OVM (nieuw seizoen '13/'14)

Started by Bone F, December 18, 2013, 20:27:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hidde

Overleeft wel ja.., een tikkie gehad in 5 uur vissen.. Tijdje geleden dat ik er een forel ving al weer...
Maar moet zeggen dat door gebrek aan activiteit
Ah oppervlak ik ook vooral zinkend gevist heb.. Had ik misschien toch marcel zijn advies moeten opvolgen.. Maar leek me zo onwaarschijnlijk dat ze ad oppervlakte aasden.

Woensdag namiddag en avond nog maar eens proberen, al zal het wel weer druk zijn dan,.. Waarschijnlijk ook op een andere plek het water in, ga dan wel
Weer de droge vlieg proberen denk ik...

Rick

De aanhouder wint... ::goodjob::

Hidde

Klopt.. En ik heb sowieso dit seizoen al meer gevangen dan heel vorig jaar .., op ovm dan..
Een paar weken terug had ik er 3 op 1 dag, nieuwe uitZet dat wel, een wat grotere moet nog gebeuren..

MarcelN

#178
Hidde, als je nu eens gewoon een droge eraan hangt, zoals je laatst had gevonden, (dat is een exacte copy van de mijne) en die laat je gewoon met de golven meedriften, dan wordt die heus wel gegrepen hoor en vaak nog door een grote! Die beesten zwemmen er zat, ze zijn alleen wantrouwig als er geen golven zijn, ik zag het laatst zo voor mijn neus gebeuren, het beest nam hem niet, maar eenmaal verder in de 'branding' vloog de lijn strak ;) tot 2x toe! Ik heb nu even geen tijd, maar ik ga zaterdag vroeg nog even vanaf de dam, mooi windje ervoor dan, de kleintjes pak je langs de dam in het windstille en de grote verderop op de drift ::) Het valt mij wel op dat die drill best wel wat tijd kost in dat diepe gedeelte, dat ben ik niet gewend, vis meestal op het ondiepe op zicht op die grote.
Het is ook listig qua reanimeren, als die uit het net floept en onder de dam gaat liggen.....da's diep daar.

Hidde

Dat is idd het plan voor morgen ja, al ga ik het wel ergens anders zoeken .

MarcelN

Bepaal je stek aan de aan de hand van de windrichting ;) Een N/O wind is b.v niet handig om met bibio's vanaf een dam bij de palen te vissen, maar die beesten zijn zooo dom  ;D althans, die pik je eruit :)

Twan

Wat wordt hier bedoeld met, bij de palen?

MarcelN

Da's voor de kenners een plekje waar de naturisten liggen :-X

MarcelN

En Hidde...was het wat? Kan me niet voorstellen dat je nu nog geen echte hebt gevangen, prachtig weer en bij een zonnetje komen ze boven 8) Ik ben jaloers, jammer en toch maar goed dat ik het even druk heb :)

Hidde

Tis ruk, maar heb nog ff...,

MarcelN

Oooh zijn we Live? ::goodjob::

Rick

Kom op kerel, vang een mooie... 8)

Bone F

Het was een taaie dag. De meesten hielden het al vroeg voor gezien, maarrrrrrr het was qua weer natuurlijk een prachtige dag en dat is ook wat waard!

Hidde

We waren ff live ja, toen ik verkastte van de plek onder elektra palen naar het speeltuintje.
Overdag geen stootje.. Nergens op. Hele dam afgevist vanaf hoge graswal tot 1 doorgang. Durfde daar niet over te waden dus terug. Ook die eerste dam op komen was al tricky.

Toen naar de speel tuin, zon al ah zakken en de wind  viel weg. Hee.. Stijgende vis.. En hele kleine zwArte vliegjes op het water.. Wat volgde was een uur van azende vis ad oppervlakte , max 40 cm groot denk ik, uiteindelijk wilde er een mijn vliegje pakken.. Had al een paar verschillende geprobeert maar nu zat er iets aan wat ze pakten..En die schoot er af..  En vlieg weg.. Hierna niks meer .. Al met al dus 1 aanbeet gehAd vanaf 15.00 tot 21.30..
Wel een tof laatse uurtje! Zulke aasmomenten zijn altijd gaaf om tussen te staan werpen., vd week dus kleine zwarte vliegjes bouwen..

MarcelN

Hoe krijg je het voor elkaar om die vlieg kwijt te raken :o ik vervang tijdens het vissen vaak 2-3 keer mijn gehele tippet en regelmatig testen op volle spanning.
Dus een kleintje rukte hem eraf...wat als het nu een grote was, dan baal je echt ;)
Regelmatig verkassen is idd de beste optie, je moet ze zoeken.

Franky Boy

Gisteren een e-mail van een van de actieve duikers in het Oostvoornse Meer gekregen. Ik had tijden niets van hem gehoord. Hij constateert het laatste jaar onder water een gestage - en merkbare - toename van de aantallen forellen en andere salmoniden. Dat is altijd goed om te horen, in ieder geval beter dan het omgekeerde.
Ik zal hem nog doorvragen naar de trends bij de andere belangrijke soorten (platvissen en haringen).

Hidde

In de haast snel een andere vlieg eraan,te snel en slecht geknoopt..
Knoop is gewoon los gegleden.

Rick

Ik wilde het nog zeggen vanmorgen,  waarschijnlijk een slechte knoop vanwege de opwinding... :'(

MarcelN

Ik zal je volgende keer die lusknoop wel uitleggen, beter voor de actie ook!
Maar het blijft slordig zeker voor de OVM bewoners, ik heb het wel eens op de voorn, ik zie die 10/00e niet meer goed :o tijd voor een brilletje :-[

Hidde

Lus knoop heeft rene v me voor gedaan, knoop ik nu altijd op nimpf en streamer.
Al Vind ik het wel lastig me lusje goed klein te houden

Bone F

FF over die lusknoop. Volgens mij kan ie veel eenvoudiger door een lus te maken en de lus vervolgens 2x door te halen zodat er een surgeons knot ontstaat. Dan kun je de lus zo groot of klein maken als je zelf wilt. Ik denk dat iee qua sterkte niet veel onder doet voor de originele lusknoop. Probeer het maar eens en dan lees/hoor ik graag de ervaringen hiermee.

Hidde

Wat ik me afvroeg btw of er op andere plekken gisteravond toen de wind wegviel ook zoveel vis ad oppervlakte zat en er toen mensen lekker gevangen hebben?

MarcelN

Quote from: Hidde on April 17, 2014, 19:58:47
Lus knoop heeft rene v me voor gedaan, knoop ik nu altijd op nimpf en streamer.
Al Vind ik het wel lastig me lusje goed klein te houden
Klopt, van hem heb ik het ook, je kunt voordat je hem de laatste keer doorsteekt nog schuiven, prima en sterk, ik gebruik hem zelfs met droog!
Ik heb de indruk dat die dan nog beter 'drijft' wat vrijer op de kabbel zeg maar, elk detail telt met die zeikers van forellen ;)
Enne ik vis zelden met foam, ik laat ze net in/door de waterspiegel hangen, zodat ze met 1 tikje zakken en gegrepen worden, soort 'verzopen bibio' dus en dat werkt!  ;)

aalbrecht

ga zo naar het ovm toe dagje leker vissen kijken of het mij nog lukt daar
vliegvissen is een passie

Arno

ik zie geen vetvin zou het een z... zijn????

Gr Arno