voor de rest heb ik er zelf weinig ervaring mee qua vangsten, ik hou wel van experimenteren, maar de dag is zo om daar, dus ga ik liever op bekend terrein scoren, al is dat ook geen garantie natuurlijk.
En ja ik heb me behoorlijk op zitten vreten om dat gedrag van de kleine, op een put met Perry en Koen wil die nooit naar huis, nu moest ik weg >:(
Wat hij ook niet leuk vond, normaal geef ik hem altijd de hengel om de vis te drillen, zo gaat dat met snoek enz...maar bij die grote forellen durf ik dat niet, iets te lang en ze gaan 'out' daar, die eerste ving die wel zelf, ik zeg 'slaan'!

golddigger

Volgende keer moet hij maar mee als Koen en ik er ook zijn ::)
Kunnen Daan en ik garnalen vangen als hij geen zin meer heeft in vissen
Wees blij dat hij met pa mee wil
Dat zijn toch speciale dagen(al besef je dat later pas)
Perry

Rick

Daar heb je gelijk in, Perry..   Die jongen van mij ging wel eens mee 's nachts op karper. In de tent, stretcher mee enz..  Als ik dan 2 tellen uit de tent ging om de buitenlucht te proeven was ie gelijk beledigd.   Maar nu ie helemaal geen visser blijkt te zijn (19 jaar oud)  verlang je soms toch weer terug naar die momenten...

Marcel, Ik had er wel 1 of 2 bij die gelijk recht naar beneden probeerden te duiken, zonder te springen..  Wie weet.. ;D
Je hebt een PB..

kees

Met m'n zwager als gids gister mijn nieuwe bellyboot gedoopt, wat een zaligheid zo'n hoogzitter. ::top::
Ook de vis deed zijn best en we wisten er samen (van 7 tot 12 uur) 28 te onthaken
waarvan 1 mooie bruine en door dat de vis soms meer als een meter boven het water uitsprong
ook zeker 15 vissen verspeeld.
Tel daar dan ook alle aanbeten nog bij die niet werden gehaakt dan leek het verdacht veel op werken.

JB

Kees,

::goodjob::
Op de komende clubavond maar eens uitleggen waarmee je zo hebt huisgehouden  ;)
Enne welke hoogzitter heb je?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MarcelN


Hidde

#281
hahahahaha , wat moest ik lachen om mezelf...  laat het goed bedoelde commentaar maar komen.
volgende keer wel de vis fotograferen boven het water.. was nu geen vuiltje ad lucht maar toch, hij zal uit je handen glippen.

HappyFisherman

Ennio Morricone op de achtergrond de volgende keer!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

MarcelN


Rick

Ik geloof mijn ogen niet...!!   ::wtf::    GOED BEZIG ::klappen:: ::klappen::

Arjan Maat

Goed bezig broer! Super dat je het op film hebt Marcel  ::goodjob::

Groet Arjan

MarcelN

Graag gedaan, hij vond dit leuker dan die pelletvarkens ;)

Hidde

#287
Hoho,ik zei dat ik die dikke bijgevoerde vis minder mooi vond. 8)
Toevallig net nog een filmpje zitten kijken van een dril die mijn broer uitvoerde toen ik daar met hem was en dat "varken", gooide zijn gewicht goed in de strijd.
2 dingen zijn niet te vergelijken en hebben allebei hun charme,imho, maar denk dat we alledrie "wilde" vis interessaNter vinden maar ik ga nu al veel te serieus in op een steek onder water van marcel, we weten hoe je over putten denkt... ;D
Wat ik vooral leuker vond is dat ik hem zelf haakte..
Maar thanks arjan,word tijd dat jij mij jou tips ook komt delen.. Moet nog veel leren

Hidde

Al lees ik soms op je blog op de site van je shop over riviertjes bij jou in je "achtertuin", en wil ook wel eens die kant op komen..al is dat bij jou altijd redelijk last minute werk dat je daar vist..

Franky Boy

Misschien een tip voor Hidde.
En misschien gebruik je deze schuifknoop al om een haak aan de leader te binden. Maar dat lijkt me sterk, gezien het lostrekken van knopen.
Het is de Uni-knoop ook wel Duncan-knoop genaamd.
Je haalt het uiteinde van je onderlijn door het haakoog.
Je legt het uiteinde langs het stuk dat aan je leader vastzit en maakt een lus tegen deze leader.
Dan wikkel je een keer of vier-vijf het uiteinde in die lus om je leader.
Trek het uiteinde aan en trek de ontstane schuifknoop op je snoer vast.
Hier zie je een animatie:
http://www.animatedknots.com/duncan/index.php?Categ=fishing&LogoImage=LogoGrog.jpg&Website=www.animatedknots.com

Het mooie van deze knoop is dat je hem niet kunt lostrekken. Dat is mij zelfs met een zorgvuldig gemaakte clinch-knot na ... keer werpen wel overkomen. (zo'n gekrinkeld stukje op de plaats waar ooit je vlieg had gezeten...)
De knoop trekt zich alleen maar vaster en de lijn snijdt zichzelf daarbij niet door.

Hidde

Thanks, zal hem eens proberen.

Franky Boy

Wel met veel spuug werken en daarmee het nylon bevochtigen voor je de knoop aantrekt. (Zoals je bij elke nylon-knoop behoort te doen!)
Voorkomt hitteontwikkeling of rek en daardoor verzwakking van het nylon.
Als je deze knoop niet helemaal tegen het haakoog schuift, ontstaat een lusje waardoor de vlieg wat meer vrij kan bewegen t.o.v. de leader. Dat kan een aantrekkelijke actie van een nimfje of garnaaltje mogelijk maken, wat de vangstkansen kan vergroten.
Succes!

