De R in de maand ???

Started by eendagsvlieg, September 13, 2013, 12:42:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eendagsvlieg

Beste vliegvissers,

Vandaag weer eens de hengel gepakt en erop getrokken. Uitgekomen op bij het water viel mij op dat er nauwelijks activiteit op het water was. De temperatuur was goed, de zon scheen maar geen enkele activiteit aan het water.....
We proberen maar eens bij de waterlelies met een nimph. Maar naverschillende worpen geen aanbeet niets...
Dan gaan we toch maar eens dieper vissen en verderop zag ik nog een mooie waterlellie plek midden op het water. Zoals gezegd werd er dieper gevist en jawel hoor deze keer was het prijs. Ik stond al op punt om weer naar een andere plek te gaan maar toch besloot ik om nog eens dieper te vissen. En jawel, beet de eerste voorn kon ik bemachtigen. Terug naar de eerste plek, wellicht met de nieuwe diepte in gedachten wil het wel lukken. Na 6 worpen voelde ik twee kleine tikjes, een kleintje of tegen de bodem aan was de verwachting. Niets was minder waar, want bij de aanslag trok mijn hengel behoorlijk krom. Dit was geen 10 รก 15 cm visje. Na een korte dril werd het duidelijk, een mooie voorn van 24 cm lang. Deze lengte had ik nog niet weten te strikken.
Hierna was het bekeken welke stek en waterdiepte ik ook probeerde er volgde geen enkele aanbeet meer. Se be it, met twee gevangen vissen, een buizerd en een specht op de achtergrond kon mijn ochtend niet meer stuk. 

Voor mij is dit het eerste jaar dat ik vliegvis. Het lijkt erop dat de vis dieper water opzoekt! Hoe kunnen dan de stekken worden opgezocht of is dit gewoon op verschillende plekken en dieptes vissen?

Groet,


Eendagsvlieg


Plantje

Met het dalen van temperaturen zul je inderdaad meer moeten gaan zoeken naar de vis. Het zichtvissen wordt steeds lastiger.

Hoewel er wel een heeeeele mooie periode van zichtvissen juist nu weer aanbreekt: snoeken!

Het is super dat je in ieder geval twee vis(jes) hebt weten vangen! Je weet dan dat je goed bezig bent! Welke nimf heb je gebruikt? En was deze zwaar of viel het wel mee?

eendagsvlieg

@plantje

Ik gebruikte een hele lichte nimph; een Black John op een #14 en deze heel langzaam meelaten driften of binnen strippen.

Groet,
Eendagsvlieg