MarcelN

Loop nu de bak uit, 4 stuks waarvan 1 kleine 40'er, laatste was groot en helaas moeten knippen, zwom weg, staat er laat op tjoepie.

MarcelN

Maar goed, ik ben inmiddels thuis en de film is bezig met voorbereiden even geduld....
Het zou volgens de vissers die zuur op de Loswal stonden een taaie dag worden zeiden ze...nou ik zie wel, we zijn er nu toch :P
Ik kwam op de LW zelfs mijn oude buurman en leermeester toen ik 12 was, 'Sir' Edward vd Heul, was even leuk hem weer te spreken, maar ook die had niets ::)
Op de film staat o.a een forel met halve kieuw die moeilijk wegging, uiteindelijk na het naar de bodem zakken en daar te blijven 'staan', heb ik haar even geschept en toen kwam er weer leven in pfff.
De laatste vis was een dikke 60'er die waarschijnlijk al even aan mijn 'aasje' zat te knabbelen en vrolijk al 8'jes draaiend meezwom :-\ dat bleek wel toen ik hem schepte, die zat zeer diep :'( ik ben ermee, uiteraard onderwater, naar de ondiepe kant gelopen om het eens nader te bekijken, ik ben er maar niet aan begonnen :( Sepp zei eerder al, slikkers kun je beter afknippen! Bij deze....en die zwom ook weer weg op de film, ik hoop dat die het redt, want zo heb ik er even geen zin meer in om op die manier te vissen, dan wacht ik wel dat ze op het ondiepe zitten en lekker 'op zicht' vissen=altijd voorin gehaakt.
Dus hierna even geen films meer, noem me een mietje, maar dit raakt me serieus :-[
Ik hoor van Sepp wel wanneer ze 'los' zijn, ik kom er even niet meer :(
m.vr.grt...
film komt zo...

Hilco de Visser

Ja , daar ga je met al je goede bedoelingen...........

maar goed, je kan er niets aan doen ,  niet meer dan als je zelf al zegt ........wachten tot je ze "op zicht" kan aanslaan.



MarcelN

#295
Ik weet het nog Rene, bedankt, maar ik ga wel even achter de karpers aan ofzo, die kunnen meer hebben ook.
Even wat anders daar, ik sprak wat vissers die er vanmorgen vroeg al om 03.30uur aankwamen, ruim te vroeg, maar ze wilden nog een tukkie doen....zagen ze steeds lampjes aan en uit gaan vanuit de struiken thv de palen en grasveldje achterin >:( kan er nu niet eens iemand kijken daar?
Ik wil ook wel hoor, ben vaak vroeg wakker, maar de benzine doe ik niet, de krant haal ik wél :-X

Hier moet zo wat komen...
https://www.youtube.com/watch?v=t59jDauIGis

Franky Boy

Beste Marcel,
Heel vaak redden forellen die de haak geslikt hebben het nog wel. Het is in ieder geval beter dan door te prutsen die vlieg eruit te krijgen. Dan redt de vis het zeker niet meer!
Sjoerd had zo'n 12 jaar geleden (wat vliegt de tijd! :o) een regenboogforel gevangen waar een stukje nylon uit de anus kwam. Toen hij er heel voorzichtig aan trok, voelde hij geen enkele weerstand en plopte er een wollen zalmeitje uit de anus. Geen bloed, helemaal niks! Het eitje bleek op een circle hook te zijn gebonden. De logische verklaring is dat het zalmeitje door de forel was geslikt (dat doen ze met die zachte wollen eitjes!) En dat dankzij de naar binnen gekeerde haakpunt van de circle hook de 'vlieg' nergens in de spijsverteringsorganen was blijven hangen.
Zalmen en forellen hebben bij wonden een groter herstellend vermogen dan jij en ik. Er zijn zalmen bekend die met een perfect geheelde operatiewond werden gevangen, waar de transponder (zender/ontvanger) totaal ontbrak! Vanaf de buikholte op de een of andere manier (Hoe??  ???) in de darm terechtgekomen/ ingekapseld en daarna 'gewoon' uitgepoept! Maak je geen zorgen deze vissen zijn tot veel in staat!

Hidde

Ben er gister uitgegaan bij dat grasveldje,staan ook autosporen in het gangetje er naartoe.

MarcelN

#298
Die sporen heb ik ook gezien Hidde, lijkt mij een 4WD (van de BOA? ) kan ook niet anders daar ;D puur moeras lijkt wel, nee daar kom ik er ook wel eens in na een km fietspad :P
@Franky, we hopen het maar, ik ga het niet opzoeken in ieder geval die ellende, maar ook die bek zag er weer gehavend uit zeg, zit haast geen normale vis meer tussen :o

Gerrit72

Quote from: Franky Boy on April 26, 2014, 21:25:47
Sjoerd had zo'n 12 jaar geleden (wat vliegt de tijd! :o) een regenboogforel gevangen waar een stukje nylon uit de anus kwam.

Volgens mij kwam ik dat verhaal onlangs tegen, toen ik wat oude 'De Vliegvisser' bladen doornam. Er werd een oproep geplaatst of iemand het zalmeitje herkende van de foto en info kon geven over de manier van verspelen.

Weet iemand of daar ooit duidelijkheid over is gekomen?
The only difference between men and boys is the price of their toys.